Hop til indhold
  • 0

AKUT jeg har lys overalt og kan ikke slukke det...


Christina jorgensen
 Share

Spørgsmål

Jeg har et ihc anlæg der tænder alt lyset af sig selv, herefter kan jeg ikke slukke igen..... Har for nogen måneder siden fået skiftet controleren, men nu har jeg samme fejl igen...... Nogen der har prøvet noget ligende og kan hjælpe mig og elektrikeren på sporet af fejlen.... Det er alt ovenlys der tænder i alle rum, fryser kontrakterne og jeg kan så slukke på "sluk alt" kontakten når jeg holder den inde i flere sek end normalt og få sek senere tænder det hele igen..... Det startede med at være en gang i mellem til nu at gøre det hele tiden..... Øv..... vil være glad for svar....

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det lyder mystisk.. Vi skal nok have lidt mere info om installationen.Er det en Visual 1 eller Visual 2 controller. Hvilken firmware ligger der i controlleren? Upload også gerne programmet, så vi kan se om der skulle være noget galt deri.Jeg har hørt om problemer, hvor alt lyset slukker og installationen "fryser", men mindes ikke lige at være stødt på at det hele tænder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det lyder som en visual 2 controller så, og hedder sikkert 820b1400.Nu ved jeg ikke hvordan programmet ser ud, men hvis der er koblet røgsensor ind over, kan det være programmeret op så den tænder alt lyset når den detekterer røg (evt. ved en fejl). Den resetter man typisk på sluk alt, men den vil så komme igen efter en indstillet tid (typisk 15 min. som default). Ved ikke om det måske kunne være det, men det kræver så at lydgiver ikke er tilkoblet eller fejlprogrammeret (ellers vil den også hyle). Det er nok nødvendigt at koble en pc på, og fejlsøge i serviceview for at blive klogere på problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan du sige noget mere om det der med at det kræver at den ikke er koblet på lyd?.... Altså røjsensoren..... Jeg har nemlig pillet røjsensoren fra og nu kører jeg på 8 time uden problemer så det ser ud til der er en forbindelse mellem mit problem og den røgsensor..... ,jeg har bare ikke tænkt på den da den jo ikke har sagt noget??? Får elektriker en af dagene, har nemlig ikke styr på programmering.....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Selve røgsensoren kan ikke sige noget. Der skal være en separat lydgiver, som hyler når der detekteres røg. Hvis der er en sådan lydgiver, burde den give lyd, hvis det er røgsensoren der er problemer med - også ved fejl. Derfor er lydgiveren så enten defekt, monteret forkert eller fejlprogrammeret. Det lyder absolut som om at røgsensor/relæsokkel er fejlmonteret eller defekt, når nu problemet forsvinder efter at du har drejet den ud af relæsokkel. Mit umiddelbare gæt er fejlmontering eller knækket ledning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg har nemlig pillet røjsensoren fra og nu kører jeg på 8 time uden problemer så det ser ud til der er en forbindelse mellem mit problem og den røgsensor.
Hvis det virker når du piller røgsensoren fra, er der 100% sikker en fejlprogramering. Røg alarmen SKAL gå igang hvis du piller røgsensoren fra. Det er en del af sikkerheden ved en røg alarm.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hvis det virker når du piller røgsensoren fra' date=' er der 100% sikker en fejlprogramering. Røg alarmen SKAL gå igang hvis du piller røgsensoren fra. Det er en del af sikkerheden ved en røg alarm.[/quote']Hvis røgsensoren bare drejes ud af soklen, går alarmen IKKE igang. Man kan jo netop "resette" røgalarmen ved at dreje den ud af soklen, så den mister strømforsyningen.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hvis det virker når du piller røgsensoren fra' date=' er der 100% sikker en fejlprogramering. Røg alarmen SKAL gå igang hvis du piller røgsensoren fra. Det er en del af sikkerheden ved en røg alarm.[/quote']Hvis røgsensoren bare drejes ud af soklen' date=' går alarmen IKKE igang. Man kan jo netop "resette" røgalarmen ved at dreje den ud af soklen, så den mister strømforsyningen.[/quote']Hvis du resetter røg sensoren ved at dreje den ud af soklen, så er alarmen jo gået igang, og så opdager du ikke at den går igang når du drejer sensoren ud af soklen. Det relæ som du resetter når du drejer sensoren ud af soklen, sidder i sensoren, ikke i soklen. Der er ikke noget relæ i soklen, som sørger for at lægge indgangen til nul, og dermed går indgangen off, når du drejer røg sensoren ud af soklen.Jeg har desværre 2 gange udløst min røg alarm, fordi jeg lige ville pille sensoren ud af soklen og rense den, og glemte så alt om at jeg skulle huske at disable alarmen først. :angry:
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hvis du resetter røg sensoren ved at dreje den ud af soklen' date=' så er alarmen jo gået igang, og så opdager du ikke at den går igang når du drejer sensoren ud af soklen. Det relæ som du resetter når du drejer sensoren ud af soklen, sidder i sensoren, ikke i soklen. Der er ikke noget relæ i soklen, som sørger for at lægge indgangen til nul, og dermed går indgangen off, når du drejer røg sensoren ud af soklen.Jeg har desværre 2 gange udløst min røg alarm, fordi jeg lige ville pille sensoren ud af soklen og rense den, og glemte så alt om at jeg skulle huske at disable alarmen først. :angry:[/quote']Hvis din røgalarm går igang når du drejer røgsensoren af soklen, må du have lavet det forkert.Relæet sidder lige nøjagtigt i soklen (sikkert også derfor den hedder relæsokkel), og når røgsensoren detekterer røg, trækker den relæet i soklen. Hvis du kigger i manualen til relæsoklen kan du se at den skal monteres som NC. Derfor er indgangen også sluttet, når røgsensoren er drejet af, og derfor ingen alarm.Når man drejer røgsensoren af soklen, mister den strømforsyningen. Det er bare en lidt mere primitiv måde at resette på, istedet for at fjerne strømforsyningen via et tryk og en 24V udgang.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok