Hop til indhold
  • 0

PIR overrules med tryk


Visti Baldur Hansen
 Share

Spørgsmål

Hey alle i kloge hoveder...Jeg er lidt ny i det her... Jeg har lavet en pir til at tænde lyset i entreen. Det er ikke noget problem. Men så ville jeg lave et tryk som tænder lyset uafhængigt at pir'en. Her kommer problemet så, for når jeg tænder lyset på tryk, så tæller pir'ens ur samtidig og slukker derfor lyset så snart den er talt ud.Håber der er nogle der kan hjælpe... Jeg syntes jeg har prøvet alle mulige kombinationer, men mente at det var den vedhæftede løsning der var den bedste... Men desværre virker det ikke. ØV ØV...På forhånd tak.MvhVisti

pir_skidt.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

du kan jo tage en fb der overstyrer pir´en, men når du tænder det konstant vil ideen med pir ligesom forsvinde hvis du glemmer at slukke det selv igen! så skal du have en diode i et tryk der lyser når du har tændt det konstant, så det er tydeligt om det er dig der har tændt lyset eller pirén, giver det mening for dig? ellers skriv igen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

tak for meldingen.mener du at jeg ikke skal bruge den som jeg har vist i vedhæftede, men een fb som overstyrer med trykket? Det må jeg sige jeg ikke helt er med på hvordan man skal gøre...Mht. at kunne overrule den. Så er det fordi fruen gerne vil have at lyset i entreen kan stå tændt når vi har gæster. Og trykket til at tænde og slukke sidder i gangen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvorfor bruger du ikke bare:1.4.01.f. Lys styret af PIR med mulighed for Udelys, skumringsfunktion og konstantlysVed bevægelse tændes lyset af PIR, hvis skumringsrelæ er on. Lyset kan overstyres med konstantlystryk som slukkes automatisk. Mulighed for UdelysFor at se den fulde beskrivelse marker denne linje og tryk "F1".Bemærk: Dette virker kun hvis "Blokken" er rød-markeret !

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu havde jeg jo foreslået en FB med mulighed for konstantlys (en slags ON pause ?). Den gør jo lige netop det at PIR og Timerfunktioner sættes ud af funktion så længe konstantlys er aktiveret (status kan ses via LED) og når konstantlys funktionen så "disables" igen når gæsterne går ud af døren "genaktiveres" PIR og Timer funktioner igen som så forhåbentlig slukker på et tidspunkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du prøver at åbne FB´n vil du se der er mulighed for begge funktioner ;)Tænd/sluk med timer Konstant lys - Lyset slukker ikke før Skumringsrelæet siger det er lyst nok.og så skal betingelserne nok også lige rettes til:Pir og skumringsrelæI min simulering fungere det som jeg tidligere beskrevet. Men det kan da godt være LK ikke har fået tilrettet deres beskrivelse efter FB er blevet opgraderet så der er flere valgmuligheder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lars og Mikael, det er rigtigt nok at der i de opdaterede FB er konstantlys med i denne. Men den har desværre en bug. Så snart skumringsindgangen er on tænder lyset, hvilket jo ikke er meningenDet er ikke fordi jeg har aktiveret konstantlys. Den tænder så snart jeg slår over i simulering.

pir_konstant.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lars: Ja, hov - den havde jeg sgu ikke lige set... Takker... Som sagt jeg er ret ny i denne verden. Var god til IHC dengang vi brugte Term, hehe...Allan: Den er bare så'en i orden... Jeg takker mange gange, den er bare perfekt og noget nemmere at overskue end den der ligger standard i programmet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok