Hop til indhold
  • 0

Virker kun lokalt


Simon1354922287
 Share

Spørgsmål

Jeg har prøvet at sætte min ip adresse ind i administrator programmet. Jeg har skrevet den som jeg kan se på myip.dk. Jeg har også prøvet at skrive den der kommer frem i dos.Jeg kan kun komme i kontakt med den på lokalt netværk, og ikke over internettet. Hvad kan problemet være?Jeg ved ikke om det har noget at sige, men jeg har internet via yousee.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

er desværre ikke den store IT nørd men din IHC controller har en IPadresse på lokal netværket og den skal du hvade NAT'e i din router så den kan komme på internette. Men husk du skal også forwarde en port mener jeg det hedder så når du skal fange controller på nette hedder det HTTP://xx.xx.xx.xx:YY som er den port du skal bruge til at snakke med controllerne

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Altså det eneste jeg har gjort er at jeg i IP-adresse har skrevet 192.168.0.14 og i gateway adresse har skrevet 192.168.0.13 (192.168.0.13 Er fundet i dos)Når jeg skriver det, kan jeg komme på lokalt ved at skrive http://192.168.0.14Men jeg kan ikke ud fra den tegning, se hvordan jeg kobler den op, til at kunne komme på fra et andet netværk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg har prøvet at sætte min ip adresse ind i administrator programmet. Jeg har skrevet den som jeg kan se på myip.dk. Jeg har også prøvet at skrive den der kommer frem i dos.Jeg kan kun komme i kontakt med den på lokalt netværk' date=' og ikke over internettet. Hvad kan problemet være?Jeg ved ikke om det har noget at sige, men jeg har internet via yousee.[/quote']Først og fremmest skal du sikre dig at:[ul] [li]din Controller er en version 2 med Viewer (820B1400).[/li] [li]dernæst skal du sætte rettighedderne "Adgangskontrol Indstillinger" i Administrator delen [/li] [li]Nætværksindstillingerne skal sættes i Administratordelens "Netværks indstillinger"[/li][/ul]et godt hint dertil er at anvende dos kommandoen:
C:\Documents and Settings\Lars>ipconfigWindows IP-konfigurationEthernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : home      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.10      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudtC:\Documents and Settings\Lars>

Her kan man se PC´s IP adresse og Gateway. Indtast samme Gateway og netmaske i Controllenren, og vælge en IP til controllenren der ikke bliver brugt af en PC på netværket. LK anvender 192.168.1.3 som standard, men 192.168.1.14 er også OK.[ul] [li]Sæt Web port: 80 og sikkerport: 443[/li][/ul]Så er Controlleren sat op.Så skal du have sat din Router op til at sende trafikken fra Internettet til Controlleren.Det gøres ved at "forwarde" trafikken på de 2 porte (80 & 443) til controlleren.Du skal derfor ind i Routeren og lave 2 regler under Advanced setup:http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101145.aspDine indstillinger skal være:[ul] [li]IHC web 80 - 80 - 192.168.1.14[/li] [li]IHC secure 443 - 443 - 192.168.1.14[/li][/ul]Så skulle du kunne tilgå din IHC controllere fra Internettet ved at skrive din IP som din Router har som WAN IP. Du kan også se den ved at taste www.myip.dkOg så lige oversigts tegningen igen, så du ikke behøver at lede efter den:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

TAK TAK TAK. Jeg har nu indtastet gateway adresse 192.168.0.1. som der står ud for standardgateway i dos. jeg skrev så 192.168.0.13 ud for ip adresse, som der i dos står ipv4-adresse ud for. i min router er den i port forwarding sat ud på port 80 og 443 på ip-adresse 192.168.0.13.Nu spiller det bare. tak for hjælpen alle sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En lille erfaring.Du har nu givet din controller en adresse i det område, som dit router/firewall uddeler adresser i. dvs. at du kan risikere at der lige pludselig er 2 komponenter der har samme adresse, og så har vi balladen.Flyt din IHC til et område uden for dit DHCP område. eks. 192.168.0.200(Du har adresser fra 2 til 254 til dit udstyr)Husk også at ændre dine port forwardings.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok