Hop til indhold
  • 0

IHC Antenne A100


Jimmi Johnsen
 Share

Spørgsmål

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

jijo skrev:

Er der nogle der har erfaringer med at strømforsyningen til Antenne A100 brænder af (overophedes). Jeg fik skiftet en for ca. et år siden og nu har jeg problemer igen.Jeg har 2 Antenne moduler sidende på en strømforsyning, men det skulle ifølge min elektriker ikke have nogen betydning
Du skulle sagtens have op til 3 aktive moduler på en strømforsyning ifølge LK. Et rigtig godt alternativ er en strømforsyning som hedder SG1000, der er rigtig god og stabil. Koster ca.800kr. på nettet. Den er dog noget større end LK's så den må muligvis placeres ved siden af tavlen.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jijo skrev:

Har du evt. et link til denne model, og passer den til LK 12v splitter eller hvad sådan en hedder (den der deler de 12 V ud til flere moduler)
Den kan købes på denne side. Om den findes billigere et andet sted på nettet ved jeg ikke, der må du selv lige søge.Den leveres uden stik, der må du snuppe stikket fra din gamle strømforsyning.http://www.comtool.dk/shop/stroemforsyning-sg1000-558p.html
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

lars-jacobsen skrev:

Du kan også få mange andre 12V strømforsyniger der kan monteres på DIN skinnen. De fåes fra ca. kr. 100,- og er noget billigere. Om de er for ustabile eller ikke er reguleret godt nok til IHC antennemodulerne ved jeg ikke.
Pas på ikke at få købt en transformer i stedet for. Jeg arbejder hos en grossist og folk roder meget rundt i begreberne.Transformer:Leverer vekselspænding (AC), simpel teknologi, billig. Kan typisk kendes på at den er tung.Strømforsyning:Leverer jævnspænding (DC). Findes groft sagt i to udgaver:Filtreret strømforsyning: i princippet en transformer med et ensretter og filter kredsløb bagefter. Forholdsvis billig (dog nok ikke ned til 100 kr), men leverer en noget ujævn spænding. Bruges typisk til ventiler og kontaktorer/relæer i industrien, men kan ikke bruges til elektronikkomponenter (f.eks. IHC).Der skal du bruge en:Switch mode strømforsyning:Avanceret elektronik, let, leverer helt glat spænding, dyr (fra 3-400 kr og opefter). IHC strømforsyninger er switchmode.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

mwi skrev:

jijo skrev:
Har du evt. et link til denne model, og passer den til LK 12v splitter eller hvad sådan en hedder (den der deler de 12 V ud til flere moduler)
Den kan købes på denne side. Om den findes billigere et andet sted på nettet ved jeg ikke, der må du selv lige søge.Den leveres uden stik, der må du snuppe stikket fra din gamle strømforsyning.http://www.comtool.dk/shop/stroemforsyning-sg1000-558p.html
Bemærk at den faktisk er mindre kraftig end IHC net strømforsyningen, kun 1A.IHC net strømforsyningen er opgivet til 18W svarende til 1,5A.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for de mange forslag.Har talt med LK og en af årsagene til at min strømforsyning eller begge mine 2 antennemoduler er brænt af (øvøvøvøv hvis det er tilfældet), kan skyldes at min elektriker har placeret de to antenne moduler ved siden af hinanden, og de derved bliver alt for varme, hvilket gør at strømforsyningen skal arbejde mere.Strømforsyning er købt så må vi se hvad som er brændt af.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej er ny her inde.og kunne ikke lade være med at studse lidt over den forklaring med Strømforsyningnerne. (fra Claus82)For så vidt jeg ved er LK´s 15W og var LK´s gl. 72W strømforsyninger af typen:En jernkerne transformer (trådviklet) men med ensrettere og andet stabiliserende elektronik på udgangen, og disse fungere da fint til IHC :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok