Hop til indhold

Virtuelt skumringsrelæ - ignorer_sol_nede_om_natten


Smail
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er ved at programmere simpel styring af vores udendørs lys og bruger til dette det virtuelle skumringsrelæ som er her på siden. I dag går solen ned omkring 18.00 og i simuleringen slår skumringsrelæet til og tænder lyset som det skal. Jeg har dog også valgt at ignorere at solen er nede fra og med kl 20:00 og da klokken pt. er 21:09 vil jeg forvente at lyset slukkes, men dette sker ikke. Se det vedlagte billede.

Jeg ser at ingen har spurgt ind til dette tidligere og jeg vil derfor mene at dette ikke er en fejl, men et resultat af at jeg ikke kan finde ud af at bruge denne instilling korrekt. Er der nogen som ahr erfaring med denne FB?

image.thumb.png.77085675db5807766f75b80761f7c45e.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender ikke den pågældende FB, men normalt vil det være sådan at en tidsbestemt event kun trigges på det tidspunkt den er sat til. I dette tilfælde vil det sige at eventet ignorer sol nede, kun trigges præcist kl. 20.01.00. Det giver nogle udfordringer når man simuler program afviklingen, da eventet ikke bliver trigget hvis man skruer tiden frem til 21.09.00. For at trigge eventet kl. 20.01.00 skal man i simulering spole tiden frem til 20.00.55 og vente nogle sekunder til tiden selv når 20.01.00. Herefter skulle eventet gerne trigge.

Jeg ved dog ikke om det er det som er sket for dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok