Hop til indhold

Varmestyring


 Share

Recommended Posts

lars-jacobsen skrev:

Gunshot skrev:
mht. til føler så er det 1 wire men de kan ikke bruges direkte for 1 wire har en max længde på 15meter før det bliver for ustabilt Så det kommer til at forgå på følgende måde.I en fuga dåse er der en ds18b20 som der komunikerer med en pic18f452 denne har en canbus som jeg gør brug af. Den kan uden problemer bruge 100meter ledning. canbus gør også at man nøjes med 1 ledning(serielt) hvis man vil, man kan også sætte forbindelsen i stjerne koblingSyntes nu ikke jeg har oplevet problemer med kabel længden. Mener også at Dallas/Maxim skriver den kan være op til 120m.Og 1-wire systemet er netop med een lednig (serielt om du vil) så Canbus burde der vil ikke være behov for ? ..
kan godt se hvad du mener sådan var min første plan, men efter lidt nær studering og forsøg er jeg nød til at bruge CAN hvis at datatransmision skal være stabilt.her er et lille link fra nogle der også leger lidt med 1-wire de har også 30meters begrænsning faktisk bliver mit system ret compatibelt med deres føler og de har også en luftfugtheds måler så det er jo ikke det værste der kan ske ;)http://www.mobbis.com/HWg_SEN_1-Wire.htm
Og der er også udviklet små "switche" hvis man har brug for at koble 1-wire i stjerne. De kræver blot lidt mere programering da der ikke er "online" til alle strenge på samme td. Man skal her adressere og åbne strengen først inden man kan adressere sensorene på den enkelte streng. I den anden ende sider der også en pic 18f452 som emulerer et IHC modul.Data som kommer ind i IHC controler er sådan at man kan rette tempratur i visual og man kan også se den der. hvilket er langt bedrer en et modul som du har sidene på vægen der siger on/off det findes allerede det har LK lavet. NEJ det der er unikt er at du rent faktisk kan se tempratur i de enkelt rum telmed over nettet.Nemlig :cheer: Det er muligheden for at overvåge og logge temperatur der mangler i IHC. En simpel termostat der tænder og er jo ikke noget problem som du selv skriver. Og det er jo ikke os alle der kan/vil have display og knapper siddende alle vegne, ensidig betale for noget der ikke er behov for.
;) Her lige tilføjet en pdf så man kan se hvordan man kan koble det op [file name=Modul_oversigt.pdf size=10902]http://website.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Modul_oversigt.pdf[/file]

Modul_oversigt.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

OK. Jeg tror forskellen i kabellængden skyldes at du og mobbis skriver direkte til 1-wire bussen vha PIC kredsen. De gamle applikationer jeg referer til brugte Dallas/Maxim´s egen "line driver" DS2480.Men løsningen er lige hvad jeg har gået og funderet over B) så jeg glæder mig til at se resultatet.Har du et screenshot af Visual integrationen ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg regner med at jeg uploader en lille video om et par dage så kan i se hvad jeg har gang i(i min lille rodebutik af et værksted :laugh: )PS. hvis nogle af jer andre IHC-user's forsøger at lave lidt selv kan jeg oplyse jer om en lille sjov ting. timing i protokoller til controller er super vigtig, jeg sad i går og rode lidt med nogle ekstra bit jeg skulle overføre til controller og pludselig kunne jeg ikke få kontakt til IHC service View, det bokse jeg lidt med indtil jeg så at min timing var skredet med 1ms. Dette bevirkede at LK's controller gik helt bersærk B)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hey..Solar er ved at hente ELKO temperatur føler hjem..Jeg så ELKO temp. for et par måneder siden og ringet til LK for at høre om man kunne bruge dem til den danske Controller...Svaret var... JA DA... dem havde han da selv derhjemme.. :X Så ringet til Solar for at høre om de kunne få den hjem..De var meget med på ideen..Jeg kan lige skrive om et par dage når jeg ved hvornår de vil være til salg i DK...

Link til kommentar
Del på andre sites

her er så en lille video fra min ServiceView. B) Jeg har 16 temp føler på 1 indgang, vi har jo tros alt kun 8 indgange så den ide med 1 temp føler på en indgang er ligesom lidt død inde den starte ;) Jeg beklager den lange vente tid på min video.. :( jeg blæser lidt på de forskellige temp føler for at få dem til at ændre sig til ære for publikum.http://www.dyhre.eu/ihc.swf.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey..Solar er ved at hente ELKO temperatur føler hjem..Jeg så ELKO temp. for et par måneder siden og ringet til LK for at høre om man kunne bruge dem til den danske Controller...Svaret var... JA DA... dem havde han da selv derhjemme.. Så ringet til Solar for at høre om de kunne få den hjem..De var meget med på ideen..Jeg kan lige skrive om et par dage når jeg ved hvornår de vil være til salg i DK...
Ham jeg skulle tale med var taget på påskeferie men er tilbage torsdag...
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

JJJ skrev:

Hey..Solar er ved at hente ELKO temperatur føler hjem..Jeg så ELKO temp. for et par måneder siden og ringet til LK for at høre om man kunne bruge dem til den danske Controller...Svaret var... JA DA... dem havde han da selv derhjemme.. Så ringet til Solar for at høre om de kunne få den hjem..De var meget med på ideen..Jeg kan lige skrive om et par dage når jeg ved hvornår de vil være til salg i DK...
Ham jeg skulle tale med var taget på påskeferie men er tilbage torsdag...
noget nyt fra solar evt cirka prismvh Michael L
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok