Hop til indhold
  • 0

Røgcensor


Kenneth Kryger Sørensen
 Share

Spørgsmål

Jeg har nogle røgcensorer i mit hus, som jeg vist hellere må få sat til!!I ServiceView \"står\" de således uden nogen som helst form for programmering:- Indgang = ON- Forsyning = OFFEr dette rigtig nok?Hvordan skal de stå, for at røgcensoren er parat til at \"lytte efter\" røg?Og hvordan skal de stå, når der så ER røg i rummet?Håber en eller anden kan hjælpe mig...MvhKenneth

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Forsyning skal være ON, indgang skal være OFF, medmindre sensoren registrerer røg, så går den ON.Jeg har brugt Funktionsblok 6.3.01. Der skal som minimum bruges et tryk for afstilling/reset, en lydgiver (Intern) og så en eller flere sensorer, for at få det til at virke.Ved tryk på Reset går forsyningen OFF et kort øjeblik, lydgiveren bliver tavs og hele systemet bliver sat i pause i et valgfrit tidsrum (15 minutter som standard).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er svært at svare på hvad der er galt, det ville være noget nemmere hvis jeg havde dit program at kigge på.I Visual er det muligt at ændre Ind- og Udgangenes initial værdier, og det kan være årsagen til dit problem.Prøv at downloade dit program fra controlleren til din pc og åbn det i Visual. Find røgsensoren og højreklik på ind- eller udgang og vælg Hop til modsat link, for at finde funktionsblokken (hvis der er én).Den burde (efter min bedste overbevisning) være \"6.3.01. Røg-Gas-Vand-El-alarm med logfunktion\".Her skal Indgang fra Røgsensor være forbundet til den øverste indgang \"Indgang for Røgsensor\", Forsyning forbundet til \"Reset af Røgsensor\", og så skal der være et tryk forbundet til \"Indgang for reset af røgindikering\".På Røgsensoren's forsyning (i venstre skærmbillede) kan du højreklikke og vælge Egenskaber, herefter Konfigurer Udgang. Her skal initial værdi være ON.Er det her volapyk for dig, så prøv om du kan uploade dit program hertil, så skal vi nok være nogen herinde som kan hjælpe dig med det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Til at starte med, ville jeg prøve at sætte forsyning ON via ServiceView, for at se hvad den så gør med indgangen, om den går ON eller OFF..Men du bliver jo nød til at bruge en funktionsblok, for at få den til at aktivere nogle røgalarmer ;)IHC røgalarmerne skal også programmeres, og dette gøres med en lille håndholdt enhed.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

LK's røgsensor sokkel kan forbindes enten NC (normal closed) eller NO (normal open).Installationsvejledningen beskriver, at den i en IHC-installation skal forbindes som NC dvs. Indgang = ONForsyning = ONved normal drift.Ved røgdetektion bliver Indgang = OFFDet virker fint i min ICH standard 3.0Vh. Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Hej KennethJeg havde ringet til Eletrikeren og bedt om at komme og rette sin fejl !Dette er desværre set før - men jeg spørg bare, hvis er fejlen, hvis det ikke virker i en skarp situation med røg i hele husetI følge min overbevisning, har elektrikkeren ikke fuldført sin opgave, da han jo skal teste at det virker, og hvordan er det lige man kan det uden at det er programeret.Men din elektrikker er ikke alene, har desværre set det før og det er sikkert ikke sidste gang jeg ser det ude på en af mine IHC opretningssager.Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC KonsulentIBISystem.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Problemet her at at beviset kan brænde og hvem tænker på at der mangler programering til en røgSensor i en controller, der er smeltet ?Det vigtigste her, må være at man som kunde skal kræve at røgsystemet er testet med testrøg og fundet OK

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Men vi kan vist hurtigt blive enige om at falsk tryghed er det værste der findes og at man skal huske at teste sit Røgmelder system uanset hvem der har lavet det eller sat det op !

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok