Hop til indhold
  • 0

Defekt controller?


Kristian Wilsky
 Share

Spørgsmål

Hej AlleJeg har idag fået et problem med min Visual Viewer Controller. Det virker som om LAN/Wireless del i controlleren er defekt eller ikke starter op. Controlleren forbliver med OK lampe lysende konstant efter opstart.Symptomer:Der er ikke link i LAN så kan ikke tilgå controlleren via netværk.Alle mine tryk er wireless og ingen af dem kan kontakte controlleren.Jeg kan godt tilgå controlleren via USB.Mine Uni DIMMER med trykknap i tavlen kan slukke og tænde.Det der var gang i da det skete:Elektrikker monterede to nye 24V output moduler og forbandt disse med mine otte Dimmers og controller. Det er kun port "2" (sluk) porten vi forbandt på dimmers. Dimmers var installeret i forvejen med forbindelse som ét tryks. Så der er kun for at få mulighed for sluk-alt funktionalit. Forsøgt:Genstart af controller.Genstart af hele IHC installationen.Hentet og installerer reset-firmware her fra forummet.Installeret seneste firmware igen.Sendt tomt projekt til controlleren.Intet hjælper.Nogen der har gode ideer/forslag?MvhKristian

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ikke umiddelbart. Du har jo prøvet de mest elementære såsom loade (reset)firmwaren.Ville måske prøve at demontere alt så kun psu og controller er på for at se om man på den måde kunne få liv i controlleren igen.Virker projektet i serviceview hvis du uploader en backup ? Serviceview burde også kunne køre via usb.Det var mest for at se om den afvikler tingene som den skal men bare ikke får startet net og det trådløse op.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har ikke så meget lyst til at pille for meget i tavlen selv. Har dog fjernet de to nye 24v outputmoduler igen uden at det gjorde en forskel. Vil se om jeg kan afmontere resten. Ellers må jeg vente til elektrikeren kan komme forbi igen.Når man loader reset firmware - vil den så vise version 1.0 firmware efter genstart eller går den tilbage til den man havde inden man loadede reset firmware? Min viser nemlig stadig version 2.7.144 efter reset.MvhKristian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

og du har valg USB i "hostadresse" ?Bortset fra det mener jeg ikke reset firmwaren gør andet end sætter alle brugere, ip adresser og lign. til default. Dvs du beholder samme release i dit tilfælde 2.7.144Du kan evt. prøve med en anden release fra.www.lkkundeservice.dkbruger: lkpass: samme som sitet hedder ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmmm, kan ikke lige logge ind på den side. Usere or password incorrect. Nok mig der forsøger med forkerte passwords.ServiceView forbinder fint med controlleren via USB og jeg kan se hele mit program som jeg har lagt ind igen (hvor den selvfølgelig advarede om at alle wireless komponenter ikke var linkede).Prøver jeg at sætte "udgang" = værdi "on" på f.eks. nogle spots i loftet i spisestuen, som ikke er på dimmer, så sker der intet.Har man nogle chancer for at få repareret sådan en controller når den er 5 år gammel? Eller er det en ny controller, hvis ikke jeg selv finder en løsning?Og tak for hjælpen indtil videre.Mvh.Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mht til pass var jeg lige hurtig nok, det er kun kundeservice.Ja dine wireless komponenter skal desværre alle linkes igen, som følge af reset firmwaren.Det lyder mærkeligt den slet ikke vil aktivere nogen fortrådede udgange. De er konfigureret ? Og der er strøm på de tilhørende moduler ?Hvad med eth. Er der kommet link ?Ellers er mit sidste bud strømforsyningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Status lige nu:Afkoblet alt andet i installationen end min controller og strømforsyningen.Haft det slukket på sikringsgruppen i nogen tid.Kørt reset firmware-opdatering.Kørt normal firmwareopdatering igen til 2.7.144Lavet et tomt projekt og installeret dette i controlleren.Genstartet controller via LK IHC Administrator (som fortæller at controllerens status er OK).Haft slukket og tændt min switch for at sikre mig det ikke er den der samtidig driller.ServiceView melder stadig gentagne "Advarsel Der er meldt fejl i kommunikationen med datalinje-controlleren". Sker 2 gange i sekundet.Der er stadig ingen link på LAN.Strømforsyningens LED's lyser umiddelbart som normalt.Har nu også forsøgt nedgradering til firmware 2.7.132. Hjalp heller ikke.Vil efterhånden tro der kun er hardwarefejl tilbage desværre. :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Problem løst.Da jeg søgte på Google omkring datalinje fejlen, kom der et link til en hvor det blev anbefalet at åbne selve controlleren fysisk (hvis man alligevel ikke har garanti). Forklaringen var et at print inden i, kunne gå løs i sit stik.Tænkte jeg ville forsøge det inden jeg kastede 5.000,- efter en ny controller.Og ganske rigtigt - der var en printplade inden i som havde løsnet sig 1-2 milimeter fra sin "socket". Pressede den pænt på plads og samlede controlleren igen.Efter montage i tavlen igen, er der nu fint link i LAN og OK led blinker som normalt. Skønt.Så nu er der "blot" tilbage at læse mit projekt ind igen og så ellers gå rundt og linke alle wireless komponenter forfra.Går ud fra at alt vil virke normalt igen derefter. Men det må blive i morgen. :) Tak for hjælpen.MvhKristian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Super at den virker igen. :cheer:

Da jeg søgte på Google omkring datalinje fejlen' date=' kom der et link til en hvor det blev anbefalet at åbne selve controlleren fysisk (hvis man alligevel ikke har garanti). Forklaringen var et at print inden i, kunne gå løs i sit stik.[/quote']Link til ovenstående?
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok