Hop til indhold
  • 0

Trække udgang ved hjælp af temperatur?


Martin B
 Share

Spørgsmål

Jeg er helt grøn i selv at lave blokke, og er pt ved at kaste håndklædet i ringen.Jeg mangler en blok der indeholder temperaturindgang (fra temperatursensor) , hysterese (3 Grader Celsius), setpunkt (udgangspunkt 21 Grader Celsius) og en udgang der trækker / Falder ved temp udover hysteresen.Jeg kan godt få temperaturen ind, og lave en betingelse så det skal være når temperaturen ændrer sig at der skal ske noget. men så er jeg også blank. nogen der kan hjælpe. det er planen blokken skal åbne Velux vinduer ved 23 grader og lukke igen ved 20.

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Puha, det ser godtnok noget mere simpelt ud end det jeg efterhånden havde fået skrabet sammen :-)I et forsøg på at gøre det muligt at ændre setpunktet fra den nye IHC app havde jeg splittet varmestyrings-blokken i atomer - det gik i grat!Ved du om det i din blok er muligt at ændre setpunktet med ipad - ligesom jeg gør det her med varmestyringen Video af Ihc-app

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå jeg prøver lige at kikke på det igen i morgen og laver noget der ligner det fra FB 5.2.02.cDen burde vel egentlig også virke hvis du sætter hysteresen til 3 grDer er mange måder at lave/kode en FB på og den metode jeg brugte gemmer jeg temperaturen som "Reference temperatur", for så det er muligt at registrere om temperaturen stiger eller falder og dermed når over/under setpunkt værdierne.En anden metode kunne være at gøre som LK og indtaste en hysterese værdi som så lægges til/ trækkes fra den målte temperatur. Det er nok metoden hvis FB´n skal kunne betjenes som LK´s på Ipad.Hvilken værdi vil du ændre ? Og er det fra App. betjeningen eller noget internt i en FB.Hvis det er det sidste så prøv evt. at kikke i noge af de eksisterende FB´r for at lurre kunsten af.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
@MBlectricSå fik jeg lige flækket en FB sammen med iPad integration :)
Har endnu ikke ofret de kr. 299,- på Ipad app. ´n så ved ikke helt se hvordan og hvilke indstillinger der kan vises.Hvordan bestemmes det f.eks at det lige nøjagtigt skal være indstillingen "Setpunkt åben vindue" der kommer frem ved at "holde og trække i knappen" på ipad´n ? Der er jo flere indstillinger at skrue på og det kunne jo være flere af dem man gerne ville regulere på eller vælge iblandt.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hvordan bestemmes det f.eks at det lige nøjagtigt skal være indstillingen "Setpunkt åben vindue" der kommer frem ved at "holde og trække i knappen" på ipad´n ? Der er jo flere indstillinger at skrue på og det kunne jo være flere af dem man gerne ville regulere på eller vælge iblandt.
Lars,Har desværre konstateret at det ENESTE (som jeg pt har kunnet finde) man kan justere på en FB, er setpunkt for rumtemperatur i beboet tilstand på FB 5.2.05.a. Og KUN FB 5.2.05.a.!Jeg ved ikke hvilken signatur iPad App kigger efter, men det jeg gjorde var at modificere den originale FB 5.2.05.a.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Og den spiller bare. nu vil jeg så prøve at splitte den ad og se om jeg kan gennemskue princippet.Mange tak!
Virker desværre ikke på den nye iPhone App :( (Hvor de har tilføjet mulighed for setpunkt justering)Suk - Jeg er ved at være LIDT træt af LK, og deres evindelige lukkede og ufleksible IHC :(
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok