Hop til indhold
  • 0

Hastighed på IHC Net Basic


Kemal Pajevic
 Share

Spørgsmål

HejVi er ved at bygge hus, og i den forbindelse skal vi til at installere noget netværk. Oprindelig havde vi besluttet os for IHC Net Basic da det så ud til at opfylde alle vores krav, men nu er jeg kommet i tvivl om hastigheden. Elektrikeren oplyste os at det skulle køre 1 gb, men nu har jeg fundet denne side hvor der står noget andet:http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/spoergsmaal-og-svar/data/baandbredde-paa-lexcom.pageJeg kan altid håbe på at når svaret er 2 år gammelt så har de nået at opdatere deres teknologi i mellemtiden. Der er jo ingen som installerer 100 mbps netværk i et nyt hus længere da det allerede er forældet i dag. Moderne trådløse netværk kører jo 300 mbps, og om nogle år kommer internetforbindelserne også på en hastighed der vil gøre 100 mbps netværk til flaskehalse, så jeg havde ikke forestillet mig at LK kunne være så meget bagud.Jeg er godt klar over at IHC Net kører gigabit, men vores behov retfærdiggør ikke den store prisforskel mellem de to løsninger eftersom vi ikke er interesserede i alle de andre funktioner som IHC Net tilbyder i forhold til Basic. Desuden er vi nået så langt i byggeriet at det er for sent at skifte stik ud (så vidt jeg kan se bruger IHC Net og Basic ikke samme vægudtag, men her tager jeg muligvis fejl).Er der nogen her som han fortælle mig med sikkerhed hvad hastigheden er, og om det evt. skulle være muligt at opdatere den vha. f.eks. nogle andre kabler eller ligede.Mange tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej NobleK"problemet" med IHC NET basic og 1000mbit er selve fordelingsenheden. Denne boks er "aktiv" dvs. at der sker noget inden i kassen. "alm" 100mbit netværk kører på 4 af lederne i dit kabel. nemlig ben 1,2,3 og 6. 1000mbit bruger alle 8 ledere.Problemet med IHC NET basic er at der i fordelingsenheden der bliver antenne og telefon koblet ind på dine kabler på de "overskydende" ledere. Telefon på ben 4,5 og antenne på ben 7,8.selve din installation er samme type kabel og selve stikket er også ens.så hvis du vil kunne køre 1000mbit på dine netværksforbindelser, tjaa. så må fordelingsboksen lade livet for IHC Net komponenter..Fordelen ved IHC NET Basic er jo man kan køre alle 3 typer signal ud på samme kabel.. så dit største problem ved udskiftning kan blive at du ikke har nok kabler ude i huset..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej abildgMange tak for et rigtig godt og detaljeret svar. Så forstår jeg endelig hvordan tingene hænger sammen. Jeg venter nu på at få prisoverslaget på IHC Net fra elektrikeren, men tvivler på at vi kommer til at ofre de ekstra penge. Men hvordan klarer IHC Net det med ledere i det hele taget? Trækker man bare separate kabler til alle forbindelserne? Hvis det er tilfældet kan vi nok ikke gøre det alligevel da tomrørene er allerede trukket og spartlet, og der er nok kun plads til ét kabel i dem.Det undrer mig stadigvæk at LK ikke har en løsning på det her. Det kan vel ikke være så svært at producere kabler med flere ledere i. I forvejen skal man jo bruge LK's egne kabler når man tapper signalet ud af stikket, så man kan ikke nøjes med standardkabler alligevel.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Når man kører IHC NET kører man et separat kabel til hver funktion, det er også derfor at IHC NET kører med dobbelt udtag, hvor IHC NET Basis kører med enkelt udtag.Problemet med ledere er fordi at stiktypen som bliver brugt er en standard RJ45 som er med 8 ben. Denne type bruges over hele verdenen, så man skal kan ikke bare lave sine egne standarder uden det giver udfordringer på andre områder.Men vender man det om og kigger fra netværkets side, så er 100Mbit stadig en anerkendt standard, og der bliver stadig solgt rigtig mange 100Mbit porte rundt om i verdenen, og 1000Mbit bliver brugt som forbindelser mellem switche og ud mod servere o.l.Jeg ved godt at man med N-standard på trådløs kan køre op mod 300Mbit og mange maskiner idag kan køre 1000Mbit men en stor del udstyr kan faktisk ikke håndtere så meget trafik..99% af alle private hjem vil i nogen år frem være fint hjulpet med 100Mbit intern netværk og straming, som er noget af det mest krævende, kører rigelig fint på 100Mbit.Men til den tid, så vil man sikkert kunne skifte fordelingsenheden ud med almindelige stik, da telefoni og TV så kører på netværk. og så virker dine kabler og stik stadig! og man kan spare de dyre IHC NET tv og telefoni moduler... og køre ren netværk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok