Hop til indhold

IHC Wireless


Recommended Posts

HejHar indkøbt og installeret en Wireless stikkontakt samt batteritryk til tænd/sluk af noget diode LED lys, som jeg har indbygget i min renoverede trappe. LED dioderne er 12V og er forbundet til en 450 mA 230V/12V elektronisk transformer.Problemet er nu at installationer tænder fint, men når jeg slukker blinker dioderne hvert andet sekund...:huh: Dioderne tænder/slukker fint med transformeren koblet til en anden/almindelig stikkontakt og IHC wireless stikkontakten virker fint med andre lamper tilkoblet.Har en formodning om at det har noget at gøre med den minimale effekt dioderne (<5W) trækker....og måske noget impulssignal fra IHS Wireless som tænder dioderne? Formoder at det kun er fasen der afbrydes i stikkontakten, da jeg jo også tænker at man kunne løse problemet, hvis både nul og fase afbrydes..?Har 5 andre batteritryk samt et par wireless relæer og et par wireless kombirelæer/dæmpere i huset, men tror ikke disse har noget at gøre med problemet...Nogen med erfaringer/forslag til at afhjælpe dette?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej LarsTak for svaret. Vil prøve når jeg kommer hjem og tror også det fjerne problemet. Mit nye er så hvad jeg lige skal bruge den glødepære til...:) Problemet er lidt at jeg har renoveret mit trappe og herunder inbygget 10 dioder i trappevangen, så hvert andet trin er oplyst. Min wireless stikkontakt er skjult under mit trapperepos og forsynet fra en gulvstikkontakt på den anden side af væggen og batteritrykket er så placeret sammen med et par andre afbrydere, ved trappestarten...og har lidt svært ved lige at få en glødepære tilpasset pænt i installationen...:ohmy: Har du nogen idé om hvorfor det bare blinker (ca hvert andet sekund)? Tænker mere på en løsning, hvor jeg kan stoppe denne "lækstrøm"....

Link til kommentar
Del på andre sites

Mulige løsninger:* LED i hvert trappetrin (dobbelt så stort forbrug, så kan det være det virker) :-)* monter en effekt modtand (lampen er kun til test)Det skyldes designet af enheden der gør at der at der skal være et vist min/max forbrug før den virker korrekt. Det kan nok ikke ændres/afhælpes på anden måde en vha "workarround".

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen - og mange tak for jeres hjælp.Har prøvet følgende:Tilføjet en lampe med 7W sparepære - ingen videre ændringer.Tilføjet en lampe med 40W glødepære - herefter virker det fint.Fik en effektmodtstand af en kollega som jeg prøvede at montere parallelt på 12V siden. Resultat var at mine LED's blinker både når stikkontakten er tændt og slukket. Er ikke helt sikker på mærkningen af modstanden - skal nok lige få det konfirmeret, når jeg er hjemme igen - men mener at det var en 10W, 4 ohm

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja sparepærer er normalt heller ikke nemme at dæmpe.Men at det virker med en alm. glødepærer viser at dimmeren virker.At det nu blinker både tændt og slukket med effekt modstanden monteret på 12V siden skyldes formentlig at der er tale om en elektronisk trafo der nu bliver "overbelastet" og skruer ned, for derefter at skrue op igen. Du skal nok have fat i en effekt modstand beregnet til montering på 230V siden (ca. 10K ohm 5W). Din trafo vil jo max belaste dimmeren med 12v*450ma= 5,4W hvilket åbenbart lige er på grænsen for at dimmeren virker tilfredsstillende.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Det er ikke noget jeg har prøvet, så jeg er ikke sikker på at det virker, men hvis du bygger et lille relæ ind mellem stikkontakt og LED driver, så relæet trækker, når stikkontakten tænder, og relækontakten så slutter strømmen til LED driveren. Ihc stikkontaktens egetforbrug vil så trækkes gennem resæspolen i stedet for LED driveren. Det der gør jeg er i tvivl, er at den strøm stikkontakten trækker igennem relæet måske er så stor at relæet ikke slipper, når stikkontakten slukker. Mvh.: Knud

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok