Hop til indhold

Controlleren "hyler", når der er netforbindelse


Recommended Posts

Min controller har en svag hylen, og jeg har konstateret, at den opstår såsnart netværkskablet monteres i controlleren.Ved I, om det er et generelt færnomen? Det er en tydelig forskel, sånart den kobles på netværket, ellers er den helt sitlle :-)Bare lige inden jeg smider controlleren til skrot og køber en ny, vil jeg godt være sikker på, at en ny ikke har samme svaghed.Er ved at blive vanvittig, da controlleren sidder tæt på soveværelset (og den kan høres igennem en dobbelt murstensvæg).../KSP

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Prøv lige at checke dette link, det kan være at du har for lidt forbrug på din PSU.gammel trådHvis du kører med en 72W PSU og kun har en kontroller tilsluttet når du ikke op på de 3W der er angivet som minimumsbelastning. Skift til en 15W PSU, eller monter en 24v 3W pære et sted i i huset :silly: Mvh Bjarne

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder som en oplagt ide at prøve...Ja, jeg har en 72W strømforsyning og kun een IHC Visual Controller (som der er koblet en del wireless-enheder på).Hvordan afgør jeg, om en 15W strømforsyning er nok?Det sjove er, at hylelyden er mest markant, når netstikket er i. Og den skifter tydeligt lyd, når netstikket tages ud. Kan det stadig have noget med et for lavt minimumsforbrug at gøre?Mvh. KSP

Link til kommentar
Del på andre sites

Søg her i fora'et. Der er flere tråde omkring hvor meget strøm de enkelte IHC enheder bruger. Men hvis du kun har wireless enheder på din IHC controler, så er en 15W PS rigeligt, og en 72W for stor. IHC controleren med Viewer bruger mindre end 3W, som er min. belastning for en 72W PS.At hyletone ændre sig når du sætter netstikket i kan meget godt passe. Jeg har set flere små switche, router, NAS bokse m.m. hvor strømforbruget stiger omkring 1W når netstikket sættes i. Det passer meget godt med den mængde strøm der skal bruges for at kommuniker på netværket, især på discount implementeringer som i IHC, hvor man ikke tager højde for at det ikke kræver så meget størm at kommuniker på korte kabler, som på lange kabler. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder som en oplagt ide at prøve...Ja' date=' jeg har en 72W strømforsyning og kun een IHC Visual Controller (som der er koblet en del wireless-enheder på).Hvordan afgør jeg, om en 15W strømforsyning er nok?Det sjove er, at hylelyden er mest markant, når netstikket er i. Og den skifter tydeligt lyd, når netstikket tages ud. Kan det stadig have noget med et for lavt minimumsforbrug at gøre?Mvh. KSP[/quote']Kør ind til din lokale Statoil tank og køb en 24V pære til positionslyset på en lastbil (de har dem nok langs motorvejen). Find en på 3 eller 5 watt, lod ledninger på og smæk den på din IHC strømforsyning. Hvis alle problemer er løst, ved du at det er pga at psu'en er for lidt belastet. datablad på 72w psudatablad på 15w psuDer står dog ikke noget om minimumsbelastningen her, men den skulle være brugbar.link til køb af 15w psuEllers er der nok en venlig ;) person herinde med en "lille" psu som gerne bytter med din 72w så er problemet løst, og alle er glade. Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok