Hop til indhold
  • 0

Problem med wireless kombi relæ


SilverLine
 Share

Spørgsmål

Hej forumJeg har lige skiftet en alm afbryder ud med en wireless kombi afbryder til mit udendørs lys, som består af to alm. Simple lamper med e27 sparepære i. Jeg har i forvejen ihc i mit hus, så den nye kombi afbryder er koblet over min controller.Jeg bruger bare den almindelige simple funtionsblok til lys, med tænd / sluk på hver sin tangent. Samtidig kan jeg bruge min wireless nøglering også. Mit problem består i, at jeg ikke kan tænde lyset, før jeg først trykker på sluk (lyset er i forvejen slukket) for så hurtigt derefter at trykke tænd. Problemet er det samme både på nøgleringen og direkte på kombi trykket. Det sjove er, at hvis jeg lige har slukket lysset, kan jeg med det samme tænde, uden problemer. Venter jeg bare 10 sec efter at lyset er slukket, skal jeg først trykke på sluk, før jeg lan trykke på tænd og få lys. Nogen der har en ide til hvad det kan være ? Har læst noget om en RL mode, ved de wireless dimmere, men det er ikke noget jeg kan finde ved mit kombi relæ. Kan det være sparepærene, der kan drille ?

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Det er fodi det er sparepærer du har i. Wireless enheder er som udgangspunkt ikke kompatible med spare- og ledpærer.Der er et utal af tråde herinde med samme spørgsmål.Skift den ene af pærerne til en halogen pære' date=' så virker det.[/quote']Clemen >> Nej det har jeg ikke noget afHmm okay. Da ikke temmelig "up do date" når man får tæsket ørene fulde idag, med at det skal bruge mindre og mindre strøm. Jeg prøver lige med en god glødepære :-) Og det er nok, bare det er den ene ?Update > Jeg skiftede den ene sparepære ud med en god gammel philips softtone glødepære, og så virkede det. Men jeg er altså overbevist om, at jeg har lavet nogen lunde samme installation ved en kunde, som også fik sparepære i, hvor det virkede. Jeg må prøve en sparepære fra en anden fabrikant.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Update > Jeg skiftede den ene sparepære ud med en god gammel philips softtone glødepære' date=' og så virkede det. Men jeg er altså overbevist om, at jeg har lavet nogen lunde samme installation ved en kunde, som også fik sparepære i, hvor det virkede. Jeg må prøve en sparepære fra en anden fabrikant.[/quote']Du kan godt finde sparepærer som virker, men som sagt, officielt virker det ikke. Visse web-shops skilter med hvilke pærer der virker med hvad, og hvor mange der skal på (dog er det mest i forbindelse med lysdæmpning).Greenline har jeg gode erfaringer med, mht. at bede dem teste lyskilder på ihc komponenter inden jeg bestilte, så prøv at give dem et ring. Har dog selv brugt puckrelæ til mine sparepærer, de har ingen problemer.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Update > Jeg skiftede den ene sparepære ud med en god gammel philips softtone glødepære' date=' og så virkede det. Men jeg er altså overbevist om' date=' at jeg har lavet nogen lunde samme installation ved en kunde, som også fik sparepære i, hvor det virkede. Jeg må prøve en sparepære fra en anden fabrikant.[/quote'']Du kan godt finde sparepærer som virker, men som sagt, officielt virker det ikke. Visse web-shops skilter med hvilke pærer der virker med hvad, og hvor mange der skal på (dog er det mest i forbindelse med lysdæmpning).Greenline har jeg gode erfaringer med, mht. at bede dem teste lyskilder på ihc komponenter inden jeg bestilte, så prøv at give dem et ring. Har dog selv brugt puckrelæ til mine sparepærer, de har ingen problemer.
Jeg mener at det var nogen philips jeg brugte hos en kunde. Prøver lige at tage nogen med hjem og prøve
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok