Hop til indhold

IHC stopper med at registrere pulseringer


Recommended Posts

Hej Alle,Har i oplevet at controlleren/inputmodulet (24V) i op til 3 timer af gangen, nogle gange op til 2 gange om dagen stopper med at registrere pulseringer - nu har jeg sat min elmåler til osv. og kan tydeligt se at nogle gange mister den op til 3 timer.!Kan dette være et tegn på at modulet er ved at stå af eller at man skal benytte 3mA input i stedet for 30mA input?Ser frem til at høre fra jer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Alle' date='Har i oplevet at controlleren/inputmodulet (24V) i op til 3 timer af gangen, nogle gange op til 2 gange om dagen stopper med at registrere pulseringer - nu har jeg sat min elmåler til osv. og kan tydeligt se at nogle gange mister den op til 3 timer.!Kan dette være et tegn på at modulet er ved at stå af eller at man skal benytte 3mA input i stedet for 30mA input?Ser frem til at høre fra jer.[/quote']Såvidt jeg husker anbefaler LK kun puls måling med 3mA input modulet. 30mA modulet er vistnok for gammelt og langsomt.Derudover havde jeg også problemer med puls måling i starten, men det viste sig at skyldes placeringen af LED dioden på måleren. Alt efter hvordan jeg fik placeret LED dioden, havde jeg prel (dobbelt registrering af puls) eller ureglmæssig registrering, men aldrig udfald i flere timer.
Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm, jeg har et relæ på så jeg kan høre når den pulsere!, dette klikker helt vildt og når det klikker skulle det gå til input-modulet som det også gør og har også målt mig til dette!Jeg må lige prøve se om det virker at flytte det over på et andet modul! - virker bare mærkeligt at det er hele 3 timer nogle gange!

Link til kommentar
Del på andre sites

Mon ikke et 30ma modul kan klare pulser på 500 ms. Det burde det kunne da man jo opererer med 250ms pulser som "standard" i IHC systemet.Men hvis "relæet" klaprer helt vilt så kan der selvfølgelig godt komme pulser der er kortere, som det ikke kan finde ud af at dekode.@tmdk: Hvordan detektere du pulserne, hvis det er en gammel drejeskive måler vi taler om ? Det kunne jo godt lyde som om dit kredsløb laver for kort en puls til IHC input modulet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mon ikke et 30ma modul kan klare pulser på 500 ms. Det burde det kunne da man jo opererer med 250ms pulser som "standard" i IHC systemet.Men hvis "relæet" klaprer helt vilt så kan der selvfølgelig godt komme pulser der er kortere' date=' som det ikke kan finde ud af at dekode.@tmdk: Hvordan detektere du pulserne, hvis det er en gammel drejeskive måler vi taler om ? Det kunne jo godt lyde som om dit kredsløb laver for kort en puls til IHC input modulet.[/quote']Det er den gamle drejeskive, men det er jo alle mine impulser som går i stå i samme minut og stopper med at virke 3 timers tid! det er ikke at den hopper nogle over!
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok