Hop til indhold
  • 0

pir og dimmer


Per Arild
 Share

Spørgsmål

Hej. Jeg har en opgave hvor jeg ikke kan finde en færdig funktionsblok, og er ikke selv rutineret nok til at ændre på blokkene. Opgaven er : belysning i en gang (230 volt spot) på UNI400. der sidder 2 Fuga pir som skal tænde lys på f.eks. 40% styrke, der er et tryk som skal virke som kip/reguler op/ned.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Goddga Per og velkommen til.Funktionsblokken:1.2.05.e. UNI dimmer styret af PIR og tryker lige netop lavet til den situation du beskriver. For at få en uddybende beskrivelse af funktionsblokkene kan du markere den og trykke F1 (virker kun på de orginale LK med rød skrift).For lidt hjælp til hvordan man anvender IHC og programere det kan det kan anbefales at læse manualerne her:http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/Manualer-List.page?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen så er arbejdet genoptaget.Jeg har prøvet med funktionsblok 1.2.05e og det virker ikke. Med funktionsblok 1.2.02 kan jeg i serviceview se at når jeg simulerer input på mem.2 trækker den udgang mem.2 Når jeg i serviceview prøver det samme med 1.2.05e aktiveres udgang mem.2 ikke når PIR indgangen får signal, det er ligesom der mangler noget inde i finktionsblokken. Hvis jeg i serviceview aktiverer udgang mem.2 får jeg godt nok dimmeren til at reagere. Det ville være fint hvis der var en anden der kunne prøve det af på en kontroller.Jeg venter spændt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Virker umiddelbart fint i simulering hvis det gøres som vedhæftede: [file name=PIR_perarild.vis size=75274]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/PIR_perarild.vis[/file] Er Unidimmeren tilføjet som produkt under lokalitet ? Og er den kablet via et 24V Output modul ?

PIR_perarild.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars.Den vedhæftede fil kan jeg ikke starte som en opgave den starter bare som et html dokument.Svar til dine spørgsmål: Unidimmeren er som et outputprodukt under lokaliteter og er kablet via et 24v outputmodul. Og vi er enige, det virker fint i simulering, men det er i Serviceview og i praktisk virke at fejlen findes.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du skal højreklikke, gemme filen og åbne derefter åbne den i Visual :) OK, jeg har ikke en UNI400 koblet på pt. men vil prøve om ikke jeg kan få tid til at gøre det imorgen.Hvad er det helt nøjagtigt der ikke virker i praksis ?Er din PIR med skumringssensor ?Kan PIR ikke tænde Dimmeren ?Tænder PIR dimmeren forkert (fuld styrke/sidste niveau/andet) ?Virker manuel overstyring via tryk ikke ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har nu åbnet filen og i simulering på PC virker det, men hvorfor så ikke i praktik?Jeg kan godt tænde og slukke på tryk , men får ikke tændt via PIR. PIR er med skumring som ikke er i brug. Jeg kan i Serviceview se at jeg får signal fra PIR, men det er som om at programmet(funktionsblokken) ikke sender signal videre til 24V output.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå så har jeg haft mulighed for at prøve fb 1.2.05eI første omgang kunne jeg slet ikke få det til at virke overhovedet. Det viste sig at jeg har en defekt udgang på mit 24v outputmodul - den der var koblet til touch/tænd.Efter at have koblet om på kablingen kunne jeg godt tænde og slukke, men PIR indgangen kunne ikke tænde hverken mem1 eller mem2.Hmmmm :unsure: Prøvede at koble kablingen om så touch/tænd aktiverer mem indgangene - stadig uden resultat. :huh: Prøver med en anden/ny UNI Dimmer og vupti så virker alt som det skal :) Jeg har tilsyneladene en defekt UniDimmer :angry: (ud over min ene defekte udgang). Nå men konklutionen er at fb´n virker som den skal, så det må være din installation der er noget galt med. Enten hardware eller kablingen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok