Hop til indhold
  • 0

4 af 5 UNI400 stået af SAMTIDIG?


DennisS
 Share

Spørgsmål

Er 4 UNI400 Dimmere stået af?Forløb:Vi har haft 2 planlagte strømafbrydelser, ingen problemer efter den første afbrydelse, men efter den anden (nogle dage efter) på under 1 time holdt 4 dimmere op med at reagere på input. Jeg har checket, at der er signal til dem, og at der er spænding på.Kan det virkelig passe at 80% af mine dimmere står af SAMTIDIG?PS: er der nogen der har et trick så de virker igen :woohoo:

Link til kommentar
Del på andre sites

25 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tja, vi har på et projekt 108 stk 400UNI siddende, og 43 stk 300UNI, vi har ofte haft strømafbrydelser pga. test af generatoranlæg, og et par overgravede kabler.Underligt nok, så har jeg hørt at der var problemer med 400UNI ofte gik i stykker, men vi har kun skiftet 1 af dem, men 5 stk 300UNI. (Som regel også efter en strømafbrydelse de ikke virker mere)Vi har sendt dem retur til grossisten og fået nogle nye.400UNI skifter vi ud med 500UNI fra Eltako, fordi 400UNI ikke bliver lavet mere..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

DennisS skrev:

Ja - vi har først fået ændringer i transformatorstationen, og et par dage efter er vi koblet fra luftledninger til jordkabler.Men jeg kan ikke se at det burde betyde noget?Mener du at der er stået 4 dimmere af SAMTIDIG ?
det er sket før at elværket, smider den forkerte spænding ud og brænder folks ejendom af...har ligesom jakob endnu ikke oplevet eller hørt om en serie af UNI400 der står af samtidigt.derfor vil jeg mene at omlægningen har skylden
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

det kan værer at forsyningen har lavet en fejl og bytte en fase og null og det betyre at der hvor der kun skal være 230 v vil værer 400v og og fordi at det måske kun er 4 der er smutte kan jo være at det lige er dem som har fået 400v og den sidste sidder på anden fase som måske er blivet til nul og ikke er brandt af du skal have fast i foryningen sige at der er sket noget i jeres installtion og så skal du have fast i nogle nye dimmer hele og lykkeTorben Jensen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Hej DennisUNI 400 Dimmeren har en "sjov" ting, de kan gå i LÅSom det er fordi at de ikke har nogen nul ligesom UNI300 vides ikke.Men jeg er sikker på at du måske kan genoplive dem ved at "genstarte" dem.Sluk HPFI eller forsyning til Dimmerne i 10 sec.Og prøv så igen :-)Lad os høre om det virker hos dig./Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej AllanJUHU..... de virker nu, de kan endda huske memory.....Der sparede jeg bare en formue, jeg var ellers begyndt at spare. :laugh: Det er alligevel underligt...Første gang strømmen tages: VIRKER DEAnden gang strømmen tages: VIRKER DE IKKETredje gang strømmen tages: VIRKER DE igen...Jeg tør ikke tage strømmen for Fjerde gang..............Tak til Allan og alle andre her i tråden for godt input.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

IBISystem.dk skrev:

Hej DennisUNI 400 Dimmeren har en "sjov" ting, de kan gå i LÅSom det er fordi at de ikke har nogen nul ligesom UNI300 vides ikke.Men jeg er sikker på at du måske kan genoplive dem ved at "genstarte" dem.Sluk HPFI eller forsyning til Dimmerne i 10 sec.Og prøv så igen :-)Lad os høre om det virker hos dig./Allan
okay, den havde jeg aldrig hørt om..tusinde tak:woohoo:
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok