Hop til indhold

Hjælp til adgang til controller via wifi


Recommended Posts

Hvilken ip adresse har din PC?Og hvilken ip adresse har du givet IHC controller?De 3 første segmenter skal være ens. Fx 192.168.1.?Ellers har du måske ikke fået åbnet for adgang til IHC Visual til lokal netværk i IHC Administrator programmet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var bare et spørgsmål om at bruge de rigtige ip adr.Når jeg skriver den ip adr. jeg får på myip.dk ind under wan host på min iphone app og sætter (always use wan host) til on kan jeg ikke få adgang til min controller.Det virker fint når jeg er på mit wifi og (always use wan host) er off

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var bare et spørgsmål om at bruge de rigtige ip adr.Når jeg skriver den ip adr. jeg får på myip.dk ind under wan host på min iphone app og sætter (always use wan host) til on kan jeg ikke få adgang til min controller.Det virker fint når jeg er på mit wifi og (always use wan host) er off
For at den offentlige IP adr. du finder via myip.dk kan nå den private IP adr. som din IHC controler har, så skal du have sat noget port forwardning op i din Cisco router. Hvordan det gøres i din router ved jeg ikke. Men normalt står det i de villedning du har fået med til routeren.
Link til kommentar
Del på andre sites

Det var bare et spørgsmål om at bruge de rigtige ip adr.Når jeg skriver den ip adr. jeg får på myip.dk ind under wan host på min iphone app og sætter (always use wan host) til on kan jeg ikke få adgang til min controller.Det virker fint når jeg er på mit wifi og (always use wan host) er off
For at den offentlige IP adr. du finder via myip.dk kan nå den private IP adr. som din IHC controler har' date=' så skal du have sat noget port forwardning op i din Cisco router. Hvordan det gøres i din router ved jeg ikke. Men normalt står det i de villedning du har fået med til routeren.[/quote']ellers er det altid en god ide at søge på google ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

Det var bare et spørgsmål om at bruge de rigtige ip adr.Når jeg skriver den ip adr. jeg får på myip.dk ind under wan host på min iphone app og sætter (always use wan host) til on kan jeg ikke få adgang til min controller.Det virker fint når jeg er på mit wifi og (always use wan host) er off
Som insins skriver, så skal du lave port forward i routeren.Det er TCP port 80 og 443 som skal forwardes til din ihc controller.Og så skal du give tilladelse til adgang fra internet i IHC Administrator programmet.
Link til kommentar
Del på andre sites

Og så skal du give tilladelse til adgang fra internet i IHC Administrator programmet.
Det afhænger af hvordan du laver din port forwarding og NAT i din WAN router. Hvis du f.eks. vælger at lave hide NAT på alt trafik fra indernettet, og bruger WAN routerens LAN addresse hertil, så vil IHC controleren tro at du kommer fra lokal nettet, og dermed skal der ikke åbnes for adgang fra indernettet.Lidt sørgeligt at LK fortsat har denne oldgamle IP implementering. Min IHC controler er placeret i sin egen DMZ zone, så for at jeg kan få admin adgang til den er jeg nød til at lave hide NAT tricket på trafik fra mit PC net. Heldigt at jeg har en god Cisco FW. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok