Hop til indhold
  • 0

Mangler inspiration til tyveri-røg-brand alarm


Knud Pedersen
 Share

Spørgsmål

Jeg mangler lidt inspiration ang. tyverialarm og røg/brand alarm.Eks. 1. Bruger i IHC komponeneter? Hvilke?2. kan man bruge PIR sensore, nu da de alligevel er i rummene? ( jeg har gjort klar til en Alarm 12V/120C http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?ELnummer=1088004179)3. Bruger nogle af jer Powermaster?4. Skal både tyveri og røg/brand kører over backup forsyning (batteri)?5. Hvordan tænder/slukker i jeres alarm? via kodetastatur, fjernbetjening?6. hvad bruges Statustryk? 7. Hvilke røgalarmer bruger i?På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Klaus.Er det ikke muligt at lave en af jeres temp sensore om til at modtage strøm fra batteri?Har det problem at jeg gerne vil opgradere mine rum med temp sensor, men har ikke helt nok data ledninger uden at jeg mister alt for mange tryk på kontakterne.Hvis jeg så kunne køre sensorene på batteri, så skal jeg jo reelt vel kun bruge én data ledning til mit indgangsmodul.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ang tyverialarm.Hvilke PIR bruger I?Brugeri trejdepart Alarm - eks powermaster?Skal man, og anvender I kodetastatur eller bare wireless nøglering til at aktivere og deaktivere alarm?http://www.billigihc.dk/da/alarm/2543-kodetastatur-ip55-5703302109369.htmlJeg har fået at vide at IHC tyverialarmer (PIR Sensore) ikke er godkendt af nogle af forsikringsselskaberne.Bruger I alarmstatus tryk?Alle inpur er velkommen :cheer:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

LK IHC Alarm PIR - LK nummer 120B1261Bruger ikke 3. parts alarm, min beslutning om ikke at gøre det skyldes, at jeg synes det besværliggjorde integrationen til husets øvrige intelligens, og at sikkerhedsniveauet ved LK's IHC alarmdel var tilstrækkeligt for mig.Jeg anvender enten LK SMS modem eller RFID enhed med potentialefri kontakt (fundet og købt i USA via internettet), for til og frakobling af alarmdel / hjemmesimulering.Tror ikke IHC alarm PIR'erne fejler noget (indmaden står der SIEMENS på, i de jeg har), men nærmere styringen af alarmen, som forsikringsselskaberne ikke har "blåstemplet" (eller måske nærmere LK ikke har forsøgt at få godkendt i forhold til kendt standard)Bruger IHC status tryk ved sengen i soveværelset, til indikering af alarmer (røg, indbrud mv.) samt til aktivering af skaldsikring og nulstilling af alarmer.Håber det var til noget hjælp / inspiration.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vedrørende Zigza´s røgalarmer:Jeg formoder de ikke er wireless´e og skal fortråedes til IHC controlleren via alm. IHC kabel?Yderligere kan jeg se at nogle her på forummet, bruger almindelige batteri drevet røgalarmer, hvor de forbinder et lille print mellem batteriet i alarmenog alamen, som kan sende info (wireless?) til IHC controlleren når alarm.http://www.ihc-user.dk/forum/produkter/tredjepart-produkt/røgalarm#21694Er det noget der foretrækkes fremfor de fortråede?Det smarte er jo at de kan placeres hvor som helst og og flyttes senere uden problemer (såfremt printet sender wtrådløst til Contr.)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok