Hop til indhold
  • 0

Dæmp med 1-10 volt mm. udvendigt


Jørgen Bækgaard
 Share

Spørgsmål

Har et 1-10V udgangs modul, som jeg ønsker at bruge i forbindelse med dæmp. Lamperne (LED dæmp bar) skal tænde i mellem et bestemt tidspunkt, men kun hvis det er mørkt (har skumringsrelæ på) og det skal tænde på f.eks. 50%. Hvis der f.eks. kommer bevægelse på, så skal det regulere op på f.eks. 100%. Om f.eks. om natten, når det er uden for tiden, skal det gå ned på f.eks. 10% Kan dette lade sig gøre og hvis ja hvordan.Det sidste punkt kan unlades, hvis det er helt umuligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du kan godt lave en FB der styrer dit 0-10v modul på den ønskede måde. Men du kan nok ikke styre dine lamper direkte mm de har en specifik 0-10v indgang. Så du skal nok have en dimmer på i stedet for. Vil anbefale en wireless da den er nemmest at montere og har flere muligheder for styring/dæmpning.Der har været et par andre tråde med lign. Problemstillinger. Prøv at søge lidt i forummet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej 1-2-3Jeg går ud fra det er et af de ældre 1-10V udgangs modul ( se link )Samt at det er en LED 1-10v dimmer driver du harMed dette modul har ud mulighed for at gemme to lysniveauer.Det vil sige at du har mulighed for at tænde på lysniveau 1 (50%) kommer der bevægelse aktiveres lysniveau 2 (100%)Og så kommer vi til de 10%... :)Jeg skal være ærlig og sige at det er langt tid siden jeg har brugt 1-10V output efter 1-10V converter er kommet bruger jeg kun det ved 1-10V styringer (se link)Men hvis der er en anden der evt. kan bed/afkræfte min idéer.For at komme ned på 10% kan man måske trække bit 2 (soft sluk) i x antal sek. Men jeg ved ikke om ved aktivering af bit 2 i for langt tid, om lysdæmperen så skure op igen.Men jeg tror det ikke.Ellers kan man slukke for lyset og så tænde det igen lige efter med en lang aktivering af bit 5 (over 4 sek.) derved tænder 1-10V på laveste niveau (man har mulighed for at sætte dette på 1-10V output modulet)........ meeenn lidt af en hovsa løsning...Hvis en kunde ønskede den løsning du beskriver... ville jeg bruge en 1-10V converter med en trådløs dimmer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Har et 1-10V udgangs modul' date=' som jeg ønsker at bruge i forbindelse med dæmp. Lamperne (LED dæmp bar) skal tænde i mellem et bestemt tidspunkt, men kun hvis det er mørkt (har skumringsrelæ på) og det skal tænde på f.eks. 50%. Hvis der f.eks. kommer bevægelse på, så skal det regulere op på f.eks. 100%. Om f.eks. om natten, når det er uden for tiden, skal det gå ned på f.eks. 10% Kan dette lade sig gøre og hvis ja hvordan.Det sidste punkt kan unlades, hvis det er helt umuligt.[/quote']Jeg har lavet en FB som kan præcist det du ønske, dog benytter jeg wireless lysdæmper i steddet for 0-10V, og den er lavet i Visual 2.FB'en er lavet for 3-4 år siden, som noget af det første jeg lavede i Visual 2. Jeg lavede svende prøve i TermIHC, og har ikke rørt IHC i de mellem liggende 15 år (er ikke længere i branchen). Med andre ord. FB'en kan sikkert laves meget smarter, men den har virket upåklageligt i alle 3-4 år. Jeg bruger den til at styre mit udendørs lys. Når det bliver mørkt tænder lyset på 25%, og er der noget som påvirker mine PIR (incl. naboens katte og den lokale ræv) så tænder lyset på 100%. Efter 5 min. uden PIR påvirkning går det ned på 25% igen. Der er også mulighed for manuel overstyring, f.eks. hvis man venter gæster eller ønsker at se stjerne. :) Jeg har forsøgt at attache FB'en, men det fungere ikke. Drop mig en privat besked, hvis jeg skal sende den til dig på en e-mail.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok