Hop til indhold

RFID eller lign - Automatisk lystænding når bil kø


Recommended Posts

Hej vennerJeg vil gerne have, at min IHC tænder lyset når min bil kører ind i carporten. Men kun når mine biler kommer. Ikke når andres kommer eller når der kommer gående. Derfor kan jeg ikke bruge en sensor. Jeg havde overvejet en RFID-løsning, hvor jeg sætte en TAG i bilerne, eller nok egentligt bare genbrugte de, vi har til vores parkeringspladser på arbejdet. Men hvad skal man bruge for at komme i gang. Jeg ofrestiller mig en antenne, en læser, en central med et output, der kan sende et potentialefrit signal til et inputmodul på IHC'en. Men måske kan det gøres enmmere eller smartere ? For centralen er garanteret død-dyr - den skal alligevel styre brugerne osv. Kunne være smart hvis man kunne simplicificere det lidt.Hvad synes I og tænker I ?Og er der eventuelt nogen, der har prøvet det ???

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå kan ikke lige finde det jeg tidligere har set :( Men løsningen var et "defekt" bluetooth headset til ca. kr. 150,- hvor nogle dimser var knækket eller også var det lyden der ikke virkede mere.Det kunne godt gå i "parring mode" og connecte med en mobiltelefon. Det blev pillet fra hinanden og henover den LED der lyser når headsettet var connectet blev der monteret et relæ der kunne aktivere noget eksternt udstyr (en garageport eller IHC).Løsningen kræver selvfølgelig at man har en mobiltelefon med i bilen, men det kunne også laves "omvendt" således at der monteres et bluetooth headset permanent i bilen som "sender" og der så blev lavet en anden modtager.En færdig løsning ses her:http://www.flexipanel.com/Docs/BlueLock%20DS377.pdf systemet koster 2.289,50 ved RS i DK, men kan købes i UK til £99 her:http://www.rfsolutions.co.uk/acatalog/copy_of_copy_of_Bluetooth_Remote_Controller.htmlFordelen ved bluetooth er rækkeviden er meget større end på alm. RFID systemer. Op til 10-15m mod 20-30 cm) og prisen er tilpas lav.Rigtige langtrækkende (2-5m) RFID systemer koster ofte mange tusind kr.Alternativet er at montere et ganske alm LK Wireless tryk i bilen og bruge det som remote. Nemt og simpelt men ikke nært så fancy at have sidende på instrumentpanelet :laugh:

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok