Hop til indhold
  • 0

Test af B&O IR funktion


Jakob Bruun
 Share

Spørgsmål

Hej alle sammen,nu har jeg for første gang skulle bruge en IR til B&O og faldt over LK's lidt indviklede skema.Jeg har derfor lavet en funktionsblok som skal gøre livet lidt lettere.Det skulle gerne være sådan at man trækker alle indgange fra IR til indgangene på funktionsblokken.Udgangene hedder det samme som tastekombinationen, og der både lavet touch og 2-tast til lysdæmpere.2-tast burde fungere sådan at man først vælger tænding, og derefter benytter op og ned tasterne til at regulere med.Er der nogen der har mulighed for at afprøve det for mig? :)Det eneste jeg selv kan afprøve er touch..Håber at nogen kan bruge den, så det ikke er helt spild af tid. [file name=BogOavanceret.zip size=6142]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/BogOavanceret.zip[/file]

BogOavanceret.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Hej, jeg ville gerne hjælpe, men da jeg kører visual 1.32, kan jeg ikke åbne din fil i visual.Jeg har dog selv lavet en simpel kodning ved at trække alle de ønskede IR indgange til de ønskede udgange. Jeg har også en lysdæmper, men har valgt den simple løsning bare at tænde og slukke den via remote. Der er dog nogle taster der ikke virker på min Beo4 remote: Light + GO og Light + STORE (har ingen knap med dette navn).Kan man finde gratis opgraderingssoftware til visual eller skal man købe det et eller andet sted.Mvh,Kim Smith

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

smiki01 skrev:

Hej, jeg ville gerne hjælpe, men da jeg kører visual 1.32, kan jeg ikke åbne din fil i visual.Jeg har dog selv lavet en simpel kodning ved at trække alle de ønskede IR indgange til de ønskede udgange. Jeg har også en lysdæmper, men har valgt den simple løsning bare at tænde og slukke den via remote. Der er dog nogle taster der ikke virker på min Beo4 remote: Light + GO og Light + STORE (har ingen knap med dette navn).Kan man finde gratis opgraderingssoftware til visual eller skal man købe det et eller andet sted.Mvh,Kim Smith
filen jakob har lagt op er en "zip" fil, den skal pakkes ud. gem den på din pc, højre klik og vælg udpak.du kan altid hente firmware og visual på lk´s side.se mere herhttp://www.lk.dk/public/s_gen1.asp?what=tekst&sideid=919
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

smiki01 skrev:

Jeg er klar over at det er en zip fil, men den er mig bekendt i xml som ikke kan læses i visual 1.32....Mit spørgsmål ang. opgrderingssoftware gik mere på visual 2 og 3, men det skal måske købes?
okay, det sker bare at folk overser det.. sorry..alt software til IHC er gratis, og hentes på www.lk.dk.måske skulle vi spørge jakob om han ikke kunne uploade den med .BAK filen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jakob Bruun skrev:

Thomas -> Jeg tror bare du overser at han sidder med Visual 1.32, og jeg sidder med Visual 2, hvilket jo ikke lige hænger sammen..Hvad vil du forresten med min bak-fil?? - Det er jo bare en backup af filen før min seneste ændring...Håber der er en anden der en dag kan/vil teste min funktions blok...
tja jeg har prøvet med begge versioner, og det virker ikke.IHCvis, ligger ofte en .BAK fil sammen med .VIS filen.har man ikke den ene kan det drille.men hvis du skriver i XML er jeg ikke sikker på at den kommer frem.EDIT.nu prøvede jeg lige på min arbejdsmaskine, og der virker den. vista og visual er ikke legekammerater
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

thomasbl skrev:

IHCvis, ligger ofte en .BAK fil sammen med .VIS filen.har man ikke den ene kan det drille.men hvis du skriver i XML er jeg ikke sikker på at den kommer frem.
Ja, BAK-filen er en backup Visual laver, så hvis du benytter bak i stedet for vis, så får du ikke de seneste ændringer med.Jeg skriver det ikke i XML, jeg kan ikke se nogen grund til at gøre det når man kan benytte Visual ;)
nu prøvede jeg lige på min arbejdsmaskine, og der virker den. vista og visual er ikke legekammerater
Vista og jeg er heller ikke legekammerater, vi prøvede i 14 dage, men vi kunne ikke arbejde sammen...Men du har vel ikke også B&O IR, 2-tast lysdæmpere og en B&O Fjernbetjening så du kan afprøve? :)Ellers må det jo nok vente til en dag hvor jeg har mulighed for at teste det selv..
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jakob Bruun skrev:

thomasbl skrev:
IHCvis, ligger ofte en .BAK fil sammen med .VIS filen.har man ikke den ene kan det drille.men hvis du skriver i XML er jeg ikke sikker på at den kommer frem.
Ja, BAK-filen er en backup Visual laver, så hvis du benytter bak i stedet for vis, så får du ikke de seneste ændringer med.Jeg skriver det ikke i XML, jeg kan ikke se nogen grund til at gøre det når man kan benytte Visual ;)
nu prøvede jeg lige på min arbejdsmaskine, og der virker den. vista og visual er ikke legekammerater
Vista og jeg er heller ikke legekammerater, vi prøvede i 14 dage, men vi kunne ikke arbejde sammen...Men du har vel ikke også B&O IR, 2-tast lysdæmpere og en B&O Fjernbetjening så du kan afprøve? :)Ellers må det jo nok vente til en dag hvor jeg har mulighed for at teste det selv..
jeg har desværre intet B&O, og får det heller ikke:dry: wireless betjening passer mig meget bedre.:silly:
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja wireless fjernbetjeningerne bruger jeg også selv ;)Eller dvs. jeg gjorde... Min ene virker ikke mere, der er intet liv i den (JA! - Jeg HAR prøvet at skifte batterier :P), og den anden har jeg ikke kunnet finde de sidste par måneder :sDet var bare hos en kunde jeg skulle bruge det, og fik lyst til lige at udvide funktionen lidt ;)Men eftersom kunden ikke har nogen lysdæmpere med 2-tast styring, og jeg ikke lige har haft mulighed for at lave det, så har jeg jo ikke kunnet teste om det virker med 2-tast...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har en 1202, så jeg forstår at det kræver mere end en opdatering af software for at køre 2.0.Men jeg kan stadig ikke bruge det første link fra Thomas! Når jeg får www.lk.dk siden op, er der ingen steder jeg kan se Hjælpeprogrammer, heller ikke hvis jeg søger på ordet, så tilsyneladende kommer jeg ind et andet sted end I gør. Når jeg har skrevet www.lk.dk i browseren, skifter den til som ikke har noget Hjælpeprogrammer link (som jeg kan finde).Never mind - nu skal jeg jo ikke bruge linket mere....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay, prøv følgende:Tryk på logoet øverst til venstre på deres side.Derefter:El fagbranchen -> Elektrikere -> Hjælpeprogrammer -> IHC SoftwareSå burde du kunne vælge om det er Visual 1 eller 2 du vil ha' fat i... Det er ikke standard software du skal ind i, jeg kan faktisk slet ikke forstå at de har kaldt det for software...P.S. Den øverste del af mit indlæg var et link.. Hvis du trykker på det, går du direkte til download af IHC Visual Software 2.01 en zip-fil på lidt over 57 MB ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jakob,Jeg har prøvet din FB og jeg synes den virker fint - dejlig nemt. Dog er jeg lidt skuffet over LK's B&O modtagere. Når man er vandt til at bruge B&O's beo4 og dens udemærkede rækkevide, skal man virkelig tænke sig en ekstra gang om før man sætter et LK B&O IR modul op nede i fodhøjde :-(Mvh Otto

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ohaue skrev:

Hej Jakob,Jeg har prøvet din FB og jeg synes den virker fint - dejlig nemt. Dog er jeg lidt skuffet over LK's B&O modtagere. Når man er vandt til at bruge B&O's beo4 og dens udemærkede rækkevide, skal man virkelig tænke sig en ekstra gang om før man sætter et LK B&O IR modul op nede i fodhøjde :-(Mvh Otto
Tak for det :)Har du afprøvet den med 2-tast, hvor man bruger piltasterne til at skrue op og ned?Ja, deres IR skal helst sidde oppe i 2 meters højde...
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok