Hop til indhold
  • 0

Vilkårlig tænding af 2 udgange 230V


Thomas Fredericia
 Share

Spørgsmål

Hejsa. En kammerat har 2 muldvarpe (nedgravningsspots) som lyser op på et træ. Han kunne godt tænke sig at de lyste i vilkårlig rækkefølge. Jeg har ikke afvist at det kunne lade sig gøre, men jeg sagde at der ikke var gode odds på det.Det skal forståes således at når FB'en tændes, vil der hele tiden være mindst eén af lamperne tændt. Hvert 20. minut skal der så ske et skift. Jeg mener ikke der er noget vilkårligheds halløj i IHC, men måske man kunne lave noget med 3 forskellige timere eller blink Fb'er der kører samtidigt, men med forskelige tider. Der er 3 kombinationer i tændingen (Lampe A tændt, Lampe B tændt, samt Lampe A & B tændt). Ved godt at der med denne metode ikke ville være vilkårlig tænding, men hvis nu fb kørte et par timer inden loop, ville det ikke være så tydeligt at det hele bare var fast programmeret.Anyways idéer, tips og råd er mere end velkomne.På forhånd tak :unsure: (Visual controller med 2.6.122)

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er rigtigt der ikke er nogen random funktion.Og med kun 2 udgange er der kun følgende 2 scenarier:A > B > A/B eller B > A > A/B.Jeg har lavet en blok til det med en timer for Loop (skifter mellem de 2 varianter) og en timer for hvornår der skal være skift i mellem udgangene.Loop timeren kører konstant og er ikke afhængig af om programmet er startet eller stoppet.Vil foreslå at lave mindst en udgang mere og måske endda noget med nogle Wireless lysdæmpere så man kan lege med rampetider. Det ville noget sjovere. [file name=Vilkrlig_tnding_af_2_udgange.vis size=29654]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Vilkrlig_tnding_af_2_udgange.vis[/file]

Vilkrlig_tnding_af_2_udgange.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det var sgi hurtig reply. :) Ja det lyder mere spændende med noget ekstra guf på, men der er kun de to ledere ud til lamperne, og det er a-pærer (af den ikke-dæmpbare slags), der sidder i lamperne, så det med lysdæmpere til det er et no-go :( .Men jeg er selv ved at renovere mit hus, og laver i den forbindelse IHC. Det er ikke heeeelt utænkeligt at jeg ville bruge netop din idé i mit eget hus i stedet for B) Så mange tak for indlægget :) Tester det asap.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ToomZ skrev:

... men der er kun de to ledere ud til lamperne...
Hvad mener du her?2 Ledere eller 2 Faser?Der skal minimum være 4 ledere og 2 faser før det kan lade sig gøre at styre 2 lamper uafhængigt af hinanden.I praksis vil man vel trække et 5-leder kabel og derfor burde der vel faktisk være op til 3 faser til rådighed.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok