Hop til indhold
  • 0

Sende kommando til controller fra Windows


McenterFreak
 Share

Spørgsmål

Min Windows Laptop er udstyret med to ekstra skærme og et sæt eksterne højtalere. Det har indtil nu fungeret med en USB styret strømskinne, som slukkede for strømmen til de eksterne enheder, når jeg satte Laptoppen i dvale. Nu er strømspareskinnen stået af, og jeg overvejede at købe en ny. Men de er vanskelige at støve op, og jeg så en youtube video, der viste at det er rene brandfælder. Så jeg valgte at lade dem køre ind over IHC. Det fungerer fint, når bare jeg husker at trykke på kontakten, der er programmeret til at slukke for det strømudtag hvor de er forbundet. Men det ville være dejligt at jeg fik samme funktionalitet som med strømskinnen. Dvs. når jeg trykker på on/off knappen, går Laptoppen i dvale, men lige inden, skal den kontakte IHC controlleren, og lave en kip på den funktionsblok der styrer strømudtaget. Nogen der har et forslag?
Her indlægget der fik mig til at skrotte strømspareskinnen;

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er jo muligt at sende kommandoer til LK IHC via API'et. Det er jo det som IHC Captain, OpenHAB, HA m.fl. benytter. Præcist hvordan det gøres ved jeg ikke, men mon ikke Mikkel kan hjælpe med det. Den store udfordring bliver nok at få computeren til at sende kip informationen inden den går i dvale, og så få IHC til at vente længe nok, så computeren når at gå i dvale inden strømmen ryger.

Alternativt kunne du se om du ikke kunne finde en energimåler som kunne sættes på mellem computeren og stikkontakten. Når strømforbruget var lavt nok, skulle den så sende en sluk kommando til IHC, evt. via IHC captain, OpenHAB, HA eller tilsvarende.

Men spørgsmålet er om du overhovedet har brug for det idag. Idag går mange skærme automatisk i standby når der ikke længere er signal fra computeren. Hvis dine højtaler har ekstern forstærker kan det sammen gøre sig gældende her. Hvis de ikke har eksterne forstærker, slukkes de jo automatisk sammen med computeren. Hvis de har ekstern forstærker kunne du også checke om de ikke alternativt kunne strømfødes via USB fra computeren. Det kan relativt mange eksterne computer højtaler idag. Idag findes der også computer skærme, som kan strømfødes via USB fra computeren.

 

Bortset fra det, vil jeg nu ikke dømme alle el spare strømskinner ude, p.gr.af en produktions fejl i en enkelt strømskinne. Jeg medgiver gerne at at lodde ledninger på kobber skinnerne er en billig løsning som giver et stort potentiale for produktions fejl, men det er og bliver en produktions fejl. Det er IKKE en design fejl som vil gøre alle el-spare skinner af det mærke til brandfælder. Derudover er video'en 7 år gammel, så mon ikke de har fået styr på den fejl.

Når det er sagt, så var der mange el-spare skinner, som havde et relativt højt standby forbrug. Da de kom frem, mindede det lidt om dengang alle skulle have bevægelses sensor på deres ude lys for at spare strøm. Problemet var bare at mange af de tidlige bevægelses sensor havde et egetforbrug på 25W. Så i steddet for en 60W pære som brændte i 8 timer havde man en 25W bevægelses sensor som brændte i 24 timer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok