Hop til indhold
  • 0

Dårlig rækkevide


Rune Gram
 Share

Spørgsmål

Jeg har problemer med at få mit wireless til at sende.. Når jeg når mere end 4-5 meter væk går den ned på gul og rød. Nu har jeg fået at vide at man antennen brænder af hvis den bliver afmonteret med kontroleren tændt. Kan det passe? Jeg har nemlig købt en 10m ledning for at få antennen så tæt på trykkene som muligt. Skal man virkelig have flere antenner i et hus på 155m2?

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det burde ikke være nødvendigt med flere antenner, men LK anbefaler det da hvis man skal igennem mange vægge, eller skråt igennem en væg. (for så bliver den lige pludselig meget tyk).Hvad med batteriniveau hvis det er wireless tryk vi taler om ?Jeg har ingen problemer i mit hus på 230m2, selv om Controlleren og antennen befinder sig i et teknikrum i garagen. Ja selv postkassen som står 45 meter væk virker fint på et wireless tryk. Men her er der også nærmest fri sigt.post-221-13549256723321_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg har problemer med at få mit wireless til at sende.. Når jeg når mere end 4-5 meter væk går den ned på gul og rød. Nu har jeg fået at vide at man antennen brænder af hvis den bliver afmonteret med kontroleren tændt. Kan det passe? Jeg har nemlig købt en 10m ledning for at få antennen så tæt på trykkene som muligt. Skal man virkelig have flere antenner i et hus på 155m2?
Jeg har aldrig hørt om at antenne skulle brænde af hvis man monter den på en tændt controler' date=' og jeg kan heller ikke se hvordan det skulle ske.Jeg bor i et hus fra 1930 på ca. 130 kvadratmeter fordelt på 2 etager. I forbindelse med renovering af huset er der sat nye lette skillevæge op med stål regler, samt brugt stål regler i loftet. Selvom mine dimmer lampeudtag sidder lige ved siden af en stål regel, har jeg ingen problemer med signal styrken. Jeg har også nogle wireless stikkontakter, og de har alle samme signal styrke som dimmeren i loftet.Min antenne sidder under loftet i mit bryggers, som ligger ca. midt i huset. Signalet vil derfor passere flere stål regle på sin vej fra antenne og til dimmeren, og den anden vej.Her er et par tips til din fejlsøgning.[ol'] [li]Prøv at pille antennen af og se om signal styrken ændre sig.[/li] [li]Jeg kan ikke huske om antennen kan sættes direkte på controleren. Hvis det er muligt, prøv det.[/li] [li]Check at der ikke er løse forbindelser i stikkene på kablerne eller antenne. Det gøres nemmest ved at rokke ved forbindelserne samtidig med at du holder øje med signal styrken.[/li] [li]Prøv med andre wireless enheder, om de har samme problem med signal styrken jo længer du kommer fra controleren.[/li] [li]Check om problemet er det samme i alle retninger fra antennen.[/li][/ol]
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg har problemer med at få mit wireless til at sende.. Når jeg når mere end 4-5 meter væk går den ned på gul og rød. Nu har jeg fået at vide at man antennen brænder af hvis den bliver afmonteret med kontroleren tændt. Kan det passe? Jeg har nemlig købt en 10m ledning for at få antennen så tæt på trykkene som muligt. Skal man virkelig have flere antenner i et hus på 155m2?
Du skal lige være opmærksom på at ihc controlleren kører med 50 ohm kabel impedans."Almindeligt" antennekabel er 75 ohm.Så hvis det er sådan et kabel du har forlænget med, så går det galt...
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok