Hop til indhold
  • 0

Lys slukker


Rasmus Svendsen
 Share

Spørgsmål

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

det er hovedsageligt kip FB og noget ude lys på nogen pir. Programmet er det nyeste man kan hente ind på LK's hjemmeside. Har desværre ikke programmet med hjem :( Problemet er, at næste hver dag slukker alt lys i huset. Det er ikke på noget fast tidspunkt eller ved ophold i et bestemt rum. Derfor er jeg lidt på bar bund :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
det er hovedsageligt kip FB og noget ude lys på nogen pir. Programmet er det nyeste man kan hente ind på LK's hjemmeside. Har desværre ikke programmet med hjem :( Problemet er' date=' at næste hver dag slukker alt lys i huset. Det er ikke på noget fast tidspunkt eller ved ophold i et bestemt rum. Derfor er jeg lidt på bar bund :([/quote']Som Lars er inde på, har der tidligere været fejl i blandt andet LK's kip FB, men hvis du kører med de nyeste FB, er det nok ikke problemet i dette tilfælde. Som jeg ser det, er der et par andre muligheder. Når tidspunktet er helt tilfældigt, kan det jo ikke udelukkes at controlleren har en defekt. Det kan måske også være en løs forbindelse til controleren/strømforsyning.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej firmware er selve controllersoftwaren. Du skal opgradere Visual og får derved mulighed for at lægge de nye FB ind i et program. Det skal desværre ske manuelt. Det sker ikke af sig selv. Så der er ingen anden vej end på med vanten, lave en kopi af dit program hvor du udskifte de gamle FB med nye, og så flytter/kopierer ind og udgange over på de nye FB.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Nej firmware er selve controllersoftwaren. Du skal opgradere Visual og får derved mulighed for at lægge de nye FB ind i et program. Det skal desværre ske manuelt. Det sker ikke af sig selv. Så der er ingen anden vej end på med vanten' date=' lave en kopi af dit program hvor du udskifte de gamle FB med nye, og så flytter/kopierer ind og udgange over på de nye FB.[/quote']Jeg er lidt i tvivl om hvordan det kontroller opdatering skal foregå. Jeg kører med en ca 2½ gammel firmware. Kan jeg opdatere firmware uden at opdatere selve ihc programmet i controlleren? Senere vil jeg så modificere programmet vha den nye Visual version og nyere funktionsblokke, men jeg vil helst ikke gøre det hele på en gang.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er et gammelt huskeråd.If it aint broke - dont fix it Men hvis du vil forløber en upgradering nogenlunde således:[ul] [li]Tag backup af programmet i controlleren[/li] [li]Hent seneste firmware fra LK[/li] [li]Brug Firmware update programmet og opdater firmware - resetter ALT i controlleren.[/li] [li]Indlæg/overfør backup programmet[/li][/ul]Så skulle alt gerne virke som før, men eventuelle tællerværdier er resat. De kan ikke gemmes.Funktionsblokkene er IKKE opdateret ved denne operation.Det skal gøres i Visual programmet hvor FB´ene manuelt udskiftes med seneste nye.Om det er nødvendigt at udskifte alle eller hvilke der er et must kan man måske afgøre ved at læse dokumentationen:uge_nummer-8a414794ca177cdef8cf81690e9e1eab.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er enig med "if it aint broke.." tilgangen, men jeg vil gerne opgradere til den seneste version af Visual og LK skriver - "Firmwaren anvendes sammen med en Visual version 2.7.x og må kun anvendes sammen med en Visual 2 Controller."Skal det ikke tolkes således at jeg er nødt til opgradere firmware for at kunne benytte seneste version af Visual?Når jeg når til sidste step "Indlæg backup programmet" skal det så ikke ske med Visual 2.7.x for at være kompatibel med den nye firmware som lige er lagt ind?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok