Hop til indhold
  • 0

Exportere data fra controller til Visual


Sten
 Share

Spørgsmål

Davs gutterEr der nogen af jer der har haft held med at exportere data fra IHC v.2 controller til en computer, eksempelvis i excel format.Jeg skal bruge det til en log funktion, eksempelvis kan nævnes en temperatur udenfor, som skal logges for hvert 20 min.Dette skal bruges til en graf i excel.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Umiddelbart er der ingen log og export faciliteter i IHC, men det er da muligt ad omveje. F.eks. kan du via Sceneview sende mail løbende med info og samle dem ad denne vej.Du kan dog lave en fb der logger og samler data (som måleraflæsnings fb´n) men igen uden export mulighed.Alternativt med en applikation der poller og henter data via et script. Har dog ingen erfaring med dette endnu, men overvejer selv denne løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Davs LarsJa der er desværre ikke lavet noget export funktion, hvilket er lidt sørgeligt, men ok, det er nok også kun for os nørder...Jeg forestiller mig en applikation/script, som afvikles på en computer, som via ethernet, kan hente status i eksempelvis et flag, eller en tæller. Det burde ikke være så svært at lave, hvis man bare har lidt kendskab til den protokol som LK har brugt. Men desværre er jeg helt grøn på dette område.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ja og LK protokoller er ikke umidddelbart frit tilgængelig :angry: Se andre tråde her i forummet.Med udviklingen af den nye temp. sensor tror jeg det bliver mere aktuelt også at kunne logge data.Der er nogle der laver integration via andre systemer (homeseer og lign.) men hvis ikke du bruger mail funktionen vil jeg forslå at du prøver at lege lidt med den.hvis du afligevel skal have en PC kørende til at samle data mv, kan du jo installere en mail server på den og sende data til den.Alternativ er en JAVA parser der kikker på data skabt af sceneview som f.eks. mine elmålers kwh: elmler-20100731.JPG

post-2618-1354925696617_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har leget en del med mail funktionen, men umiddelbart bliver det for omfattende at lave det den vej igennem. Jeg prøver lige at kigge på det java parser, det lyder umiddelbart meget interessant..Jeg har alligevel en embeeded pc til at stå og køre hele tiden, med ftp og andet, så det er ikke noget problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok