Hop til indhold

Sluk af dioder i dagtimerne


Recommended Posts

Hej JohnVelkommen til! Husk at placere dine indlæg i de korrekte kategorier.Til dit spørgsmål:Hvad forventer du at opnå ved det? Tror du bruger mere energi på at koble det op, end du kommer til at spare.Jeg har sat tryk med dioder op i 15 år, og har endnu ikke skiftet nogen pga. de er udbrændt. og forbrug? meget lidt.Skulle det der i mod være et stort ønske, kan du koble forsyningen til 24V udgangsmodulerne igennem et 230V rælæ udgangsmodul med 24V på L. så kan du slukke denne udgang når skumringsrelæet har registret at det er lyst.mvhMartin AbildgaardPS: til moderatorer: denne har vist ikke så meget med udvikling af .net...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej JohnJeg må tilslutte mig abildg angående hvad du forventer at opnå ved det? Det er tvivlsomt at der er en målbar besparelse ved at lade dem slukke.Når det er sagt, vil jeg alligevel tilføje, at jeg også lader dem slukke, men vist mest fordi man kan. :-) Øverste LED i alle tryk fungerer som ledelys når hustilstanden er "Hjemme mørkt" Dertil kommer, at hvis lyset i det pågældende rum tændes, så slukker ledelyset også.Jeg tager udgangspunkt i IHC Standard hus blokkene, og har udvendigt skumringsrelæ, så det har ikke været så kompliceret at implementere.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

Snip fra LK katalog:Lysdiode: 1 mA ved 24 VDC driftspænding 20-28 VDC. 250*(0,001 * 24V) = 6W i timen...(6*24*365)/1000 = 52,56Kwh gange 1,5 kroner... = 75kr om året.Hvis de vel og mærket er tændt døgnet rundt.Men selvfølgelig, hvis "Direktøren" har stirret sig blind på dem.... Det er ikke økonomien der er udslagsgivende.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok