Hop til indhold

SceneView billeder, med bla. solcelleproduktion


Recommended Posts

Hej CompuTexJeg bruger en funktionsblok som lars-jacobsen her på siden har lavet, den tæller pulserne fra min bi-måler over lidt tid (10sek. mener jeg) og beregner dermed den aktuelle produktion, det er ikke en præcis værdi fra inverteren, og den opdatere jo kun for hver 10sek. Jeg bruger det mest når jeg logger på fra arbejde eller andre steder for at se om der er liv i anlægget B) (det skal der jo helst være)Du kan nok finde funktionsblokken hvis du søger lidt i forummet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Prøv med denne:

attachicon.gifElmåler.vis

 

Hej Lars

 

Er det muligt at lave det sådan i din "Elmåler" funktionsblok, at man både kan hive Wh og kWh ud af den samme optælling? Nu har jeg funktionsblokken to gange i mit program, en tæller Wh og den anden tæller kWh.

 

Jeg har problemer med at controlleren genstarter en gang imellem, måske det kunne hjælpe hvis den kun skal tælle i en blok.

 

Hilsen

Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Thomas.

Jo det kunne jeg sikkert godt, men det vil nok ikke hjælpe på det at din controller genstarter. De gør de bare.

Og egentlig er controlleren jo ligeglad med hvor mange blokke der er. Normalt betyder det heller ikke noget, hvis bare det er programeret ordentligt. Ja der kan være noget med overskuelighed for brugeren men .... du må leve med 2 blokke :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok