Hop til indhold
  • 0

Ingen forbindelse til controller (TermIHC)


Jan kousholt
 Share

Spørgsmål

Hejsa...Jeg har netop fået en kasse med ældre IHC materiel af min fars gamle mester (han lavede messestande for LK da IHC kom frem).Jeg har 2 komplette sæt (2x strømforsyning, 2x IHC Controller og en masse I/O, dimmer, ir, tryk osv.)Nu har jeg prøvet at få forbindelse til begge controllere uden held. Jeg bruger en USB-Seriel adapter, som er sat til COM1. Ligeledes er termIHC også sat til COM1.Men jeg kan slet ikke få hul igennem...Nogen der har nogle gode råd?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis jeg giver serielporten en anden com-adresse, så melder termIIHC fejl. Så jeg ville tro at termIHC godt kan acceptere USB-seriel porten.Er der nogen der ved hvilken baudrate porten skal køre med? Jeg har den til at stå på 9600, 8 databit, ingen prioritet og 1 stopbit.Og så har jeg at spørgsmål ang. lysdioden på controlleren. Hvordan skal den blinke og hvornår skal den blinke på en bestemt måde?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Alle de steder hvor jeg har været ude og rode med en TermIHC har jeg måttet benytte en gammel bærbar computer med Windows 98. Jeg har ALDRIG fået det til at virke med Windows XP.Så vidt jeg husker har LK lagt en USB-driver på deres side, som du skal benytte hvis du bruger den converter de leverer.Troede faktisk ikke der var nogen der var interesserede i at lege med de gamle mere :DJeg har da nogle stykker liggende i bilen, som bare venter på at blive smidt ud en dag, de er brugt, men du må da gerne få dem :P

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejJeg har netoprodet en del med samme problem, og kan ikke få hul igennem via usb adaptor og TermIHC.MEN så prøvede jeg Hyperterminal, og vupti så var det hul igennem. Det kører fint og uden problemer. Der er dog lige det lille men at jeg skal have fundet ud af at udlæse og indlæse sikkerhedskopier. Det kan jeg ikke lige få til at køre. Men ellers synes jeg det er værd at se nærmere på. Til Vista skal du hente en personal version fra hjemmesiden: http://www.hilgraeve.com/htpe/download.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok