Hop til indhold

Forsyningskabel til undertavle


Recommended Posts

thomasbl skrev:

IHC er det ikke 0V styret??
Jo, men hvis et tryk f.eks ikke er aktiveret står der +24V på trykledningen via en pull-up modstand i input modulet.Derfor:
dvs. at man skulle bruge hver anden leder til 0V.
Når du så slutter trykket lægger du 0V på trykledningen, hvormed parsnoningen med 0V ikke har nogen effekt.Det vil sige at parsnor du trykledningen med 0V, har den ingen effekt når tryk/pir/osv er aktiveret.Hvis du parsnor med +24V har den ingen effekt, når tryk/pir/osv. ikke er aktiveret.Det er det jeg kalder en lose/lose situation:)
Link til kommentar
Del på andre sites

2 scenarier:Trykleder parsnoet med 0V:Tryk ikke aktiveret:På trykledningen ligger +24V, grundet pullup modstand på indgang=Støjdæmpning virker. Tryk aktiveret:Trykledning = 0V, støjdæmpning virker ikke.Trykleder parsnoet med +24V:Tryk ikke aktiveret:På trykledningen ligger +24V, grundet pullup modstand på indgang=Støjdæmpning virker ikke. Tryk aktiveret:Trykledning = 0V, støjdæmpning virker.Så uanset hvad, kan du ikke lave en støjdæmpning der virker hele tiden. Desuden skal hver trykledning parsnoes med enten 0V eller +24V, hvilket koster mange ledere...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 months later...

Indstrålings støj på par snoede kabler, virker som, var det claus der sagde det, kun når signalerne er modsat rettede, og kun når der er en diferantial forstærker i indgangen hvor signalet modtages, dette er der normalt kun i kommunikations kredsløb.Og det virker så fordi indstrålingsstøj, vil have det samme nivea og signal retning på begge signal ledere, og defirantial forstærkeren forstærker kun forskellen mellem de to signaler, derfor "forsvinder" en evt støj puls når den er kommet gennem modtager kredsløbet.Et alm højt/lavt input på en controler, kald det PLC, ICH, what ever, vil ikke have denne forstærker i indgangen.Det er ihvertfald sådan jeg husker min elektronik uddandelse...Men kommenter gerne :)http://en.wikipedia.org/wiki/Twisted_pairhttp://en.wikipedia.org/wiki/Common-mode_rejection_ratio

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok