Hop til indhold
  • 0

Udskift: IHC net basic til switch


Claesen
 Share

Spørgsmål

Hej IHC-brugere, 

Jeg har her d. 1. februar overtaget et hus med en IHC installation. Jeg har ingen tidligere erfaringer med systemet. 
 

Der er bl.a. opsat en IHC Net Basic boks. Jeg tror desværre den er stået af, da den ikke længere lyset blåt. 
 

Jeg har ikke brug for at distribuere andet end internet rundt i huset, hvorfor mit spørgsmål går på om jeg blot kan afmontere boksen og sætte RJ45 stik på kablerne og opsætte en god switch i stedet, som kobles på min router?

Hvilken hastighed vil dette kunne levere rundt til rummene? Har kablerne nogle begrænsninger?

På forhånd tak!

Vh

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
3 timer siden, Claesen skrev:

Hej IHC-brugere, 

Jeg har her d. 1. februar overtaget et hus med en IHC installation. Jeg har ingen tidligere erfaringer med systemet. 
 

Der er bl.a. opsat en IHC Net Basic boks. Jeg tror desværre den er stået af, da den ikke længere lyset blåt. 
 

Jeg har ikke brug for at distribuere andet end internet rundt i huset, hvorfor mit spørgsmål går på om jeg blot kan afmontere boksen og sætte RJ45 stik på kablerne og opsætte en god switch i stedet, som kobles på min router?

Hvilken hastighed vil dette kunne levere rundt til rummene? Har kablerne nogle begrænsninger?

På forhånd tak!

Vh

Velkommen til IHC-user.

Ja du kan bare montere nogle cat 6A connectors på de ender der nu går ind i boksen så kan du køre 1000Mbit. 

Du bør bruge skærmet connectors da kablet og connectoren i modsatte ende også er skærmet. Derudover et skærmet patchkabel til switchen som også skal være jordet. Andet kan også virke men er ikke korrekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
30 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Du bør bruge skærmet connectors da kablet og connectoren i modsatte ende også er skærmet. Derudover et skærmet patchkabel til switchen som også skal være jordet. Andet kan også virke men er ikke korrekt.

Det er altid en god idee at jordforbinde elektronik, men da skærmen på ethernet portene i switchen er galvanisk adskilt fra resten af switchen vil der fortsat mangle en jording af skærmen. Der må kun være 1 jord forbindelse på skærmen på et PDS kabel, da det ellers kommer til at virke som en udlignings forbindelse. Denne jording laves altid i krydsfeltet, hvilket i dette tilfælde vil sige de nye connector som monteres.

Sålænge vi taler max 1Gbit og private hjem, er det i praktis ikke sjældent kritisk om jording af skærmen er lavet eller ej. Man vil kunne måle at den ikke er lavet, og det vil give lidt mere støj og dermed lidt dårligere hastighed, men ikke så meget at man vil bemærke det i daglig dagen. Korrekt jording af skræmen er derimod kritisk når man også sender TV signaler gennem kablerne, men som jeg forstår @Claesen er der ikke længere behov for dette.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok