Hop til indhold
  • 0

Alt til opstart af 120B1202


Jacob Nielsen1354922309
 Share

Spørgsmål

HejJeg skal have en som nævnte controller til at styre vores hjem, men mangler et seriel kabel (rs232). Kan dette være hvilket som helst kabel fra RS232-USB?http://www.acroname.com/robotics/parts/R305-USB-RS485.html vil sådan en her lette arbejdet med controlleren?Hvordan med software? Hvilken version skal sådan en have?Håber du/i kan komme med nogle svar.Vh Nielsen

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
HejJeg skal have en som nævnte controller til at styre vores hjem' date=' men mangler et seriel kabel (rs232). Kan dette være hvilket som helst kabel fra RS232-USB?http://www.acroname.com/robotics/parts/R305-USB-RS485.html vil sådan en her lette arbejdet med controlleren?Hvordan med software? Hvilken version skal sådan en have?Håber du/i kan komme med nogle svar.Vh Nielsen[/quote']120B1202 er en gammel Visual 1 controller. Det "nyeste" software til den, finder du HERTil programmering skal du bruge et USB-R232 kabel. Programmeringen kan mig bekendt ikke foregå via RS485, så den du vedhæfter i linket kan du ikke bruge.Husk at med en Visual 1 controller, kan du ikke bruge wireless produkter i programmeringen.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for tilbagemelding.Jeg ved godt , at det ikke er vellidt herinde med sådan en gammel svend, men det skyldes nogle omstændigheder om færdiggørelse af bygning, økonomi og nogle alvorlige rygoperationer, så jeg lover herved, at skifte den ud så snart muligheden byder sig ;) Skal jeg forstå det sådan at jeg kører den højeste firmware i controlleren, og så den højeste version på pc, også kører det bare?Vh Nielsen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jamen hvis du bare lover at skifte den, er det ok.. :laugh: Ej, den kører nu fint nok sådan en Visual 1, men den kan jo desværre ikke bruges til wireless, så hvis man skal have en del lysdæmpere, ryger en del af besparelsen hurtigt i output24 moduler, til at styre Uni-dimmere i stedet for at man kan bruge de wireless, med de fordele de nu engang også giver.Men ja, det er bare på controlleren med den firmware fra linket, og bruge Visual softwaren derfra også.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok