Hop til indhold

Ihc solvarme


Momme
 Share

Recommended Posts

Så kom jeg med på vognen af folk der selv har levet tempatur måler. Det med solvarmen er nok lidt en underdrivelse den skal også måle temp i stokeren (fyr til alt i små stykker) og retur på brugsvands temp.Det eneste jeg mangler er at få følerne støbt ind i er rør og krympet + at printet skal i ind i kassen til displayet.Lidt data:Jeg bruger en atmel AtMega328p og følerne er DS1820 (super føler er inden for 0.5 grad uden cal.)Jeg har vedhæftet det c fil jeg bruger til at sende temp. til ihc den er rimligt ryddet op så det burde være lige til at bruge (data dog være *10 da ihc controleren selv sætter [,]. PS er der nogle der ved hvor man kan få lavet billige print i få styk? (helst i EU). (pt er printet loddet op på huldprint)

post-2329-135492576506_thumb.jpg

IHC_Temp.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har kode min ejen da jeg ikke vil styre stokeren. Det er født med en ok styring (den styre på O2 (ilt) i røggasen) .Min plan er at måle:fanger VVB top VVB bundfyretRetur inden varme veksler til solvarmebrugsvans cirk retur. med disse temp kan jeg så styremotor ventil til top spiral i VVBEl -patron i vvbmotor ventil til solvarm (veksler eller VVB bund spiral)pumpe til solvarmecirk. pumpe brugsvands cirk. bumpe (sammen med pir ved tappesteder)Ps det med en færdig føler lyder også lidt nemmer men jeg har ingen erfaring at handle i kina.

SolvarmeCMT1.0.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Ps det med en færdig føler lyder også lidt nemmer men jeg har ingen erfaring at handle i kina.
Det er såmænd ikke anderledes end at handle i andre netbutikker:http://www.seeedstudio.com/depot/one-wire-temperature-sensor-p-1235.html?cPath=144_147Har handlet der et par gange og Mener det tog under 14 dage sidst fra bestilig til jeg havde pakken, -uden omvej hos told/post dk eller andet :-)
Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, jeg har en "AVR Dragon" til programere med og så der et skrivet i C kode.Jeg havet overvejet Arduino, men jeg endet med C kode, det har jeg rodet lidt med det gang det var før (ca. 10 år siden).Min først plan var at køre alle følere på et ben, men jeg syndes det er for bøvle at man skal "pare" følerene og så ver der ikke så mange porte til knapper osv.jeg tror at hvis jeg skal lave en ver. 2 bliver det med en "ATMEGA32A"da der så bliver lidt flere porte at lege med. (udvalget af komponenter er lidt begrænset når man ikke kan bruge smd, men ingen print ingen smd). så vil man kunne lave en menu til at lave set punket osv.pt. der det bare en enhed med 6 følere og et display der viser temparetur (så slipper man for at logge ind med telefonen når ma skal se status i fyrrummet). Jeg har indgang hvor jeg kan sætte 2 knapper så måske komme der en min/max log i fyrrum's enhed.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok