Hop til indhold

IRemote Android app


Kvade
 Share

Recommended Posts

hej Morten elko-føleren gir stadig væk ikke nogen temp' date=' jeg har downloaded den sidste version og den fryser en gang imellem, jeg ved ikke om det kun er mig der har disse problemer, men ellers supert arbejde fra din sidemvh Michael L[/quote']Hej Michael,Jeg aflæste setpoint værdi'en på Elko-føleren istedet for room. Det er fikset i den seneste version som er lagt på Market nu (v. 1.25). Sig til hvis det stadig driller.Mvh Morten
Link til kommentar
Del på andre sites

Det virker fint med LKs egne temperaturfølere. Rum temp i venstre side og gulv temp i højre. Men ja' date=' det kunne være fint, hvis man kunne filtrere gulv temp fra i de rum, hvor man ikke har det.Hvordan sætter man referencetemperaturen? Værdien er gemt i en funktionsblok (eksempelvis 5.1.05 Simpel Varmestyring), men kan måske linkes til noget brugerdefineret input?Er du i øvrigt kommet videre med understøttelse af Magnetkontakter?Jeg har en Mobil stikkontakt dimmer - har du planer om at understøtte den?Mvh PeterAndroid 2.2 på Desire - IRemote Viewer Beta 1.24[/quote']Hej Peter,temp-føler som ikke har gulv-føler bør jeg godt kunne sortere fra. Jeg skal bare lige finde ud af om de altid resultere i en '0' aflæsning.Referencetemperaturen er den det samme som setpoint resource værdi'en (som kun kan indstilles på Elko'en) ? Jeg er desværre ikke ejer af en temperatur-føler så jeg snakker måske lidt i tåger :)Magnetkontakter: Jeg har kigget lidt nærmere på dem, og generelt kræver det at man begynder at linke resourcer med funktionsblokke - det er ikke umuligt men vil tage mig lidt tid. Jeg vil derfor ikke afskrive denne opgave, da den kan benyttes til lignende resourcer.Mobil stikkontakt dimmer: Er der nogen som benytter den (spøg til side ;) ).. det er en forglemmelse, så den får jeg lige tilføjet ved først kommende lejlighed.Mvh Morten
Link til kommentar
Del på andre sites

Skal man reloade projektet' date=' hvis temperaturen ændre sig? Eller hvordan/hvor ofte opdaterer du?[/quote']Nej den bør opdatere sig automatisk så snart temperaturen ændre sig. Bemærk dog at (dem med Elko føler) lige skal lave en reload af projektet når i opgradere til version 1.25 (da den ellers vil forsætte med at læse setpoint værdien)Mvh Morten
Link til kommentar
Del på andre sites

hej Morten elko-føleren gir stadig væk ikke nogen temp' date=' jeg har downloaded den sidste version og den fryser en gang imellem' date=' jeg ved ikke om det kun er mig der har disse problemer, men ellers supert arbejde fra din sidemvh Michael L[/quote'']Hej Michael,Jeg aflæste setpoint værdi'en på Elko-føleren istedet for room. Det er fikset i den seneste version som er lagt på Market nu (v. 1.25). Sig til hvis det stadig driller.Mvh Morten
den står stadig væk med 0,0 i begge felter, er der andre med elko føler der har fået det til virke :unsure: tænker om det er noget i min opsætning eller der andre muligheder
Link til kommentar
Del på andre sites

Fejlen fundet. Rum resourcen hedder Romtemperatur ( som byen i Italien ) i din projktfil :) Er det noget som man selv angiver, eller hvorledes ? Jeg kigger nemlig på Rumtemperatur og Gulvtemperatur...Har du mulighed for at ændre den til det rigtige og reloade projekt ? Så bør det virke. Opdatering: Skyldes så vidt jeg kan se at du bruger en norsk produktudgave af Elko definitionen :) Jeg overvejer at ændre lidt på måde jeg aflæser resourcer på temperaturfølere, så det bliver mere generisk.Mvh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Fejlen fundet. Rum resourcen hedder Romtemperatur ( som byen i Italien ) i din projktfil :) Er det noget som man selv angiver' date=' eller hvorledes ? Jeg kigger nemlig på Rumtemperatur og Gulvtemperatur...Har du mulighed for at ændre den til det rigtige og reloade projekt ? Så bør det virke. Opdatering: Skyldes så vidt jeg kan se at du bruger en norsk produktudgave af Elko definitionen :) Jeg overvejer at ændre lidt på måde jeg aflæser resourcer på temperaturfølere, så det bliver mere generisk.Mvh Morten[/quote']det er nok en fuld nordmand der har skrevet det ind, umiddelbart kan jeg ikke rette det, virker det hvis jeg finder en svenk versionmvh Michael Lyngby
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst PeterJh18
temp-føler som ikke har gulv-føler bør jeg godt kunne sortere fra. Jeg skal bare lige finde ud af om de altid resultere i en '0' aflæsning.
Ja' date=' dem jeg har, der ikke har tilsluttet gulvføler, viser 0.
Referencetemperaturen er den det samme som setpoint resource værdi'en (som kun kan indstilles på Elko'en) ? Jeg er desværre ikke ejer af en temperatur-føler så jeg snakker måske lidt i tåger :)
Ja, referencetemperaturen er det samme som det aktive setpunkt i funktionsblokken. Det giver måske ikke så meget mening at kunne ændre den, og din app viser fint om TeleStat'en (ventil til gulvarme) er aktiveret (kalder på varme) eller ej, så man ved indirekte om det aktive setpunkt er højere eller lavere end rum temp.
Link til kommentar
Del på andre sites

Fejlen fundet. Rum resourcen hedder Romtemperatur ( som byen i Italien ) i din projktfil :) Er det noget som man selv angiver' date=' eller hvorledes ? Jeg kigger nemlig på Rumtemperatur og Gulvtemperatur...Har du mulighed for at ændre den til det rigtige og reloade projekt ? Så bør det virke. Opdatering: Skyldes så vidt jeg kan se at du bruger en norsk produktudgave af Elko definitionen :) Jeg overvejer at ændre lidt på måde jeg aflæser resourcer på temperaturfølere' date=' så det bliver mere generisk.Mvh Morten[/quote'']det er nok en fuld nordmand der har skrevet det ind, umiddelbart kan jeg ikke rette det, virker det hvis jeg finder en svenk versionmvh Michael Lyngby
Kan du ikke rette det, hvis du først låser funktionsblokken op (højre-klik og vælg oplås)?
Link til kommentar
Del på andre sites

jeg troede du kiggede på installations siden og ikke i funktionsbloksiden' date=' jeg kan godt rette navnet i funktionsblokken men ikke i installations siden, er navnet anderledes i en svensk version og er der nogen der isåfald har denmvh Michael Lyngby[/quote']Hej Michael,Du finder produktet inde under denne sti:C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\Products\Datalinie produkter\01#InputDet er id 2122Mvh Morten
Link til kommentar
Del på andre sites

jeg troede du kiggede på installations siden og ikke i funktionsbloksiden' date=' jeg kan godt rette navnet i funktionsblokken men ikke i installations siden' date=' er navnet anderledes i en svensk version og er der nogen der isåfald har denmvh Michael Lyngby[/quote'']Hej Michael,Du finder produktet inde under denne sti:C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\Products\Datalinie produkter\01#InputDet er id 2122Mvh Morten
:laugh: tak nu virker det, det var sørme lækkertmvh Michael Lyngby
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej' date=' ville lige høre om dit dejlige program er blevet vider udviklet så man kan se status af data linie produkter. Jeg kan nemlig ikke se status på mine data linie udgange???På forhånd tak.[/quote']Hej Morten,Ja den supporterer allerede monitorering af data line produkter. Du er velkommen til at sende mig din projekt (.VIS) fil, hvis du synes der mangler noget.Så tager jeg et kig på den.Mvh Morten
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

New build er lagt på Android Market. Der er tale om IRemote Viewer vBeta 1.37.Denne version er kodemæssigt omstruktureret (da man jo lærer af sine fejl), og er derfor mere i tråd med Google's "best practice".Af synlige forbedringer er der:- Test af grafiske knapper (forberedelese til customisering af knapper)- Aktive resourcer (under lokations menu-punktet). Viser oversigt over tændte outputs.- Tilføjet sprog: Hollandsk og Dansk (default'er til engelsk)- Optimeret svartider på kørselsværdi'er fra outputs.- Tilføjet lidt ekstra tekst/grafik i UI.Mvh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Hej KvadeKan kun bifalde kanon arbejde :woohoo: Savner bare muligheden for at tilgå det fra extern net (Ja har sparet 2000kr på et forkert tidspunkt)Er der nogen der har en ide til at omgå dette.Til ønske listen! En måde at se LED på mangler lidt et status panel.Mvh Richard
Hej Richard,Som jeg har forstået det tillader controlleren (u. viewer) kun treeview-rettighedslogin - og denne rettighed tillader kun forbindelse fra en LAN IP. Måden du ville kunne omgå dette på, er ved at have en router som har VPN adgang, og så sætte din android mobil til at forbinde til denne VPN (og få udstedt en LAN IP). Det forudsætter dog at du har en router med VPN adgang, og lidt teknisk viden vedr. opsætning. Det er ikke noget jeg selv har forsøgt, men et bud på en mulig løsning.Vedr. dine ønsker: LED visning er også simpelt at få med, så det vil jeg se på til en af de næste versioner. Manglede du også et status panel, eller var det et status panel med LED's :) ?
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej KvadeTakker og vil efterprøve din ide "extern hjælp" og vende tilbage så andre osse kan have glæde af det.Det var nok mest et status panel med LED, som jeg har lavet som et nyt lokale der giver hurtig overblik over døre låst, varme til/fra osv. Er nu lavet med virtuelle lampesteder :whistle:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej KvadeTakker og vil efterprøve din ide "extern hjælp" og vende tilbage så andre osse kan have glæde af det.Det var nok mest et status panel med LED' date=' som jeg har lavet som et nyt lokale der giver hurtig overblik over døre låst, varme til/fra osv. Er nu lavet med virtuelle lampesteder :whistle:[/quote']Hej Richard,Du er velkommen til at sende mig din .VIS fil så skal jeg se nærmere på LED visningen.Mvh Morten
Link til kommentar
Del på andre sites

underbar app - jag tittade på denna tråd för några veckor sedan och tänkte då att detta låter kul och hoppades att ni till sommaren lyckats få till något.Hämtade idag först gratisversionen till min android telefon - den funkade rakt av - mycket över förväntan!Läste sedan i tråden och beställde betalappen - och nu fick jag även status.mycket bra app - har några funderingar som jag återkommer med då jag testat lite mera.En sak jag inte får med är att brytare med 3 knappar så visas bara 2 knappar.på min 8 knapparsbrytare så finns inga förklaringar per knapp - troligen beroende på att jag ska lägga in text någonstans.Återkommer med specifika frågor tack för en bra app!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok