Hop til indhold
  • 0

Adgang via WEB


Benny Jensen
 Share

Spørgsmål

Hej med Jer!Håber i kan hjælpe mig - Please :-) Jeg kan ikke få adgang til Scenedesign, Sceneview osv. via internettet.Jeg kan få adgang til den "blå forside" og når jeg så vælger fx Sceneview fremkommer vinduet for login. Her vælger jeg kontrollerens IP (192.168.1.xxx:443) og indtaster mit brugernavn/kode. Det "tygger" kontrolleren så lidt på, hvorefter der fremkommer en meddelse med "Login af bruger (mit brugernavn) til 192.168.1.xxx:443 mislykkedes".Oplysninger:Jeg benytter dyndns.orgJeg kan få fuld forbindelse til min NAS via internettet. ("hul" igennem firewall)Jeg kan kommer på fx Sceneview "derhjemme" via browser og mit lokale netværk.Min profil er sat op til at ha' adgang via nettet.Jeg har opdateret firmware i kontrolleren.Jeg er opmærksom på brugen af store/små bogstaver.Mailkontrol og meddelser fungerer fint.Kontrolleren er genstartet - både "koldstart" og "varmstart". Er den en der har en ide til hvad jeg skal kikke efter?PÅ forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Er der retigheder til at de pågældende services må tilgåes via Internet ? Sættes i Admin delen.Her du forwarded porte i din Firewall ? Hvis du f.eks. har en NAS kørende på port 80 og forwarder alle www forespørgsler fra nettet til den kan du jo ikke også tilgå IHC´s på samme port. Du kan så ændre IHC-controlerens www port fra default 80 til f.eks. 8080 og så forwarde den port i routeren til Controlleren. Så burde du kunne tilgå din IHC- Controller på http://x.x.x.x:8080

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

IP-adressen 192.168.1.xxx er din controllers lokale/interne IP-adresse på dit hjemmenetværk. Det er derfor at det kun virker når du er hjemme. Du skal i stedet bruge din offentlige IP-adresse. Hvis du ikke kender den, kan du finde den her: www.myip.dk. Og så du selvfølgelig stadigvæk som Lars skrev have styr på din port forwarding.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg har ikke en fast IP og benytter dyndns.org.Så skal det forståes sådan at den IP-adresse der benyttes ved login til fx Sceneview så skal hedde: "mitdyndnsnavn".dyndns.org:443 ?
Korrekt.
Min router er sat op til at dirigere port 80 videre til 443.
Det er forkert. Du skal sætte den til at dirigere port 443 videre til (controller ip) port 443, da det jo er den port du forsøger at kontakte udefra i følgende ovenstående adresse.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg har ikke en fast IP og benytter dyndns.org.Så skal det forståes sådan at den IP-adresse der benyttes ved login til fx Sceneview så skal hedde: "mitdyndnsnavn".dyndns.org:443 ?Min router er sat op til at dirigere port 80 videre til 443.
Hvis det er rigtigt er der vist ikke noget at sige til a den ikke virker.Du skal have forwardet port 80 & 443 til den IP adresse din controller har, formentlig 192.168.1.3Ligesom du har forwardet port 9000 til den IP adresse din NAS har ( 192.168.1.x)Med DynDNS skulle du så kunne tilgå din controler vha "mitdyndnsnavn".dyndns.orgUden port oplysniger skulle du så få fat i den blå LK IHC Control side.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det var egentlig en lille prøve til nogle af de ting der burde ligge under Guides/Download eller som "stikky" topic /fast tråd.Blev også lidt "tændt" af http://www.ihc-user.dk/forum/ihc-visual-20/14144-hvordan-opsaetter-jeg-vieweren-til-lanSå en egentlig Guide med billeder/tegninger og tekst kan der da godt risikere at komme fra mig en dag ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok