Hop til indhold

Eftermontering af IHC® Wireless lysdæmper lampeudtag i gipsloft


mics
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne have opsat to IHC® Wireless lysdæmper lampeudtag (505D5102) i gipsloft, men jeg har endnu ikke kunne finde en forfradåse som passer med en afstand mellem lampeudtags monteringsskruer på 55mm.

Er der en som kende en forfradåse der passer til IHC® Wireless lysdæmper lampeudtag og har et link til produktet

 

Venlig hilsen
Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg kan ikke mindes nogensinde at have set forfra dåser til Ø80 lampeudtag. De har en udvendig Ø80 dåse https://www.lk.dk/produkter?iid=11469. Måske kan du brug den.

Hej Lars, jeg vil gerne undgå en udvendig dåse så lampeudtag bliver undersænket i loftet. Der findes flere forfradåser bl.a. fra Kaiser, men afstand mellem lampeudtags monteringsskruer passer desværre ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

50 minutter siden, mics skrev:

jeg vil gerne undgå en udvendig dåse så lampeudtag bliver undersænket i loftet. Der findes flere forfradåser bl.a. fra Kaiser, men afstand mellem lampeudtags monteringsskruer passer desværre ikke.

Som jeg skrev, har jeg aldrig hørt om at der findes forfra dåser til LK's Ø80 lampeudtag. Der findes til deres Fuga lampeudtag, men ikke deres Ø80.

De dåser du linker til fra Kaiser er alle til Euro standarden for stikkontakter og afbryder. Derudover er de til væg montering. De er IKKE til loft montering eller lampeudtag.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
4 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Der findes en forfradåse til loft hvor man kan få et almindeligt lk lampeustag ø80 ti at passe.

Jeg mener at det er den dåse her der passer, men check selv inden du borer.

Kaiser, Forfradåse, orange - (silvan.dk)

Den dåse du linker til er en Euro dåse. De passer ikke til LK's Ø80 lampeudtag.

Bortset fra det skal man passe MEGET på med forfra dåser i lofter. Jeg kan ikke huske kravet til trækstyrken, men de skal jo kunne holde til at der hænger en tung lampe i dem. Det kan de alm. loft dåser, da de jo er fastgjort i den bærende loft konstruktion. Gætter på at det er derfor at det er så svært at finde forfra dåser til lofter.

Link til kommentar
Del på andre sites

44 minutter siden, Lars1 skrev:

Den dåse du linker til er en Euro dåse. De passer ikke til LK's Ø80 lampeudtag.

Bortset fra det skal man passe MEGET på med forfra dåser i lofter. Jeg kan ikke huske kravet til trækstyrken, men de skal jo kunne holde til at der hænger en tung lampe i dem. Det kan de alm. loft dåser, da de jo er fastgjort i den bærende loft konstruktion. Gætter på at det er derfor at det er så svært at finde forfra dåser til lofter.

Den er god nok, den er lavet til Wexøes lampeudtag Wexøe, Lampeudtag, 5 polet, Ø80 cm, perlehvid - (silvan.dk) med lk's passer i hvis man skifter skruerne.

Denne forfradåse er designet og godkendt til loftmontering modsat lk's.

Link til kommentar
Del på andre sites

56 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Denne forfradåse er designet og godkendt til loftmontering modsat lk's.

Det hjælper jo ikke meget at den er godkendt til loftmontering, hvis det den er monteret i ikke kan holde. Jeg vil blive meget overrasket hvis der i godkendelsen ikke står noget om at loftet pladerne skal have en vis styrke for at betingelserne for godkendelsen er opfyldt.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Den er god nok, den er lavet til Wexøes lampeudtag Wexøe, Lampeudtag, 5 polet, Ø80 cm, perlehvid - (silvan.dk) med lk's passer i hvis man skifter skruerne.

Denne forfradåse er designet og godkendt til loftmontering modsat lk's.

Hej Bjarne, Jeg har haft LK lampeudtag med i Silvan tidligere. Det passer ikke til Kaiser, Forfradåse, orange da afstanden mellem monteringsskruerne i LK lampeudtag ikke er den samme som i forfradåsen. Det havde ellers været en super løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, mics skrev:

Hej Bjarne, Jeg har haft LK lampeudtag med i Silvan tidligere. Det passer ikke til Kaiser, Forfradåse, orange da afstanden mellem monteringsskruerne i LK lampeudtag ikke er den samme som i forfradåsen. Det havde ellers været en super løsning.

Hmm, nå, men LK's Ø83 passer eftersigende i Wexøs dåse. Nogle påstår at Wireless kan passe i.

Men det har jeg ikke selv erfaring med. Men tag en finecutter og skær er firkantet hul på 20x20 cm i loftet og brug den rigtige PL-dåse og læg så et par lister op og skrug pladen fast. Så kan du selv/maleren med lethed reparere det. Det er sådan man klarer det hvis der ikke skal fuskes :)

Alternativt er at montere den dåse og lampeudtag fra Wexøe og så et andet sted på kablet montere lampeudtaget og bruge udgangen på bagsiden. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok