Hop til indhold
  • 0

Tilbyder min hjælp til programmering


Kasper S
 Share

Spørgsmål

Hej alle IHC brugere.Da jeg er i den heldige situation at jeg er arbejdsløs indtil februar og har stor interesse i programmering af IHC tilbyder jeg min hjælp til at programmere, ændre og bygge nye blokke.Jeg er ikke et IHC-orakel så forvent ikke mirakler, men lidt erfaring er der da røget ind.Smid min en mail på sims [snabel-a] rakett [prik] dk og jeg skal forsøge mit bedste på at hjælpe.-Kasper Simonsen

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du kan lave det så jeg kan lave rutelys med forskellige lysniveauer alt efter om det aften eller nat, samt lave mit hjemmesimulering ligeså med lysniveauer så vil jeg blive rigtigt glad. Skal lige nævne at jeg har led spots med masterled lyskilder monteret samt lysdæmpere af mærket eltako monteret ude i tavlen. Jeg kan sagtens lave rutelys og hjemmesimulering, men enten skal jeg forud indstille lysniveauet, eller blot lade det tænde helt op ved aktivering. Så hvis du kan dette, så sig endelig til ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej alle IHC brugere.Da jeg er i den heldige situation at jeg er arbejdsløs indtil februar og har stor interesse i programmering af IHC tilbyder jeg min hjælp til at programmere' date=' ændre og bygge nye blokke.Jeg er ikke et IHC-orakel så forvent ikke mirakler, men lidt erfaring er der da røget ind.Smid min en mail på sims [snabel-a'] rakett [prik] dk og jeg skal forsøge mit bedste på at hjælpe.-Kasper Simonsen
Jeg håber at det du mener er GRATIS hjælp, for det er det alle de andre der deltagere i dette forum tilbyder, inklusive de ildsjæle som gerne specialstrikker funktionsblokke. Hvis du har brug for arbejde, så er det nok køb og salg tråden du skal bruge
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hvis du kan lave det så jeg kan lave rutelys med forskellige lysniveauer alt efter om det aften eller nat' date=' samt lave mit hjemmesimulering ligeså med lysniveauer så vil jeg blive rigtigt glad. Skal lige nævne at jeg har led spots med masterled lyskilder monteret samt lysdæmpere af mærket eltako monteret ude i tavlen. Jeg kan sagtens lave rutelys og hjemmesimulering, men enten skal jeg forud indstille lysniveauet, eller blot lade det tænde helt op ved aktivering. Så hvis du kan dette, så sig endelig til ;-)[/quote']Hvordan virker de eltako dæmpere? Gi' mig evt. model navn/nummer :)EDITSå vidt jeg kan se på en del af eltako's dæmpere fungerer de ved at slutte/bryde A1 og har dermed ingen "memory" funktion/indgang. Du kan derfor ikke fortælle dæmperen hvor meget den skal dæmpe ved et enkelt puls-input.Umiddelbart lyder det ikke som en opgave der kan klares udelukkende ved programmering, men det kræver en udskiftning til en anden dæmper-type.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hvis du kan lave det så jeg kan lave rutelys med forskellige lysniveauer alt efter om det aften eller nat' date=' samt lave mit hjemmesimulering ligeså med lysniveauer så vil jeg blive rigtigt glad. Skal lige nævne at jeg har led spots med masterled lyskilder monteret samt lysdæmpere af mærket eltako monteret ude i tavlen. Jeg kan sagtens lave rutelys og hjemmesimulering' date=' men enten skal jeg forud indstille lysniveauet, eller blot lade det tænde helt op ved aktivering. Så hvis du kan dette, så sig endelig til ;-)[/quote'']Hvordan virker de eltako dæmpere? Gi' mig evt. model navn/nummer :)EDITSå vidt jeg kan se på en del af eltako's dæmpere fungerer de ved at slutte/bryde A1 og har dermed ingen "memory" funktion/indgang. Du kan derfor ikke fortælle dæmperen hvor meget den skal dæmpe ved et enkelt puls-input.Umiddelbart lyder det ikke som en opgave der kan klares udelukkende ved programmering, men det kræver en udskiftning til en anden dæmper-type.
Det er eud12npn modellen. Det med memory tror jeg du ret i bortset fra at når jeg dæmper lyset til 50% og så slukker, for derefter at tænde igen så starter det på de 50% igen og ikke fuld styrke, så noget memory må der jo være.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det med memory tror jeg du ret i bortset fra at når jeg dæmper lyset til 50% og så slukker' date=' for derefter at tænde igen så starter det på de 50% igen og ikke fuld styrke, så noget memory må der jo være.[/quote']Den eneste hukommelse den har, er at den husker sidste niveau.Hvis der ønskes "scenariestyring", er det nemmeste helt klart at skifte dæmperne. Dermed ikke sagt at det er umuligt at lave en brugbar løsning med dem du har, men hvis det skal kunne lykkedes, vil det kræve en ret avanceret fb. for at få det det til at fungere.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det med memory tror jeg du ret i bortset fra at når jeg dæmper lyset til 50% og så slukker' date=' for derefter at tænde igen så starter det på de 50% igen og ikke fuld styrke' date=' så noget memory må der jo være.[/quote'']Den eneste hukommelse den har, er at den husker sidste niveau.Hvis der ønskes "scenariestyring", er det nemmeste helt klart at skifte dæmperne. Dermed ikke sagt at det er umuligt at lave en brugbar løsning med dem du har, men hvis det skal kunne lykkedes, vil det kræve en ret avanceret fb. for at få det det til at fungere.
Han skrev jo også han havde god tid. Hehe. Ej vidste godt det ville være nærmest umuligt. Men vil stadigvæk hilse det velkommen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Man bruger bare to udgange fra IHC'en til dæmperen.Den ene udgang fjerner al spænding til dæmperenDen anden udgang sidder på trykklemmen på dæmperen.Derefter laver man en FB der ved aktivering efter et givent tidspunkt starter med at fjerne al spænding til dæmperen, derefter lægger man spænding over trykklemmen i x antal millisek. til det ønskede lysniveau er opnået.Så burde den ged være barberet :-) Hilsen Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det er noget nær umuligt at lave en holdbar løsning med den type dæmper. Har du overvejet at skifte den ud med en UNI400 eller evt. et wireless lampeudtag? Det kan gøre det hele meget nemmere.
Her er noget lignende til en UNI400 dimmer med 4 forskellige niveauer. Fik aldrig noget feedback på den' date=' så ved ikke om det reelt virker. Kunne forestille mig det kan blive noget ustabilt og sikkert ikke rammer det samme niveau hver gang.UNI400 dimmer med flere scenarier
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Man bruger bare to udgange fra IHC'en til dæmperen.Den ene udgang fjerner al spænding til dæmperenDen anden udgang sidder på trykklemmen på dæmperen.Derefter laver man en FB der ved aktivering efter et givent tidspunkt starter med at fjerne al spænding til dæmperen' date=' derefter lægger man spænding over trykklemmen i x antal millisek. til det ønskede lysniveau er opnået.Så burde den ged være barberet :-) Hilsen Søren[/quote']Den tanke har også strejfet mig, det er dog bare en usikker metode. Så glemmer den konstant hvilket niveau den sidste blev stillet på og det er ikke 100% sikkert at den ramme det samme hver gang. Det er ikke en løsning jeg ville have det godt med.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det er noget nær umuligt at lave en holdbar løsning med den type dæmper. Har du overvejet at skifte den ud med en UNI400 eller evt. et wireless lampeudtag? Det kan gøre det hele meget nemmere.
Her er noget lignende til en UNI400 dimmer med 4 forskellige niveauer. Fik aldrig noget feedback på den' date=' så ved ikke om det reelt virker. Kunne forestille mig det kan blive noget ustabilt og sikkert ikke rammer det samme niveau hver gang.UNI400 dimmer med flere scenarier
Præcis, det er ikke en løsning jeg ville skrive mit navn på, den er alt for utilregnelig. Den bedste løsning er at få det hardware der skal til.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok