Hop til indhold
  • 0

IHC-anlæg er slukket

HaMe
 Share

Spørgsmål

Mit ihc-anlæg er pludseligt stoppet. Intet lys nogen steder i tavlen. Jeg gætter på, at der er strømforsyningen, der er gået. Det må være den nederste blok til højre.  Men hvad er den nederste blok til venstre? eller kan den også være problemet? Hvis de kloge her i forum mener, det er en eller begge de nævnte komponenter, som er defekte, så er det vel ret enkelt blot at købe nyt på nettet og montere det. Eller er der et problem her? Kan jeg med fordel købe et andet fabrikat på nettet og i så fald hvilke?

De bedste hilsner og på forhånd tak

Hans Mengel

20250601_124017.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Det er højst sandsynligt strømforsyningen det er galt med, men kan også være en sikring eller HPFI relæet. Det lyder ikke umiddelbart til at du har styr på disse ting, så ring til en elektriker. Enhver elektriker kan fejlsøge på en 24V strømforsyning, ligegyldigt om det er til IHC eller ej. Og hvis det er strømforsyningen, kan de skaffe en ny samme dag. Deres grosister har dem normalt på lager hvis de ikke selv har. At rode i en eltavle er ikke gør det selv arbejde. Du kan forvolde stor skade på dig selv og dit hus, og der er ingen forsikring der dækker i det tilfælde.

Modulet nederst til venstre er et 24V output modul, som der står på det. Det har præcis samme funktion som 230V output modulerne, bare kun med 24V. Det er normalt brugt til LED's i tryk, forsyning til røgmelder, alarm sirene etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Lars1, Tak for dit svar. Jeg har selvfølgelig checket, at der ikke er trukket noget HPFI-relæ, og der er 235V over forsyningen til strømforsyningen, mens strømforsyningens output er spændingsløs. Så det er jo en kraftig indikation på at strømforsyningen er defekt, og den kan jeg let udskifte selv. Skal der programmeres noget, når strømforsyningen er genetableret?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
19 timer siden, HaMe skrev:

Hej Lars1, Tak for dit svar. Jeg har selvfølgelig checket, at der ikke er trukket noget HPFI-relæ, og der er 235V over forsyningen til strømforsyningen, mens strømforsyningens output er spændingsløs. Så det er jo en kraftig indikation på at strømforsyningen er defekt, og den kan jeg let udskifte selv. Skal der programmeres noget, når strømforsyningen er genetableret?

Nej, så er det bare at bytte den ud.

Alle 230V-24V DC 72W PSU kan erstatte den du har. Jeg er selv fan af at holde en ensartet og "pæn" tavle og dervej køre med LK's IHC PSU. De holder også +10 år eller mere.

Link til kommentar
Del på andre sites