Hop til indhold
  • 0

Danfoss Varmegenvinding, Z-wave og IHC


Knud Pedersen
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Uden at vide en krone om Zwave, så fandt jeg denne her Insert Controller 4 kanals, jeg spekulerede på om jeg ikke kan styre den fra IHC'en.Det eneste jeg sådan set skal bruge den til er at, min alarm fortæller min IHC at der ikke er nogen hjemme i huset, IHC'en skal så sige til min ventilation at den skal kører max. i én time, hvor den så skal gå på minimum.Har købt et Danfoss Air A2 anlæg.Men kan man dét???VHSøren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er heller ikke 100m mester i Zwave, men dit IHC kan styre/aktivere indgangene på Merten Zwave trykket (via en udgang eller overdragerelæ).Merten trykket burde også kunne registreres på Danfoss Air jvfr. dette:http://danfoss.ipapercms.dk/Heating/AutoGen/23389_24456/men om og hvordan du så styrer funktionerne i ventilations anlæget ved jeg ikke noget om.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min tanke med det, var umiddelbart at jeg, tilkobler min alarm ( Satel Integra 32 Zoner ) får IHC'en besked som så giver beskeden videre til Ventilationen om at kører 1 time på max. drift, hvor efter den skal gå ned i laveste hastighed.Jeg vil gerne have frisk luft i huset når jeg kommer hjem, men jeg gider ikke ha' at den krudter 100 gigawatt af mens jeg ikke er hjemme.Men jeg tror jeg prøver at hører nogle af autisterne inde på Zwaves.dk :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej KristianHvad de umiddelbart siger på Z-wave så vil løsningen være at ta' lodde-kanonen frem og kører nogle ledninger ind over nogle tryk og lade IHC'en styrer disse tryk.Jeg har ikke gået mere i dybden med det endnu, så jeg skal ikke kunne sige om det er en formålstjenelig løsning.Du står måske med samme udfordring?mvh.Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kigger selv på danfoss ventilation, men har ikke noget ventilation, så lytter lige med.Jeg tænker dog selv at jeg umiddelbart ville lave skemalagt luftudskiftning i dagtimerne, jeg mener at have set i manualen at man kan lave en profil for driften.Men ja, det havde været nemt om danfoss havde lavet en indgang eller to man lige kunne kortslutte. De har en indgang på deres gulvvarme f.eks. så man vi kortslutning med et 400V modul kan sætte den i frostsikring og en lignende indgang til at gå på fuld blæs + en til minimaldrift ville være ønskværdigt på et ventilationsanlæg og burde ikke være svært at implementere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok