Hop til indhold
  • 0

1-10V output m. 4 faste niveauer ud, hvordan ??


PSD
 Share

Spørgsmål

Hej.Er det ikke muligt at få 4 faste niveauer ud på en 1-10V udgang ??Jeg skal bruge 4 niveauer på 25, 50, 75 og 100%(og derudover skal jeg også bruge 0% - slukket)Det er til nogle lysamaturer med 1-10V indgang, hvor vi gerne vil kunne styre lyset på denne måde.(Lidt som senarie systemet på wireless)De output moduler vi har er EAN: 57 03302 059053IHC controlleren er en Visual m. Viewer.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nej, det er desværre kun muligt at få 2 faste niveauer (Bit 3 og 4)Dit 0% er jo den samme som sluk (Bit 2)Jeg mener, men er ikke sikker, at den ved en kort puls på indgangen, starter på 100%.Jeg kan ikke kontrollere det før i morgen..Hvis det er noget i ikke kan undvære, så prøv at snakke med IBIsystem.dk han kan måske hjælpe :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Et forsigtigt bud på problemet kunne være en spændingsdeler. (se vedhæftning)Der er sikkert en herinde der kan lave en programstump, som tænder/slukker relæerne en af gangen ved hvert tryk (eller scenarie valg). Det kræver selfølgelig et udgangsmodul med 4 relæer med samme fællespunkt. Det kan også være nødvendigt at bruge et relæ til 0%, så indgangen til armaturene ikke svæver. [img size=499]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/sp_ndingsdeler__Custom_.JPG

post-861-135492566289_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm, har selv døjet med det, dog i forbindelse med at styre hastigheden på en motor.Løsninge blev at lave et program der afbryder forsyningen ved skift af hastighed. Starter forsyningen igen og pulser indgangen, med en timer, til niveauet rammer det ønskede.Det har krævet noget tid og nogle målinger på udstyret. men det virker.Her ville det dog give en afbrydelse af lyset i ca. 30 sekunder, dimmeren skal have tid til at falde til ro, er min erfaring. Ellers rammer timer pulsen ved siden af.Jeg bruger det til at styre hastigheden på et varmeveksler anlæg så her er det lige meget med afbrydelsen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok