Hop til indhold
  • 0

Alarm system


Morten G. Christensen
 Share

Spørgsmål

Hej,Så blev jeg også medlem af forummet og har lige et par spørgsmål idet jeg skal igang med et stort projekt i et nybygget hus.1. Jeg ønsker at få IHC Alarm systemet. Men er lidt i tvivl om hvilke komponenter jeg skal bruge til (til/fra kobling) samt status på alarmen. Jeg regner med at bruge et kodetastatur ved alle udgange til til/frakobling af flere forskellige zoner - f.eks. Skalsikring er en zone, Pir sensorer på hver etage er en anden zone. Derudover vil jeg gerne at jeg kan have en række dioder der viser mig status for hver zone om de er On/off - samt hvorvidt vinduerne er lukket eller ej. Her er jeg lidt i tvivl om det laves med IHC Alarm kontakter med 4 dioder eller man kan bruge nogle billigere LED status?2. Til at til/fra koble alarmen fra soveværelset havde jeg tænkt at installere IHC Alarm kontakterne så man samtidig kan se om alarmen er sat på. Er dette den smarteste måde at lave det på?Pft

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg tænker, at det er lidt oldschool at lave et panel med LED'er. Det gjorde man jo også i det tyvende århundrede.Det kunne være lidt mere fleksibelt og lækkert med en iPad eller indbygget (O)LED skærm, så du har mulighed for at styre alt herfra. Desuden så sparer du et 24v output modul (ikke at det koster specielt mere :whistle:)Der findes en lang række producenter af computere til indbygning i mur.Jeg har 3 børn, og det med skalsikringen fungere hos mig kun i princippet. Vi bor i et ét planshus, og ungerne åbner og lukker vinduerne som de lyster. Det betyder, at min alarm desværre ikke kan være aktiv mens vi er hjemme. Det giver simplethen for mange fejlalarmer med 105db indenfor og 110db udenfor. Ikke noget naboerne er for glade for :woohoo:.Hvis tanken er, at du skal have alle soverum og et toilet på første etage. Så er en skalsikring på stueetagen nok perfekt. Eventuelt kombineret med PIR. Dog er køleskabet også et eftertragtet bytte for ungerne om natten, når de skal have en kop mælk :blush:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svar.Jeg vil vildt gerne have en indbygget touch skærm, og havde planer om at have en visility dashboard i køkkenet, så den del burde være dækket. Dog skriver du at der findes en lang række producenter af indbygningsskærme - altså alternativer til Visility. Har du et link på dem?Men der hvor jeg skal bruge status LED lamper er ude ved hoveddøren f.eks. Når man har indtastet koden på kodetastaturet vil jeg gerne at man kan se hvilken alarm der er sat til, samt om vinduer er lukket, garageport lukket etc.Ligeledes vil det jo være rart at have inde i soveværelset, så man kan se om alle vinduer, garageport, udendørs lys o.l. er slukket.Så hvad kan man bruge til at illustrere status på diverse ting?Men jeg er ret meget i tvivl om hvad formålet er med IHC alarm kontakterne med 4 dioder? Om det er det samme som en kontakt med 4 dioder?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kodetastaturet har en grøn og rød lampe, som lyser rødt når alarmen er tændt, og grøn når den er frakoblet.Den kan så også blinke i forskellige mønstre.Det er for mig nok til at kunne gå ind og ud.I soveværelset har jeg blot lavet en modificeret sluk-alt. Så den slukker lyset alle steder pånær børne og soveværelset. Så er status på de enkelte udgang uden betydning, hvis du kan følge mig.4 dioders trykket kan jo benyttes til hvad man synes. Det er jo blot et tastatur med 2 røde og 2 grønne lamper i FUGA ihvertfald. Jeg har læst at nogle endog benytter et 6 tasters tryk til at tilslutte og frakoble alarm med. Altså vha. en kombination.Jeg benytter selv ikke indvendige status på alarmen. Det er ret ligegyldig for mig, da alarmen er gået, hvis jeg kan se status'en indvendig. Udendørs kan jeg se det på kodetastaturerne.Jeg ser lige om jeg kan finde den side igen! Der er nu en hel del forskellige producenter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

mht skærm så prøv at søge her i forummmet. Der har været flere tråde om det.Hvis du ønsker status på flere end 2-4 LED vil jeg også foreslå en simpel touch skærm (Ipod eller Android) til 2-3 Kkr istedet for den "forkromede" Visility til 12 Kkr.http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/Tablets/?sorter=default&side=0&antal=72Man kan lave mange til med den nye Controller og Kvade eller MikkelS kode/Apps. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Tak for svar - det lyder rigtig godt.... Dog har jeg ikke set at det skulle være muligt at lave en lækker brugerinterface ligesom Visility dashboard.
Nej umiddelbart er Visility´s nok det mest integrede' date=' men mig bekendt er det "lukket" og du kan ikke selv tilpasse og/eller videreudvikle på det..
Hvor finder jeg lige "...Kvade eller MikkelS kode/Apps.."
http://www.ihc-user.dk/forum/udvikling/microsoft-net-api/sdk
Syntes ikke jeg kan komme ind under download sektionen på forsiden.
Nej den er vist ude af drift pt
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok