Hop til indhold
  • 0

Udelys styret af skumring, PIR, tid og tryk.


Nutten8
 Share

Spørgsmål

Hej alle,Jeg har lige fået monteret IHC skumringssensor fra LK samt en PIR sensor fra Servodan 41-262 til at styre min udebelysning. Selve hardwaren er testet og virker så nu mangler "kun" selve softwaren i Visual. Jeg har følgende ønske til hvordan det skal fungere og håber nole eksperter herinde kan hjælpe mig.1. Lyset skal styres af skumring og skal slukke alle ugens dage kl. 23.00.2. PIR skal tænde lyset uden for dette tidsrum men kun når skumringssensoren siger det er mørkt.3. Det skal være muligt at kippe lyset indefra med timer.Det var de krav jeg umiddelbart har og så håber jeg om det er nogle herinde der kan være behjælpelig med nogle fif til hvordan det kan strikkes sammen i Visual.Mange tak på forhåndMed venlig hilsenJesper

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars,Mange tak. Har strikket det op og det virker.Det eneste der ikke virker helt som jeg ønsker er hvis man kommer til at trykke på manuelt tryk m. timer mens lyset er blevet aktiveret at skumringsrelæet. Så slukket lyset og skal tændes igen manuelt, men så er det kun tændt i timerperioden og ikke indtil sluktidspunktet sat af uret.Nutten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej igen' date='Den modifikation du taler om, er det en du kan hjælpe mig med ?På forhånd takNutten[/quote']Uha uha, jeg er også med på en "lytter" her, for jeg har samme udfordring. Jeg har et tryk til timer tænd af mit udv. lys i 10 min, problemet er at hvis man aktiverer trykket (ved en fejl) vil det tændte lys slukke efter de 10 min. og være slukket hele natten. Så jeg ønsker mig en FB der "måler" på om lyset er tændt, hvis det er det skal der ikke ske noget ved aktivering af trykket. Er lyset slukket skal den ønskede funktion udføres (timer tænd i mit tilfælde). Det samme problem har jeg når min garageport åbner, der tænder jeg et rør i den midterste rækker lamper i garagen, men er lyset allerede tændt, slukker det på den tid jeg har indstillet (5 min).Så hvis vi kunne lave en universal FB vil det være super fedt. Jeg forestiller mig dette:1 Indgang a. der forbindes til "Lampen" (udgangen på den funktionsblok der styrer lyset)1 Indgang b. til tryk (eller forbundet fra udgangen på en timer FB-trappeautomat)1 Udgang c. til at aktivere TÆND funktionen i den FB der skal "trigges"Funktion:b giver puls til c, men kun hvis a ikke er aktiv. Er det noget med at bruge en AND-blok og en invertering? Eller noget... Jeg er desværre ikke kommet til at programmere FS's endnu.Der var vist en tråd for en månedstid siden med en der ønskede samme funktion, jeg kan ikke lige finde den, og såvidt jeg husker var der ikke en løsning på det.Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
@Bjarne_SMåske noget i denne stil:[attachment=2131]Bjarne_S.zip[/attachment]
Genialt Lars, tak for det. De kan begge anvendes til formålet.Jeg har testet den modificerede og den sammensætning af de 3 blokke du har lavet til mig, det var lige sådan det skulle være :) .Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Bemærk at den modificerede FB nu har den "feature" at indgangen kun er en tænd med timer' date=' og ikke sluk.Hvis/når lyset skal slukkes sker når skumrings og/eller Ur indgangen går Off. FB´n kan ikke overstyres og slukkes manuelt.[/quote']Det er super :silly:
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok