Hop til indhold

Udlæse værdier fra IHC til php


Recommended Posts

ahh så fik jeg lige kigget lidt på koden som krævede lidt trial and error, men nu virker den med output on/off med værdier 1/0Følgende er også indsat i den vedhæftet php fil.[attachment=1848]ny_scenefil.php.txt[/attachment] if(stristr($between1[0],'off')) { echo (int)"0"; } else { if(stristr($between1[0],'on')) { echo (int)"1"; } else { echo (float)$between1[0]; } }

 

Fedt nok, fandt det jeg havde brug lige her. Syntes godt nok jeg kan huske noget med, at man trække rå data ud af controlleren uden et Scene... Men hvad ved jeg - det her virker  :)

 

PS. Hvis man kører en Ubuntu 12.04 med PHP 5.3.10, og php5-curl skal man yderligere indsætte denne option for at det virker:

curl_setopt($ch, CURLOPT_SSLVERSION, 1);

/Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hej. Jeg kan ikke programmere php, men kan programmere så meget anden. Men jeg har downloaded eksemplet her fra tråden. og kopieret siden ind på min Synology DS1512+ (DSM 4.3) og rettet i filen til min IHC Controller (software version 2.7.166).

 

Jeg har lavet en enkelt scene med et enkelt element som jeg så regnede med at kunne læse...

 

Men når jeg kalder php siden fra min computer på min synology website retunere den ingen data… Skal jeg installere noget bestem for at kunne bruge curl på min synology? Eller er der nogen der har nogen ideer til hvad jeg gør galt…...

 

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe!!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Nogen der ved hvorfor det virker *PERFEKT* når jeg kører det fra en browser, men når jeg kører php scriptet i en Shell, virker det ikke.

 

Får "Empty reply from server"

 

Har siddet og fedtet lidt med curl i Shell, tror måske problemet er certifikat relateret... kører jeg:

 

curl -v -k https://192.168.1.3

 

får jeg SSL protocol error

 

kører jeg den samme med  -sslv3 så virker det.

 

Sætter jeg så CURLOPT_SSLVERSION til 3 i php script, virker det stadig ikke....

 

Så er lidt på bar bund og er på ingen møde programør/curl eller php Expert :)

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Nogen der ved hvorfor det virker *PERFEKT* når jeg kører det fra en browser, men når jeg kører php scriptet i en Shell, virker det ikke.

 

Får "Empty reply from server"

 

Har siddet og fedtet lidt med curl i Shell, tror måske problemet er certifikat relateret... kører jeg:

 

curl -v -k https://192.168.1.3

 

får jeg SSL protocol error

 

kører jeg den samme med  -sslv3 så virker det.

 

Sætter jeg så CURLOPT_SSLVERSION til 3 i php script, virker det stadig ikke....

 

Så er lidt på bar bund og er på ingen møde programør/curl eller php Expert :)

 

Hej

 

Hvilken box afvikler du det på? Jeg har en Synology NAS og jeg havde også problemer med at det virkede fra en browser, men ikke fra en shell. det viste sig at det er to forskellige versioner af PHP der blev afviklet på min NAS alt efter om jeg kørte det fra en broser (Apache) eller en shell. Jeg fandt stien til den PHP der bliver brugt i Apache og hvis jeg anvender denne PHP version i shellen, så virker det også her :)

 

Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Hej fokens

Ved godt tråden er gammel, men er der nogen der har haft succes med at interface med en Synology NAS, gemme data og plotte grafer?

Jeg ved at der er folk der har haft held med at få ihc captain til at virke på nas men det kræver en del hiv og sving. Det nemmeste er nok stadig en rasberry pi der gemmer data til nas eller sky.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok