Hawkeye Skrevet 3 timer siden Rapporter Share Skrevet 3 timer siden Hej Forum. jeg har netop købt et hus med en IHC installation der ikke helt spiller. Jeg prøver at komme i kontakt med den via min PC. Jeg har downloadet rette program. Der hænger et langt netværkskabel ud fra installationen og jeg antager at jeg burde kunne bruge det. Men når jeg stikker det i min pc, kan jeg ikke se hvordan jeg connecter via det program jeg har downloadet. Alternativt skal jeg vel bruge den COM port der sidder i controlleren - mit spørgsmål i den forbindelse er om jeg skal bruge det dyre officielle kabel fra LK til 1400kr eller om jeg kan købe et COM-usb kabel i thansen til 149kr der gør det lige så godt? kan nogen svare mig på om/hvordan jeg kommer videre med netværkskablet eller om jeg skal ud og finde et COM/USB kabel og i givet fald om det skal være det officielle af slagsen. mit anlæg hedder IHC input 24 - visual 1 på forhånd tak /henrik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret 3 timer siden Rapporter Share Besvaret 3 timer siden Hej. Velkommen til. Da du installerede IHC visual programmet, fulgte der også en PDF fil med. Den giver en meget grundig men stadigvæk let forståelig indføring i LK IHC, incl. hvordan man forbinder til controlleren. Bemærk iøvrigt at Visual versionen skal passe til controlleren. Man kan ikke bruge Visual 3 softwaren sammen med en Visual 1 controller. Tag et kig i denne tråd https://www.ihc-user.dk/forum/forums/topic/11132-hvilken-controller-har-jeg/, så kan du hurtigt se hvilken controller du har. Det skal være Visual 2 eller 3 for at der er USB og netværks adgang til controlleren. IHCterm og Visual 1 kræver en RS232 forbindelse, og har ikke noget netværks interface. Ethvert RS232 kabel kan bruges. Det behøver ikke være et LK IHC RS232 kabel. Men vær opmærksom på at nogle kabler er nul-modem kabler og andre er client-server kabler. Jeg kan aldrig huske hvilket af de 2 som skal bruges til LK IHC, men jeg mener det er client-server. Forskellen på de 2 er at rx/tx er byttet i den ene ende på et nul-modem kabel. mens de har samme position på et client-server kabel. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts