Hop til indhold
  • 0

Sommer/Vintertid


Michael Nielsen
 Share

Spørgsmål

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Er der nogen som har en funktionsblok for sommer/vintertid. Jeg kan ikke rigtig få tidsserveren til at virke og vil derfor bare indsætte en funktionsblok til at styre sommer/vintertid. Mener der var en da jeg kørte Visual 1.0 men kan ikke finde en til 2.0.
I administrator programmet, kan du sætte "hak" i automatisk skift af sommer-/vintertid, samme sted som man kan vælge en tidsserver.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Er den uafhængig af om der er oprettet forbindelse til en tidsserver?
Du skal selvfølgelig taste en tidsserver ind. Her er nogen du kan teste med:http://tf.nist.gov/tf-cgi/servers.cgi
Selvfølgelig virker skift af sommer-/vintertid også, hvis man vælger at indtaste tiden manuelt istedet for at bruge tidsserver. Der er jo mange controllere, især dem uden viewer, der slet ikke er koblet på nettet, så de kan jo ikke bruge en tidsserver. Det er rigtigt at der fandtes en funktionsblok til visual 1 med automatisk skift af sommer-/vintertid, men der var jo heller ikke administratorprogram. Grunden til at den funktionsblok ikke findes i visual 2, er at man kan vælge det i IHC administrator. Jeg bruger iøvrigt selv nr.2 på listen over de tidsservere mwi har linket til, og den virker i hvert fald.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Selvfølgelig virker skift af sommer-/vintertid også, hvis man vælger at indtaste tiden manuelt istedet for at bruge tidsserver.
Det er ikke helt sikkert, da der var nogle problemer med skiftet for et eller to år siden.Kan ikke huske i hvilken forbindelse det var, men der var en fejl i firmwaren. Den er formentlig rettet nu, (jeg har ikke oplevet problem i år), men der kan jo stadig være en enkelt Visual 2 controller derude der endnu ikke er blevet opgraderet.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Selvfølgelig virker skift af sommer-/vintertid også' date=' hvis man vælger at indtaste tiden manuelt istedet for at bruge tidsserver.[/quote']Det er ikke helt sikkert, da der var nogle problemer med skiftet for et eller to år siden.Kan ikke huske i hvilken forbindelse det var, men der var en fejl i firmwaren. Den er formentlig rettet nu, (jeg har ikke oplevet problem i år), men der kan jo stadig være en enkelt Visual 2 controller derude der endnu ikke er blevet opgraderet.
Fejlen var ikke at den ikke skiftede tid, men at controlleren blev vildt langsom og "frøs". Der kunne gå flere minutter fra man trykkede på en knap, til den udførte handlingen. Tror ikke at der kører flere controllere med den firmware. LK blev jo bombarderet med sure kunder, da installationen ikke virkede.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Fejlen var ikke at den ikke skiftede tid' date=' men at controlleren blev vildt langsom og "frøs". Der kunne gå flere minutter fra man trykkede på en knap, til den udførte handlingen. Tror ikke at der kører flere controllere med den firmware. LK blev jo bombarderet med sure kunder, da installationen ikke virkede.[/quote']Det var så ikke lige den problemstilling jeg hentyde til men denne:http://www.ihc-user.dk/index/fejlrapportering/software/problemer-med-sommer/vintertidOg et lille hurtigt check af min egen controller viser faktisk at den endnu engang ikke har skiftet af sig selv:blink_wireless_med_stop.zip
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Og det bliver mere mærkeligt. :ohmy: Jeg kan ikke få controlleren til at syncroniserer med time.nist.gov pga "Netværks fejl"' date=' men min PC kan godt:[/quote']Ja det er da egentlig underligt.. :unsure: Må indrømme at jeg aldrig er stødt på problemet med at den ikke skifter sommer-/vintertid. Jeg har først her i år skiftet min egen controller over på tidsserver, men har heller ikke de foregående år haft problemer med at den ikke skiftede selv.LK skriver selv følgende i manualen:Skift automatisk til sommer: Krydser du dette felt af, skifter Controlleren automatiskimellem sommer- og vintertid.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Kom vi frem til at der ikke var nogen der havde en Fb. der virkede.Fint nok med kryds i "Skift automatisk til sommertid"...Men jeg har et par programmer der skal bruge en "vinterudgang on" udgang.N.B. nok er jeg ikke liiiiige en ørn til programering, men jeg kan ikke se hvor det går galt i den gamle funktionsblock.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok