Hop til indhold

Microsoft .NET API/SDK


TGF Rules
 Share

Recommended Posts

Det var en sjov post. :cheer: Prøver lige med fejlmeddelsen igen:See the end of this message for details on invoking just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.************** Exception Text **************System.Web.Services.Protocols.SoapException at System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.ReadResponse(SoapClientMessage message, WebResponse response, Stream responseStream, Boolean asyncCall) at System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.Invoke(String methodName, Object[] parameters) at NIhc.ControllerService.ControllerServiceService.getIHCProject() at NIhc.Controller.GetIHCProjectAsXMLDataDocument() at NIhc.Controller.LoadProjectFromController() at IHCOutput.Form1.FillDropDownFromController() at IHCOutput.Form1.button1_Click(Object sender, EventArgs e) at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e) at System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e) at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent) at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks) at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m) at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)************** Loaded Assemblies **************mscorlib Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3615 (GDR.050727-3600) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll----------------------------------------IHCOutput Assembly Version: 1.0.0.6 Win32 Version: 1.0.0.6 CodeBase: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Lars/Skrivebord/IHCOutput%201.0.0.6/IHCOutput.exe----------------------------------------System.Windows.Forms Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll----------------------------------------System Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3614 (GDR.050727-3600) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll----------------------------------------System.Drawing Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll----------------------------------------System.Configuration Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll----------------------------------------System.Xml Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3082 (QFE.050727-3000) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll----------------------------------------NIhc Assembly Version: 1.0.0.5 Win32 Version: 1.0.0.5 CodeBase: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Lars/Skrivebord/IHCOutput%201.0.0.6/NIhc.DLL----------------------------------------System.Web.Services Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Web.Services/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Web.Services.dll----------------------------------------hhljz_87 Assembly Version: 1.0.0.5 Win32 Version: 2.0.50727.3614 (GDR.050727-3600) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll----------------------------------------lgu3dg79 Assembly Version: 1.0.0.5 Win32 Version: 2.0.50727.3614 (GDR.050727-3600) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll----------------------------------------hgbu600w Assembly Version: 1.0.0.5 Win32 Version: 2.0.50727.3614 (GDR.050727-3600) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll----------------------------------------System.Data Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_32/System.Data/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Data.dll----------------------------------------************** JIT Debugging **************To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for thisapplication or computer (machine.config) must have thejitDebugging value set in the system.windows.forms section.The application must also be compiled with debuggingenabled.For example:When JIT debugging is enabled, any unhandled exceptionwill be sent to the JIT debugger registered on the computerrather than be handled by this dialog box.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har en gammel V1 controller og overvejer at skifte den ud med en V2 (uden Viewer) bla. for at kunne benytte dette API.Kan være dette primært er et generelt V2 controller spørgsmål' date=' men kan man lave scenarier, som man (nemt) kan skifte imellem med V2? Kan man bruge API'en til at skifte mellem dem? Hvis ikke, går jeg ud fra at man kan lave noget scenarieskift selv vhja APIet - var det lykkedes at lave en stabil upload af projektfiler?[/quote']HejsaHvis jeg var dig, så ville jeg købe en controller med viewer under alle omstændigheder.API'et er et fritidsprojekt, og jeg har umiddelbart ingen intentioner om at udvikle noget der helt kan erstatte Viewerens udemærkede funktionalitet.mvh Kristian
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Utopia' date='super med noget der begynder at virke.jeg håber stadig du ved lejlighed kan lokkes til at konverterer dit interface til Homeseer![/quote']Hej Jakob.Jeg har skam ikke glemt Homeseer, men jeg rendte ind i en problemstilling der gjorde at jeg hellere måtte sikre mig at projektfilen kan indlæses korrekt.Udfordringen med Homeseer er jo, at det er designet til nogle mere statiske systemer, hvor man på forhånd ved at der er x-indgange og y-udgange. Med IHC og især med wireless, er dette jo helt dynamisk, og det er nødvendigvis ikke bare on/off ...Disse informationer kan hentes fra projektfilen, og derfor er IHCOutput et skridt på vejen til Homeseer integration, alene fordi der så er flere der kan teste funktionaliteten i API'et (og det er der også behov for)
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej med jerjeg kan desvære ikke få programmet til a kører på min pc hvad er det jeg gør galtMVHAndersher er hvad programmet skriver i fejl meddelsenSee the end of this message for details on invoking just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.************** Exception Text **************System.Net.WebException: Unable to connect to the remote server ---> System.Net.Sockets.SocketException: No connection could be made because the target machine actively refused it 85.80.252.103:443
Hej AndersEr du sikker på at 85.80.252.103 er IP-adressen til din IHC Controller?med venlig hilsen Kristian
Link til kommentar
Del på andre sites

Det var en sjov post. :cheer: Prøver lige med fejlmeddelsen igen:See the end of this message for details on invoking just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.************** Exception Text **************System.Web.Services.Protocols.SoapException at System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.ReadResponse(SoapClientMessage message' date=' WebResponse response, Stream responseStream, Boolean asyncCall) at System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.Invoke(String methodName, Object['] parameters)at NIhc.ControllerService.ControllerServiceService.getIHCProject()
Af hvad jeg kan se af fejlbeskeden, så opstår problemet i forbindelse med at projektfilen hentes, men før programmet behandler den.Jeg har forsøgt at indlæst projektfilen direkte fra min egen PC, og der var ingen problemer.Jeg har ikke forsøgt at upload projektet til min controller og hente det derfra, men det er nok næste forsøg.Der er noget med, at der er en øvre grænse for hvor store mængder data der kan overføres via et webservice kald. Det kan konfigureres i app.config. Jeg skal bare lige finde ud af hvordan.EDIT: Ovenstående er selvfølgelig noget sludder. Det må naturligvis være IHC Controlleren der sætter grænsen for hvor store mængder data der kan hentes. Det er jo nok derfor LK har gjort det muligt at hente projektfilen i mindre segmenter.
Link til kommentar
Del på andre sites

Her er lidt guldkorn! Metode til at segmenteret hent af projekt. Bemærk: this.Service refererer til en instans af webService proxyen Controller.ControllerServiceService

public int GetIHCProjectNumberOfSegments(){    int? result = this.Service.getIHCProjectNumberOfSegments();    return result.HasValue ? result.Value : 0; }public Controller.WSFile GetIHCProjectSegment(int _p1, int _p2, int _p3){    Controller.WSFile result = this.Service.getIHCProjectSegment(_p1, _p2, _p3);    return result;}public int GetIHCProjectSegmentationSize(){    int? result = this.Service.getIHCProjectSegmentationSize();    return result.HasValue ? result.Value : 0; }public Controller.WSProjectInfo GetProjectInfo(){    Controller.WSProjectInfo result = this.Service.getProjectInfo();    return result;}/// /// Returns the IHC Project from the Controller./// /// public System.Xml.XmlDocument GetProjectFromController(){    int segmentCount = this.GetIHCProjectNumberOfSegments();    Controller.WSProjectInfo projectInfo = this.GetProjectInfo();    List project = new List(7510 * segmentCount);    // Join all segments before deflating.    for (int index = 0; index < segmentCount; index++)    {Controller.WSFile file = this.GetIHCProjectSegment(index, projectInfo.projectMajorRevision, projectInfo.projectMinorRevision);project.AddRange(file.data);    }    byte[] t0 = project.ToArray();    // The iso-8859-1 encoding must explicit be used when converting to string.    Encoding es1 = System.Text.Encoding.GetEncoding("iso-8859-1");    StringBuilder t5 = new StringBuilder();    // convert from byte[]    using (System.IO.MemoryStream t1 = new System.IO.MemoryStream(t0))    {// decompress dataSystem.IO.Compression.GZipStream t2 = new System.IO.Compression.GZipStream(t1, System.IO.Compression.CompressionMode.Decompress);// convert to stringusing (System.IO.StreamReader t3 = new System.IO.StreamReader(t2, es1)){    string t4;    while ((t4 = t3.ReadLine()) != null)    {t5.Append(t4).Append(Environment.NewLine);    }}    }    string t6 = t5.ToString();       System.Xml.XmlDocument t7 = new System.Xml.XmlDocument();    t7.PreserveWhitespace = true;    t7.LoadXml(t6);    return t7;}

For læsbarhed anbefales det at klippe teksten ud og paste i Visual Studio og reformater den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej knchristensen,IHCOutput 1.0.0.7 anvender et modul "Ebixio.LZW". Dette er omfattet af en GNU licens. Heri står følgende // Linking this library statically or dynamically with other modules is// making a combined work based on this library. Thus, the terms and// conditions of the GNU General Public License cover the whole// combination.//Kort fortalt betinger denne licens at bruger man den vil ens egne moduler også være omfattet af GNU licensen. Ellers har man ikke ret til at bruge det licenserede modul.Det betyder at u2pia har pligt til at give alle adgang til sin kildekode!links: http://ebixio.com/blog/wp-content/uploads/2009/12/LzwInputStream.cshttp://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html (engensk tekst vedr GNU licens)http://www.modspil.dk/itpolitik/gpl_og_fri_software__hvad_betyder_en_licens_.html (dansk udlægning af teksten).Hurra for Open Software!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det betyder at u2pia har pligt til at give alle adgang til sin kildekode!
Hej VillyIb, Først og fremmest vil jeg pointere for dig at IHC-User.dk IKKE vil lægge site til udtagelser som denne, der på ingen måde fremme udviklingen at sidens ånd, nemlig at hjælpe andre. Tvang har ikke hjemme her og hvis det ikke respekteres har det selvfølgelig også konskvenser. Når det så er sagt, så kan jeg se at du holder det stor GNU bog i hånden og al respekt for det. Men så vidt jeg ved er der ikke frigivet noget og der med heller ikke noget "krav" til at frigive halv færdig kode. Jeg er sikker på at u2pia gerne vil frigive sin kode under GNU når den er færdig. Forsat god kodning!
Link til kommentar
Del på andre sites

Kort fortalt betinger denne licens at bruger man den vil ens egne moduler også være omfattet af GNU licensen. Ellers har man ikke ret til at bruge det licenserede modul.Det betyder at u2pia har pligt til at give alle adgang til sin kildekode!Hurra for Open Software!
Nu tror jeg ikke det er det store problem for u2pia at finde et alternativt library (ellers hjælper jeg gerne), så fremt han skulle stå i den situation og dele koden med andre (og ikke have lyst). Manden sidder trodsalt og bruger en hel del timer på dette projekt.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
HejJeg har prøvet at oversætte version 0.2 til Linux' date=' jeg kunde godt tænke mig at prøve den nyeste version på Linux.[/quote']Hej JørgenLykkedes det at få det til at køre under Mono på Linux? Lyder spændende, fortæl mere.Jeg håber også u2pia vil dele sin kode. Under alle omstændigheder et imponerende arbejde.Min interesse i det er at jeg så småt er begyndt at skrive et IHC interface modul til DomotiGa - www.domotiga.nl/hhg
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

HejsaSå er der en version 1.0.0.8 klar af IHCOutput. Den eneste ændring er at den tidligere nævnte "Ebixio.LZW" kodestump er fjernet, idet den reelt ikke blev benyttet, men blot var en del af projektet i forbindelse med nogle indledende forsøg på at dekomprimere projektfilen.Derudover har jeg valgt at publicere koden under GNU licensen. Det betyder at den frit kan benyttes, men ikke ændres ... eller dvs. at eventuelle ændringer og tilføjelser skal sendes til mig, hvorefter jeg vil holde koden opdateret.Såfremt nogen skulle komme så langt som at have et funktionsdygtigt program i omløb, så har jeg et beskedent ønske om at blive krediteret i en aboutbox et sted i programmet.Undervejs i projektet har jeg selv modtaget megen hjælp fra brugerne på dette forum, og jeg vil derfor gerne benytte anledningen til at sige tak til Kvade og tais for oprindeligt at have sniffet sig frem til Web Service interfacet. Uden deres indlæg ville jeg slet ikke være kommet i gang.Derudover vil jeg gerne takke følgende for råd, vejledning og hjælp til test: tais, spliid, rene.qvist, klaus@zigza.dk, Ionly, kmx, Sylvania, VillyIb, Peter Krarup, lars-jacobsen, thomasbo og jakob.sandUden Jeres hjælp ville jeg ikke være kommet så langt.Med venlig hilsen KristianTilføjelse 03.01.2011:Jeg bør nok lige gøre det klart, at jeg ikke betragter koden som færdig endnu, og der derfor er meget funktionalitet der ikke er implementeret. Jeg har måtte sande, at på trods af gode intentioner, så har jeg ikke haft tid til at lave det jeg gerne ville.

IHCOutput 1.0.0.8 Application.zip

IHCOutput 1.0.0.8 SourceCode.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har compilet u2pia's version 0_2 ((tror jeg den hedder) en lidt gammel version) under Mono - det gik fint.. Jeg er dog ikke særligt godt til at kode - så jeg har ikke rigtigt kunne bruge den til noget endnu..Men planen er jeg vil lave et program med cli - som kan kører alle OS. Skal selv bruge det på en BSD maskine..MvhKristian[EDIT]Jeg har fået lavet et lille program i MONO med NIhc.dll (1.0.0.8) der virker både på win og FreeBSD (så sikkert også linux) - Jeg skal vist læse lidt mere om C# så det blev et VB.NET projekt - Jeg opretter en ny tråd i SDK/.NET sektionen til MONO projekter

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok