Hop til indhold
  • 0

Stand alone


Søren Lodberg
 Share

Spørgsmål

Hej alleHåber nogen kan svare på følgende:Er det muligt i en stand alone installation at koble 2 x 230V output moduler til ét enkelt 24V indput modul?Setup'et vil derfor være som vedhæftede diagram - bare med et ekstra modul koblet til dataindgangen samt et 24V indput- og ikke et 230V indputmodul. Går det, eller kan outputmodulerne ikke skelnes.Vh. Søren

post-4471-13549257643517_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej alleHåber nogen kan svare på følgende:Er det muligt i en stand alone installation at koble 2 x 230V output moduler til ét enkelt 24V indput modul?Setup'et vil derfor være som vedhæftede diagram - bare med et ekstra modul koblet til dataindgangen samt et 24V indput- og ikke et 230V indputmodul. Går det' date=' eller kan outputmodulerne ikke skelnes.Vh. Søren[/quote']Jeg har godt nok aldrig prøvet at koble input-/ outputmoduler sammen som stand alone, men tvivler da på at de kan skelnes, hvis du sætter et input 24 sammen med 2 stk output. Nu ved jeg ikke hvad du har i tankerne at det skal bruges til, men jeg vil tro (har som sagt aldrig prøvet det), at et input skal forblive ON, for at holde den tilsvarende udgang ON, i det eksempel du har vedhæftet fra manualen til et 230V outputmodul. Det begrænser derfor funktionaliteten en hel del, fremfor hvis det er koblet sammen med en controller. Det kan vel stort set kun anvendes til styring af f.eks. elradiatorer med simple ON/OFF termostater.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har heller aldrig selv prøvet det, og jeg kan ikke gennemskue hvad det kan, men det må kunne mere end at virke som 8 overdragelses relæer. Det er IHC modulerne simpelthen for dyre til.Jeg vil gætte på at kommunikationen mellem modulerne sker på samme vilkår som ved sammenkobling af 2 controler. Her kan man godt koble 2 udgange for output moduler sammen med 1 indgang for indgangs moduler, men det skyldes at controleren kan sende en high bit på den ene output udgang og en low bit på den anden. Det har jeg lidt svært ved at se hvordan skulle kunne lade sig gøre med 2 output moduler på et input modul. Jeg er derfor ret sikker på at man kun kan koble 1 input modul sammen med 1 output modul.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ok - det bliver 1 output- pr. indputmodul.Mange tak for hjælpen.

Jeg har heller aldrig selv prøvet det' date=' og jeg kan ikke gennemskue hvad det kan, men det må kunne mere end at virke som 8 overdragelses relæer. Det er IHC modulerne simpelthen for dyre til.Jeg vil gætte på at kommunikationen mellem modulerne sker på samme vilkår som ved sammenkobling af 2 controler. Her kan man godt koble 2 udgange for output moduler sammen med 1 indgang for indgangs moduler, men det skyldes at controleren kan sende en high bit på den ene output udgang og en low bit på den anden. Det har jeg lidt svært ved at se hvordan skulle kunne lade sig gøre med 2 output moduler på et input modul. Jeg er derfor ret sikker på at man kun kan koble 1 input modul sammen med 1 output modul.[/quote']
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Æv - men mange tak for indsatsen på værkstedet. Så må det blive kiprelæer, som elektrikkeren for lov at installere og ikke noget ihc-grej.

Ja nu blev jeg alligevel så nysgerrig på' date=' hvad man kan med den sammenkobling af modulerne, så har lige lavet en prøveopstilling på værkstedsbordet. :laugh: Du kan IKKE bruge det til kip. Udgangen er KUN ON, så længe indgangen er det, så det virker kun som 8 relæer.[/quote']
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Ja nu blev jeg alligevel så nysgerrig på' date=' hvad man kan med den sammenkobling af modulerne, så har lige lavet en prøveopstilling på værkstedsbordet. :laugh: Du kan IKKE bruge det til kip. Udgangen er KUN ON, så længe indgangen er det, så det virker kun som 8 relæer.[/quote']Sommetider forstår jeg ikke hvad der sker i hovedet på LK's strateger. Hvem kan finde på at købe et IHC input modul og et IHC output modul for at få 8 relæ udgange, som ikke engang er galvanisk adskildte? Jeg kan skaffe 8 DIN skinne relæer til den halve pris, som fylder mindre og som kan klare større spænding og strøm. ????
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Sommetider forstår jeg ikke hvad der sker i hovedet på LK's strateger. Hvem kan finde på at købe et IHC input modul og et IHC output modul for at få 8 relæ udgange' date=' som ikke engang er galvanisk adskildte? Jeg kan skaffe 8 DIN skinne relæer til den halve pris, som fylder mindre og som kan klare større spænding og strøm. ????[/quote']Ja, jeg vil nu også gætte på at det er en meget lille brøkdel, der bliver brugt sådan.Omvendt ville det jo give problemer i forbindelse med IHC'en, hvis output modulet havde kippet udgangen i stedet. Jeg tror, som sagt tidligere, at det har været tiltænkt noget simpel elvarme styring eller lign.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok