Hop til indhold
  • 0

Intern lydgiver kraftig nok?


TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg har ladet mig fortælle, at vi i vores hus (150M2)"kun" behøver én intern lydgiver til at dække hele huset ved aktivering af røg/brand alarm - lydgiveren har en frekens, der vil blive forstærket af husets indretning (vægge m.v). Er det rigtigt?Er det så ligegyldigt hvor lydgiveren placeres i vort ét plans hus?Kan man bruge en ekstern lydgiver indenfor (eks. som supplement) til en intern, eller egner den sig ikke?Hilsen Torben Brøndum

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej og tak for svar.Nu har jeg købt en intern lydgiver - den er dog ikke sat op endnu. Kan jeg nøjes med den til at dække huset (centralt placeret)?Jeg er ved at få det hele programmeret - jeg tænker på, om denne ene interne lydgiver bruges såvel til indbrud røg/brand og andet?Hilsen Torben Brøndum

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejDet kan sagtens lade sig gøre at nøjes med 1 lydgiver i huset. Mener de trykker omkring 80 db så det er rimeligt meget, og du kan jo bare lave forskellige puls/pausetider ved alarm og ved brand, bare du selv kan huske forskel.......Bor selv i et 1½ plan hus, og har sat en i entreen og en ved trappen, men de kan sagtens høres overalt i huset.Dog mener jeg det er en god ide at sætte en ekstern lydgiver op udenfor, så naboer mm kan hører der er noget galt i huset.MvhThingholm

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det er fint med lovgivning på det område hvor meget en alarm må hyle' date=' men er der så også en lovgivning der siger at indbrudstyvene ikke må bryde ind......OG RETTER DE SIG SÅ EFTER DEN :evil:[/quote']Men det er nemmer at fange dig og give dig en bøde for at larme for meget, end at fange ham som brød ind hos dig. :P
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok