Bjarne Sørensen Skrevet %s kl. %s Rapporter Share Skrevet %s kl. %s Da jeg skiftede til Visual 3 fik jeg det problem at mine målerdata/runtimeværdier slettes når jeg lægger et redigeret projekt i controlleren. Jeg har altid brugt denne metode: 1. Genstart controlleren (hiv strømmen). 2. Download projektfil. 3. Rediger den i Visual. 4. Gem lokalt og upload den. Her beholder Visual 6.2 alle mine målerdata, jeg har mange, men på V3 controlleren nulstiller den det hele. Hvad katten gør i andre? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret %s kl. %s Rapporter Share Besvaret %s kl. %s 7 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Da jeg skiftede til Visual 3 fik jeg det problem at mine målerdata/runtimeværdier slettes når jeg lægger et redigeret projekt i controlleren. Jeg har altid brugt denne metode: 1. Genstart controlleren (hiv strømmen). 2. Download projektfil. 3. Rediger den i Visual. 4. Gem lokalt og upload den. Her beholder Visual 6.2 alle mine målerdata, jeg har mange, men på V3 controlleren nulstiller den det hele. Hvad katten gør i andre? Opsamler jeg data med OpenHAB. Så får jeg også automatisk fine grafer m.m. Bortset fra det, har jeg ikke lagt mærke til at Visual 3 ikke bevare runtime værdier. Men det er efterhånden også noget siden at jeg sidst har ændret i programmet på min Visual 3 controller. Jeg synes dog at det virker mærkeligt at den skulle nulstille runtime værdier. Er du sikker på at du ikke mister forbindelsen til controlleren undervejs? Min Visual 3 controller kan godt finde på at smide forbindelsen til Visual kortvarigt et par min. efter genstart. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret 22 timer siden Forfatter Rapporter Share Besvaret 22 timer siden 16 timer siden, Lars1 skrev: Opsamler jeg data med OpenHAB. Så får jeg også automatisk fine grafer m.m. Bortset fra det, har jeg ikke lagt mærke til at Visual 3 ikke bevare runtime værdier. Men det er efterhånden også noget siden at jeg sidst har ændret i programmet på min Visual 3 controller. Jeg synes dog at det virker mærkeligt at den skulle nulstille runtime værdier. Er du sikker på at du ikke mister forbindelsen til controlleren undervejs? Min Visual 3 controller kan godt finde på at smide forbindelsen til Visual kortvarigt et par min. efter genstart. Hehe ja, men jeg magter ikke lige at sætte mig ind i OpenHAB , men har overvejet HA i mange år... Er det kun pulsen du sender videre? Eller tæller du dem sammen i controlleren inden de ryger i OpenHAB? Nu sad jeg lige og testede lidt frem og tilbage med at ændre en værdi og så hente projektet og ændre i det og så uploade det igen, samme fejl hver gang. Men så har jeg prøvet en enkelt gang at fjerne hakket i "Genstart Controller efter upload" og genstarte selv, og det så faktisk ud til at gøre en forskel så den huskede data. Men nu har jeg tastet næsten alle mine glemte målerdata ind igen, basseret på gamle screenshots, og en del er væk omkring forbruget i de enkelte måneder. Men når jeg har tastet det hele ind skal jeg lige se om jeg kan få det til at fungere. Ellers ender det med at jeg bruger min gamle V6.2 til at samle pulser, og den nye til alt andet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret 18 timer siden Rapporter Share Besvaret 18 timer siden 3 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Hehe ja, men jeg magter ikke lige at sætte mig ind i OpenHAB , men har overvejet HA i mange år... Er det kun pulsen du sender videre? Eller tæller du dem sammen i controlleren inden de ryger i OpenHAB? OpenHAB er for langsom til pulser, så den overvåger i steddet ændringer på tællerne. De er alle oprettet som items i OpenHAB, hvilket gør at OpenHAB automatisk laver grafer på dem. Jeg kender ikke HA, men jeg vil gætte på at den kan det samme. Jeg bruger selv OpenHAB 3, og der er der gode autodiscovery metoder. Hvordan det ser ud med OpenHAB 4 ved jeg ikke, men jeg vil tror at du vil kunne sætte OpenHAB op på en eftermiddag hvis det kun er data opsamling du har brug for. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Bjarne Sørensen
Da jeg skiftede til Visual 3 fik jeg det problem at mine målerdata/runtimeværdier slettes når jeg lægger et redigeret projekt i controlleren.
Jeg har altid brugt denne metode:
1. Genstart controlleren (hiv strømmen).
2. Download projektfil.
3. Rediger den i Visual.
4. Gem lokalt og upload den.
Her beholder Visual 6.2 alle mine målerdata, jeg har mange, men på V3 controlleren nulstiller den det hele.
Hvad katten gør i andre?
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts