Hop til indhold

Web baseret IHC remote


Recommended Posts

På det projekt som er programmeret i C# kunne man ikke logge på remote hvis 'application' var sat til 'administrator' det blev rettet til 'treeview' så kørte det.Jeg har rettet i include/ihc.php line 108 "...($app = "treeview",$...." så virker det hos mig.http://www.ihc-user.dk/forum/microsoft-net-apisdk/11654-microsoft-net-apisdk?limit=10&start=118

Link til kommentar
Del på andre sites

Har lige fundet ip'en hjem til' date=' hentet vis filen fra controlleren. Både wamp og uniform serveren viser kun velkommen skiltet med antal udgange. Mangler jeg nogle plugins?[/quote']Ja og nej - problemet er at lige pt. skjulet alt output - for at lave det pænt - jeg laver snarest et nyt debug build så vi kan se hvad der sker.
Link til kommentar
Del på andre sites

Temp. sensor kan du købe ved Klaus www.zigza.dk for et par hundrede kr.Min store interesse er at få et alternativ interface/API til IHC´n så det kan styres af 3. part systemer/software på en nem måde. Så er der frit slag om man er til det ene eller det andet.
Det skal jeg nok få lavet - bare vent ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

Okay der var lige lidt mange indlæg - så her er lige en samlet oversigt:- Man må meget gerne oprette en test bruger på sin IHC og sende mig en besked med bruger og adgangkode og offentligt ip - så kan jeg teste- Hvis man ligger det her ud på en offentlig webserver kan ALLE uden videre tilgå ens ting - det kan man så også hos rigtig mange med admin/admin hvis man googler lidt efter IHC fordi folk ikke skifter koderne - men det er en anden historie.- Det her var tænkt som en test for feedback og er IKKE noget færdigt til drift - det kommer senere med login, makroer med mere - men jeg skal også passe mit 7-23 arbejde ved siden af det nye hus med mere.- Jeg har uploaded en ny version som bruger treeview istedet for administrator - det ser ud til at virke hos - det er forsøgt lidt hurtigt på job - men prøv det ad.- Og ja som udgangspunkt var det meningen at man skulle bruge det på en NAS/Server der stod i hjemmenetværket og havde en offentligt webserver.

ihc-web_2011-01-20.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

4. Ens web/php bruger SKAL have skrive rettigheder til mappen ich_vis inde i mappen hvor man ligger koden
web/php bruger ? hmmmm. Hvem/hvilken er det ? Apache´s "root" ?Har ikke andre brugere' date=' eller steder hvor det kan sættes ....:huh:[/quote']Det skal være den bruger din web server kører med - det er ikke root - det håber jeg ikke. Tit en der hedder www-data eller noget i den stil.Du kan se alle brugerne på maskinen med: cat /etc/passwd | cut -d":" -f1
Link til kommentar
Del på andre sites

... og undskyld al panikken - hader selv når man får noget der virker halvt. Men lad os prøve at tage en "bruger" ad gangen og få løst vedkommendes problemer - jeg er 100% sikker på det her nok skal komme til at virke.Lige pt. har min internet udbyder dog lige valgt at ligge mit internet ned - så jeg kan ikke teste noget da jeg er på job og ikke lige har en IHC controller på job.Så hvis i har lidt tålmodighed med her til aften så kommer der i nat/aften nok et build med debug der laver:1. Login - så man kan se om vi får fat i controlleren2. Henter IHC projektet - for at teste om det er forskelligt på de forskellige versioner3. Parser IHC projekter - ser om nogen har noget "anderledes" i deres IHC projekter4. Udlæser status for alle udgange - for at se om det virker4. Lave en liste med output med mulighed for at skifte dem - så vi kan se det.Jeg laver nok en version uden CURL så snart jeg kan komme til det - men langt de fleste php konfigurationerne har CURL med - men det kan man nemt se ved at skrive: <?php phpinfo();?> i en test.php fil som man ligger på webserveren - man skulle gerne få en side ala den her: http://www.entropy.ch/software/macosx/php/test.php - se efter:curlCURL support enabledCURL Information libcurl/7.10.5 OpenSSL/0.9.7l ipv6 zlib/1.1.4--- PS. Ovenstående er lige så meget en intern note til mig selv som det er info til jer ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

@lars, kører du Linux? Har selv smidt wampserver på min windows7 og det kører lige efter beskrivelsen, blot skal man lige i menu enable curl. Ingen problemer med skrive rettigheder.@mikkels, super fedt at du gider. Har den sidste uge pønset på en server/client løsning med en pc og Android mobil. Men det her løser jo behovet. Ville ha haft et simpelt program på mobilen der bare listede udgange på samme måde som din ihc side blot så man undgik at bruge webbrowseren. Når nettet er tilbage vil jeg lege videre :o)

Link til kommentar
Del på andre sites

Kører mit test setup på en windows XP (W i WAMP betyder jo Windows)I min WAMP (med php _curl extentions enabled) brokkede Apache sig en del. Den kunne bla ikke kører nogen af de andre curl+php løsniger der har været herinde. Derfor prøvede jeg Unifor server. Den kører fint de andre løsninger uden problemer.Jeg kan få WAMP til at give følgende fejlmeddelser ved forsøg på åbning af /ihc-web /index.php:Warning: unpack() [function.unpack]: Type H: not enough input, need 1, have 0 in C:\wamp\www\ihc-web\includes\tar.class.php on line 101Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: ihc_vis/project.vis:1: parser error : Document is empty in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 182Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 182Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: ^ in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 182Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: ihc_vis/project.vis:1: parser error : Start tag expected, '<' not found in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 182Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 182Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: ^ in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 182 Notice: Trying to get property of non-object in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 187Notice: Trying to get property of non-object in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 187Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 187Der kommer ikke den firkantede kasse der siger den forsøger at hente status. Har bemærket at der kun bliver oprettet en tom project.vis fil i mappen /ihc_vis.Og kassen der siger den forsøger at hente status kun kommer når jeg manuel har kopieret project.vis filen til mappen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kører mit test setup på en windows XP (W i WAMP betyder jo Windows)I min WAMP (med php _curl extentions enabled) brokkede Apache sig en del. Den kunne bla ikke kører nogen af de andre curl+php løsniger der har været herinde. Derfor prøvede jeg Unifor server. Den kører fint de andre løsninger uden problemer.Jeg kan få WAMP til at give følgende fejlmeddelser ved forsøg på åbning af /ihc-web /index.php:Warning: unpack() [function.unpack]: Type H: not enough input' date=' need 1, have 0 in C:\wamp\www\ihc-web\includes\tar.class.php on line 101Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file']: ihc_vis/project.vis:1: parser error : Document is empty in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 182Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 182Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: ^ in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 182Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: ihc_vis/project.vis:1: parser error : Start tag expected, '<' not found in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 182Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 182Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: ^ in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 182 Notice: Trying to get property of non-object in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 187Notice: Trying to get property of non-object in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 187Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\wamp\www\ihc-web\index.php on line 187Der kommer ikke den firkantede kasse der siger den forsøger at hente status. Har bemærket at der kun bliver oprettet en tom project.vis fil i mappen /ihc_vis.Og kassen der siger den forsøger at hente status kun kommer når jeg manuel har kopieret project.vis filen til mappen.
Ja den er gal - men det burde virke på både windows og linux - men det ser ud til den ikke får hentet filen - jeg ser på det lige nu og laver mere debug på det.
Link til kommentar
Del på andre sites

Så har vi et debug build - samme regler som det gamle kode.Den her fortæller hvad den gør og viser resultaterne - hvis testen er god skulle man gerne nå ned til"Udgange status" som skal indeholde noget ala:array( [status_1234] => 0, [status_12345] => 1, [status_2234] => 0,)Lad os høre - tag evt. et screenshot af siden eller læg den ud så man tilgå den offentligt (med mindre man ikke vil have afsløret man har en sexkælder med IHC styring) - der kan ikke slukkes/tændes noget med den her - den aflæser bare alle udgange og deres status.

ihctest.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

... også lige et surt opstød - de folk der skriver og syntes det er for ringe at den ikke kan det og det eller hvorfor jeg ikke gør det ordentligt etc. - det her et hobby projekt for mig og jeg laver det primært for min egen skyld pt. også frigør jeg de stumper som jeg kommer frem til virker etc.Så status pt. er nok at jeg, helt egoistisk, have mit eget til at virke først.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej@MikkelS: Kanon stykke arbejde :-) har smidt "ihctest_2011-01-21.zip" på serveren. IHC'en er ikke i daglig brug, endnu, så hvis der skal testes nogle "vis" filer kan det jo prøves :)http://95.166.96.178/edit:ihc_web1 er nu sat op med lars-jabocsens project.zip fil. Koden er uploadet i ihc controller, vis filen smidt ind i mappen. ser ud til at virke. hvis man sletter filen og lader serveren selv hente projectet ender man med en fejl. Ved ikke hvorfor, men med u2pia's første programmer var det nødvendigt at alle ting var "linket", og det er lars-jacobsens code ikke.sletter lige project.vis fra ihctest og ser hvad der sker :-)edit2: ender med denne fejl fra ihctest med lars-jabobsens project.visStatus» Login på controller » Ok login » Henter projektet fra controller( ! ) Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in C:\wamp\www\ihctest\includes\ihc.php on line 84 Call Stack # Time Memory Function Location 1 0.0009 722648 {main}( ) ..\index.php:0 2 2.1340 1051776 ihc_get_project( ) ..\index.php:95 3 28.2434 1172448 ihc_getProjectSegment( ) ..\ihc.php:153 4 28.2434 1172944 soap_post( ) ..\ihc.php:186 edit3:project.vis er nu kopieret til ihctest så man kan se hvad den laver :-)God weekend

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej@MikkelS: Kanon stykke arbejde :-) har smidt "ihctest_2011-01-21.zip" på serveren. IHC'en er ikke i daglig brug' date=' endnu, så hvis der skal testes nogle "vis" filer kan det jo prøves :)http://95.166.96.178/edit:ihc_web1 er nu sat op med lars-jabocsens project.zip fil. Koden er uploadet i ihc controller, vis filen smidt ind i mappen. ser ud til at virke. hvis man sletter filen og lader serveren selv hente projectet ender man med en fejl. Ved ikke hvorfor, men med u2pia's første programmer var det nødvendigt at alle ting var "linket", og det er lars-jacobsens code ikke.sletter lige project.vis fra ihctest og ser hvad der sker :-)edit2: ender med denne fejl fra ihctest med lars-jabobsens project.visStatus» Login på controller » Ok login » Henter projektet fra controller( ! ) Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in C:\wamp\www\ihctest\includes\ihc.php on line 84 Call Stack # Time Memory Function Location 1 0.0009 722648 {main}( ) ..\index.php:0 2 2.1340 1051776 ihc_get_project( ) ..\index.php:95 3 28.2434 1172448 ihc_getProjectSegment( ) ..\ihc.php:153 4 28.2434 1172944 soap_post( ) ..\ihc.php:186 edit3:project.vis er nu kopieret til ihctest så man kan se hvad den laver :-)God weekend[/quote']Yes - det skyldes at filen er så kæmpe stor at php timer ud - men jeg arbejder på en løsning på det også.
Link til kommentar
Del på andre sites

Så er der igen, igen en ny version - denne gang et roderi af alle de forskellige ting jeg har fundet ud af de sidste par dage - den her version burde understøtte:- airlink/wireless stinkkontakter og dimmers - er ikke 100% inde i hvad de rigtigt hedder i LK/IHC verden. Tak til lonly for hjælp af konti til test af disse ting.- Forbedret check/validering af login.- Bedre henting af (store) projektfiler- mulighed for at sætte niveau af dæmpereFeedback ønskes - jeg tror jeg har fået gennemluret meget af systemet bag de forskellige moduler - nu skal koden "bare" rengøres etc.

ihcwebdimmer.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Jaaaaa, nu virker det også hos mig :woohoo: Det har helt sikker været det med de "ikke linkede" udgange der drillede.

også lige et surt opstød - de folk der skriver og syntes det er for ringe at den ikke kan det og det eller hvorfor jeg ikke gør det ordentligt etc. - det her et hobby projekt for mig og jeg laver det primært for min egen skyld pt. også frigør jeg de stumper som jeg kommer frem til virker etc.Så status pt. er nok at jeg, helt egoistisk, have mit eget til at virke først.
Håber ikke du har taget mine kommentarer ilde op. Sådan har de ikke været ment. Det er super arbejde og jeg tilstræber altid at giver konstruktiv feedback som kan bruges til noget.IHC-user og alt det er foregår herinde er "for sjov" og interessens skyld. Der er ingen der kan stille krav til med hvad eller hvordan du skal arbejde, eller respondere på indlæg. At du lægger dit "foreløbelige" resultat af dit arbejde ud til offentlig brug bør ikke resultere i at du bliver bombarderet som en anden Bill Gates og beskyldt for det ene eller det andet.Life is a process, not a state. ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

HejFørste test af styring af dimmer ser ud til at alt virker som det skal. For også at lære lidt, hvordan finder du/i ud af hvad der skal stå i $body. For mig er det sort snak!

function ihc_setResourceValueDimmer($resid,$dimlevel){	$body = '			'.$resid.'		true		airlink_dimming			            '.$dimlevel.'	            100	            0			';	print $body;	$xmlresponse = soap_post("/ws/ResourceInteractionService",$body,"setResourceValue");

Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

HejFørste test af styring af dimmer ser ud til at alt virker som det skal. For også at lære lidt' date=' hvordan finder du/i ud af hvad der skal stå i $body. For mig er det sort snak!
[code']function ihc_setResourceValueDimmer($resid,$dimlevel){ $body = ' '.$resid.' true airlink_dimming '.$dimlevel.' 100 0 '; print $body; $xmlresponse = soap_post("/ws/ResourceInteractionService",$body,"setResourceValue");

Lars

Det er sniffing af net trafik med wireshark også kigger på dataen som SOAP wdsl beskriver med mere.Det er ikke sådan lige til og en masse trial/error - men lige pt. er mit kode også utrolig grimt da jeg bare hacker beskederne sammen. De skal laves pæne og jeg skal have skrevet eller fundet en god SOAP handler - de fleste små computere/nas har ikke SOAP med i deres installation.
Link til kommentar
Del på andre sites

Jaaaaa' date=' nu virker det også hos mig :woohoo: Det har helt sikker været det med de "ikke linkede" udgange der drillede. Håber ikke du har taget mine kommentarer ilde op. Sådan har de ikke været ment. Det er super arbejde og jeg tilstræber altid at giver konstruktiv feedback som kan bruges til noget.IHC-user og alt det er foregår herinde er "for sjov" og interessens skyld. Der er ingen der kan stille krav til med hvad eller hvordan du skal arbejde, eller respondere på indlæg. At du lægger dit "foreløbelige" resultat af dit arbejde ud til offentlig brug bør ikke resultere i at du bliver bombarderet som en anden Bill Gates og beskyldt for det ene eller det andet.Life is a process, not a state. ;)[/quote']Nej det var ikke dig ;) Du har været en god hjælp og lært mig alt det basic omkring IHC (som jeg stadig ikke 100% mestre - men jeg er også bare nørd).Grunden til det ikke virkede hos dig var hvis mange.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok